۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین بیش از ۴هزار فرزند تحت پوشش حامیان هستند/ فعالیت ۲۷مرکز نیکوکاری در سطح استان
کد خبر: ۳۲۵۶۹۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۱۹ ساعت: ۸:۱۶ ↗ لینک کوتاه

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد قزوین:

بیش از ۴هزار فرزند تحت پوشش حامیان هستند/ فعالیت ۲۷مرکز نیکوکاری در سطح استان

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین گفت: ۱۶۹۰ یتیم در طرح اکرام و ۳۰۶۸ فرزند در طرح محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین هستند که در این راستا ۱۷۷۰۰ حامی در طرح اکرام و ۷۰۹۰ حامی نیز در طرح محسنین عهده دار حمایت از فرزندان تحت پوشش هستند.

بیش از ۴هزار فرزند تحت پوشش حامیان هستند/ فعالیت ۲۷مرکز نیکوکاری در سطح استان
فرزاد فرهادی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به عملکرد 5 ماهه امسال معاونت توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین اظهار کرد: در ۵ ماهه ابتدای امسال ۲۰ میلیارد تومان درآمد داشتیم که نسبت به سال گذشته ۴۷ درصد رشد داشته است.

وی افزود: از این مبلغ 6 میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به صورت نقدی بود که معادل ۳۲ درصد کل درآمدها را تشکیل می‌دهد.

کمک 4 میلیارد و 750 میلیون تومانی حامیان و خیرین قزوینی
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: 2 میلیارد و 800 میلیون تومان از درآمدها نیز به صورت غیرنقدی در قالب کالا و لوازم ضروری زندگی و سبدهای حمایتی توسط خیرین تقدیم کمیته امداد شده که ۱۴ درصد درآمدها را شامل می‌شود.

وی عنوان کرد: در طرح مفتاح الجنه خیرین به صورت مستقیم کمک‌های خود را به نیازمندان اهدا می‌کنند که در این راستا 6 میلیارد و 900 میلیون تومان از سوی خیرین به ایتام و نیازمندان کمک شده که ۳۴ درصد درآمدها را به خود اختصاص داده است.

فرهادی بیان کرد: مراکز نیکوکاری در واقع بازوی توانمند کمیته امداد بوده که موجب تسریع در خدمت رسانی به نیازمندان می‌شوند که در استان قزوین در سال گذشته 14 مرکز نیکوکاری فعال داشتیم که امسال ۱۳ مرکز نیکوکاری دیگر به مجموعه این مراکز اضافه شد.

وی اضافه کرد: میزان درآمد از محل مراکز نیکوکاری طی 5 ماهه نخست امسال ۴ میلیارد تومان بوده است که ۲۰ درصد از کل درآمدهای کمیته امداد از این مراکز جمع آوری و در همان محل به نیازمندان آن منطقه تحویل داده شد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین ابراز کرد: مراکز نیکوکاری تحت نظارت کمیته امداد هستند؛ اما کمک‌ها را مستقیم از خیرین دریافت کرده و در بین نیازمندان همان شهر و منطقه توزیع می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سرانه هر حامی در طرح اکرام ماهانه ۲۹ هزار تومان است؛ بیان کرد: خوشبختانه با کمک حامیان و خیرین استان قزوین هیچ فرزند بدون حامی در طرح اکرام و محسنین نداریم؛ به طوریکه هر یتیم ماهیانه به طور میانگین ۲۳۴ هزار تومان به صورت نقدی از حامیان دریافت می‌کنند.

این مسئول عنوان کرد: در طرح محسنین میزان دریافتی هر فرزند ۵۸ هزار تومان و سرانه هر حامی ۳۱ هزار تومان است.

وجود بیش از 24 هزار حامی در قزوین
وی تصریح کرد: خیرین و حامیان در قالب طرح اکرام و محسنین در 5 ماه نخست امسال 4 میلیارد و 750 میلیون تومان به فرزندان ایتام و نیازمندان کمک کردند.

فرهادی عنوان کرد: 1690 یتیم در طرح اکرام و 3068 فرزند در طرح محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین هستند که در این راستا 17700 حامی در طرح اکرام ایتام و 7090 حامی نیز در طرح محسنین عهده دار حمایت از فرزندان تحت پوشش هستند.

وی در ادامه گفت: از ابتدای امسال تاکنون کمیته امداد استان دو برنامه مهم نذر قربانی و اطعام و افطاری نیازمندان را اجرایی کرده است که در برنامه اطعام افطاری با کمک خیرین نیکوکار 5 میلیارد و 100 میلیون تومان درآمد داشتیم که نسبت به سال گذشته ۳۲۸ درصد رشد داشته است.

فرهادی اضافه کرد: از این مبلغ 290 میلیون تومان نقدی و یک میلیارد غیرنقدی بوده است همچنین در مراکز نیکوکاری استان، یک میلیارد و 300 میلیون تومان در بحث اطعام و افطاری به نیازمندان کمک کردند و 2 میلیارد و 500 میلیون تومان نیز خیرین به صورت مستقیم به نیازمندان کمک کردند.

وی عنوان کرد: در قالب طرح مفتاح الجنه در ماه رمضان 14 هزار خانوار مورد بازدید مسئولین و خیرین قرار گرفتند که خیرین کمک‌های خود را در زمان بازدید به صورت نقدی و غیدنقدی تقدیم خانواده‌های نیازمند کردند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین بیان کرد: در برنامه نذر قربانی امسال 2 میلیارد و 700 میلیون تومان درآمد داشتیم که در مقایسه با سال گذشته ۱۸۸ درصد رشد داشت.

وی با اشاره به رشد 5 درصدی درآمدهای صندوق صدقات استان در 5 ماهه امسال تصریح کرد: تعداد صندوق صدقات کوچک کمیته امداد در سطح استان 142 هزار صندوق است که 1600 صندوق در سطح ادارات و اماکن عمومی و 7 هزار صندوق در سطح معابر است.

فرهادی با اشاره به توزیع 4475 صندوق صدقات در ۵ ماهه امسال گفت: سرانه کمک هر خانوار در ۵ ماهه امسال 6600 تومان صدقه بوده و به طور میانگین هر نفر ماهانه 400 تومان صدقه پرداخت کرده است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان