۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین پژوهش‌ها باید به حل مشکلات جامعه کمک کند
کد خبر: ۳۳۲۹۰۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۳ ساعت: ۱۴:۳۹ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

پژوهش‌ها باید به حل مشکلات جامعه کمک کند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در مراسم نکوداشت پژوهشگران برگزیده دانشگاه‌های پیام نور کشور گفت: پژوهش‌ها باید به حل مشکلات جامعه کمک کند.

پژوهش‌ها باید به حل مشکلات جامعه کمک کند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی ظهر امروز(دوشنبه) در مراسم نکوداشت پژوهشگران برگزیده دانشگاه‌های پیام نور کشور که در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور قزوین برگزار شد، اظهار کرد: سطحی‌نگری در ادبیات قرآن کریم جایگاهی ندارد و در قرآن تدبر، تفکر، احترام به عقل، استنباط و استدلال در دین و دنیا بسیار مورد تأکید قرار دارد.

وی تصریح کرد: وقتی رسول خدا (ص) پیام خود را می‌فرمودند عده‌ای می‌گفتند ما تصمیم داریم سیره و روش گذشتگان خود را دنبال کنیم و قرآن می‌فرمود اجداد شما از عقل خود استفاده نکرده و راه درست را پیدا نکردند و سعادتمندی شما نیازمند نگاه جدید به نظام خلقت و خدا است.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: خدای متعال جهانیان را بدون محدودیت مکانی و زمانی به تفکر و اندیشه درباره قرآن دعوت کرده است و می‌فرماید اگر جن و انس جمع شوند و همه به یکدیگر کمک کنند تا مثل قرآن بیاورند، نمی‌توانند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: خداوند فرمود اگر مثل قرآن نتوانستید بیاورید، ده سوره مانند قرآن بیاورید و به کسانی خداوند گفت که اهل ادبیات و توانمند در حوزه نویسندگی بودند و در حالی که آنها خیلی تلاش کردند، حتی یک سوره نیز نتوانستند بیاورند.

وی عنوان کرد: خدای متعال به دنیا نیز به همین نگاه نگریسته است و مردم را دعوت می‌کند تا درباره نظام هستی تفکر، تحقیق و پژوهش کنند چرا که در خلقت آسمان‌ها، زمین، رفت و آمد شب و روز دلائل روشنی برای خردمندان عالم است.

عابدینی افزود: رمز اینکه دانشمندان اسلامی پیشکسوت علم نجوم شدند را می‌باید در توجه قرآن و سوگندی که خداوند به خورشید، ماه و شب و روز در قرآن داشته است، یافت و اینکه علمای اسلامی دانشمندان را به کشف حقیقت نظام هستی دعوت می‌کردند.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: در قرآن آمده است خداوند آسمان را در هفت طبقه آفریده است اما هیچ کاستی که در آفرینش خداوند مشکل ایجاد کند، مشاهده نمی‌شود و به مردم می‌فرماید آیا می‌توانید سستی و نقصی در عالم آفرینش پیدا کنید؟!

وی به سبقه حوزه‌های علمیه در امر پژوهش اشاره کرد و گفت: حوزه‌های علمیه در باب تحقیق و پژوهش عصرهای فوق‌العاده درخشانی داشته‌اند و کارنامه فعالیت‌های حوزوی در امر تحقیق و پژوهش بسیار مطلوب است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه نگاه دین به علم، نگاه نافع است، خاطرنشان کرد: در حوزه پژوهش، متون درسی، اشتغالات علمی در دانشگاه‌ها و حوزه‌ها نیازمند ویراستاری جدی هستیم تا هر چه می‌گوییم، می‌نویسیم و پژوهش می‌کنیم آن چیزی باشد که مفید باشد و مشکلی از مشکلات جامعه را در عرصه‌های مختلف حل کند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان