۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین قرارداد ساخت تصفیه خانه طرح انتقال آب سد طالقان امضاءشد
کد خبر: ۳۲۵۹۰۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۲۰ ساعت: ۱۲:۵۳ ↗ لینک کوتاه

با حضور معاون اول رئیس جمهوری؛

قرارداد ساخت تصفیه خانه طرح انتقال آب سد طالقان امضاءشد

قرارداد ساخت و بهره برداری از تصفیه خانه طرح آبرسانی از سد طالقان به ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستای استان قزوین روز سه شنبه در مراسمی با حضور معاون اول رییس جمهوری در تهران به امضاء رسید.

قرارداد ساخت تصفیه خانه طرح انتقال آب سد طالقان امضاءشد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ با حضور جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، اردکانیان وزیر نیرو، زرآبادی نماینده مردم قزوین در مجلس، حبیبی معاون هماهنگى امور اقتصادی استانداری، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین و مدیر عامل شرکت زلال ایران پیش از ظهر امروز(سه شنبه) قرارداد ساخت و بهره برداری از تصفیه خانه آبرسانی از سد طالقان به شهرها و روستاهای استان قزوین به روش BOT به امضاء رسید.

اجرای تصفیه خانه این طرح با یک هزار و 300 میلیارد ریال اعتبار توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.

اجرای طرح آبرسانی از سد طالقان به قزوین 6 هزار و 300 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که توسط دولت و بخش خصوصی تامین خواهد شد.

طرح آبرسانی از سد طالقان به قزوین که از سال 95 در قزوین کلید خورده به 14 شهر شامل قزوین، الوند، نرجه، اک، اسفرورین، شال، کهک، محمودآباد، اقبالیه، بیدستان، محمدیه، شریفیه، خاکعلی و آبیک و 194 روستا آبرسانی خواهد کرد و فاز نخست آن از آبیک تا اقبالیه و فاز دوم آن از اقبالیه تا تاکستان اجرا می‌شود.

با اجرای این طرح سالیانه 60 میلیون متر مکعب آب شرب به قزوین انتقال پیدا می کند، با اجرای این طرح بزرگ سه هزار لیتر در ثانیه آب وارد لوله انتقال این طرح خواهد شد.

گفتنی است؛ این طرح بزرگ زیرساختی و عمرانی از مصوبات سفر رئیس جمهوری به قزوین به شمار می‌رود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان