۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین درمانگاه تخصصی بیدستان امسال افتتاح می‌شود/فرمانداری مجوز تاکسی خطی جدید صادر نکند
کد خبر: ۳۲۵۲۳۹ نویسنده: غلامرضا زارع‌پور تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۱۵ ساعت: ۱۴:۴۳ ↗ لینک کوتاه

رئیس شورای شهر بیدستان:

درمانگاه تخصصی بیدستان امسال افتتاح می‌شود/فرمانداری مجوز تاکسی خطی جدید صادر نکند

رئیس شورای شهر بیدستان گفت: درمانگاه تخصصی بیدستان در آینده ای نزدیک افتتاح خواهد شد و بهره برداری از آن جزو برنامه‌های امسال ما خواهد بود.

درمانگاه تخصصی بیدستان امسال افتتاح می‌شود/فرمانداری مجوز تاکسی خطی جدید صادر نکند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ غلامرضا زارع‌پور، رئیس شورای شهر بیدستان متولد 1347 در شهر بیدستان است، وی فارغ التحصیل رشته حقوق است و هم اکنون در رشته حقوق خصوصی در حال تحصیل در دوره ارشد است.

وی در دوره اول، دوم و سوم عضو شورای شهر بیدستان بود و امروز در کسوت ریاست شورای دوره پنجم مشغول به خدمت است که در ادامه مصاحبه خبرنگار ما را با این عضضو شورا می‌خوانید:

صبح قزوین : اقدامات انجام شده شورا طی یک سال گذشته چه بود؟
زارع‌پور:
با توجه به شرایط سخت اقتصادی و بودجه ای کشور که استان‌ها و شهرها نیز از آن مستثنی نیستند پروژه‌های نیمه کاره ای در هر منطقه وجود دارد که هدف ما این بود که طی یک سال گذشته با رایزنی فرماندار شهرستان البرز و بخشدار و شهرداری بتوانیم تعدادی از این پروژه‌ها را به سرانجام برسانیم.

طی این مدتی که از عمر شورای پنجم می‌گذرد ما در ابتدا مشغول به اقداماتی چون جدول گذاری خیابان امام خمینی(ره) و رفع نواقصی در حوزه خدمات شهری بود که از دوره قبل باقی مانده بود، اما پس از انتخاب آقای امامی به عنوان شهردار بیدستان در واقع عملکرد ما از شش ماه گذشته شروع شده است.

با روی کار آمدن شهردار بیدستان، پروژه دیوارچینی رودخانه شرق بیدستان با اعتباری بالغ بر 300 میلیون تومان انجام شد، همچنین پارک بانوان برای ارائه خدمات به بانوان این شهر بتازگی به بهره برداری رسید، البته با توجه به شرایط فعلی که ساخت و ساز در رکود به سر می‌برد و هزینه‌های ارزش افزوده ساختمانی کاهش یافته اتمام پروژه‌های شهری با مشکلاتی روبرو است.

در دوره‌های گذشته شهرداری صاحب زمین بوده و آنها را به مزایده گذاشته و صاحب درآمدهایی می‌شد، اما هم اکنون شهرداری اموالی ندارد که از آنها کسب درآمد کند.

صبح قزوین : شورای پنجم در حوزه جذب سرمایه‌گذار چه اقداماتی انجام شده؟
زارع‌پور:
در این دوره شورا و شهرداری صاحب سرمایه خاصی نبوده تا سرمایه‌گذاری لازم را داشته باشد و در دوره‌های گذشته سرمایه‌گذاری‌هایی که در گذشته انجام شده بود برای شهرداری درآمدزایی خوبی به دنبال نداشت و ما نیز این مسیر را ادامه ندادیم.

درآمدهای پایدار شهرداری؟
زارع‌پور:
درآمدهای پایدار ما ماشین آلات شهرداری هستند، اما درآمد مستقلی برای تامین منابع مالی شهرداری نداریم.

صبح قزوین : وضعیت جاده دسترسی و راه‌اندازی بازارچه بیدستان چه شرایطی دارد؟
زارع‌پور:
جاده دسترسی ما در حاشیه اتوبان هم اکنون دارای استانداردهای لازم نیست، اما در بودجه امسال اعتبارات لازم برای تملک اراضی و دوبانده کردن این جاده درنظر گرفته شده است؛ البته یکی از مشکلات ما طرح جامع است که رودخانه‌ها در مسیر این طرح قرار گرفته اند و طرح آبیاری درخواست توقف این طرح را داشت و ما با بن بست مواجه شده ایم؛

در صورتی که زیرساخت‌های لازم در این منطقه انجام شده است که با همت مسئولان امیدواریم در سال جاری این مشکلات رفع شود.

از استاندار قزوین تشکر می‌کنم که در اولین دیداری که با وی داشتیم دستور پیگیری لازم برای رفع این مشکلات داده شد، از سوی دیگر بازارچه در حاشیه این جاده دسترسی و در مسیر اتوبان راه‌اندازی خواهد شد تا بتوانیم محصولات شهرستان را در این بازارچه ارائه دهیم.

اگر در شورای حفظ حقوق بیت المال این موضوع سریع‌تر رسیدگی شود طرح جامع شهر حالت اجرایی پیدا می‌کند.

صبح قزوین : عملکرد شورا و شهرداری در حوزه فرهنگی چطور بود؟
زارع‌پور:
یک شهر فقط نیازمند اقدامات عمرانی نیست بیدستان درگذشته یک روستای کوچک بود که امروز به شهر تبدیل شده بنابراین در حوزه‌های مختلف ما نیازمند فرهنگ سازی هستیم.

ترویج و آموزش حقوق شهروندی به شهروندان بیدستان، اختصاص اعتبار برای امامزاده سلیمان(ع) در حوزه اجرای برنامه‌های فرهنگی با همکار پایگاه‌های بسیج، برگزاری جلسات ماهانه در 5 مسجد شهر و پیگیری مشکلات شهری، کمک به بهسازی مساجد، حمایت از فعالیت‌های قرآنی جزو اقدامات انجام شده است.

صبح قزوین : برای تبدیل شدن امامزاده سلیمان(ع) به قطب فرهنگی چه اقداماتی باید انجام داد؟
زارع‌پور:
تبدیل شدن امامزاده‌ها به قطب فرهنگی جزو تاکیدات رهبر معظم انقلاب است و ماهم به دنبال عمل به این منویات رهبری هستیم، این امامزاده در گذشته دارای فضای کوچکی بود اما از زمانی که در شورای شهر بیدستان حضور داشتم برای گسترش و بازسازی این امامزاده با همکاری شهرداری، اوقاف، بسیج سازندگی سپاه تمام تلاش خود را داشتیم.

امروز این امامزاده در موقعیت بسیار خوبی قرار دارد و شرایط دسترسی به شهرهای دیگر را فراهم کرده و زائران زیادی هم از این مکان بازدید می‌کنند، هدف ما افزایش خدمات این امامزاده است و در حاشیه این امامزاده جاده سلامت ایجاد خواهد شد.

این امامزاده بسیار مظلوم واقع شده بود اما با همکاری مسئولان امروز شاهد تبدیل شدن آن به یک قطب فرهنگی و زیارتی برای مردم هستیم.

صبح قزوین : موضوع جابجایی آرامستان از مرکز شهر به بیرون از شهر در چه شرایطی است؟
زارع‌پور:
طبق درخواست مردم باید این مزار به بیرون شهر منتقل شود تا از منظر بهداشتی و شرایط روحی برای مردم مشکلی ایجاد نشود، در دوره سوم و چهارم با خرید زمین اقداماتی برای جابجایی این آرامستان صورت گرفت.

این آرامستان در جوار امامزاده سلیمان(ع) قرار گرفته است، البته هدف ما این بود این مکان به امامزاده نزدیکتر باشد بنابراین در آینده نزدیک قسمت شرق امامزاده را به موازات این آرامستان تملک خواهیم کرد.

انتقال آرامستان از سال گذشته آغاز شد، البته ما با برخی مخالفت‌ها مواجه شده بودیم اما امروز این آرامستان مورد استفاده خانواده‌ها قرار می‌گیرد.

صبح قزوین : انتقال مشاغل آزاد و پرسروصدای استان به حاشیه شرکت الکل سازی بیدستان جزو برنامه‌های شهرداری است، این پروژه قابلیت اجرایی دارد؟
زارع‌پور:
هر آورده بهایی دارد اگر این آورده عامل آسیب به شهر بیدستان شود مورد تایید ما نیست، شهرداری قزوین مجری انتقال مشاغل آزاد و پرسروصدا در استان است و در جلسه ای که با آقای صفری برگزار شد مشخص شد که هنوز هیچ تصمیم خاصی برای این طرح اتخاذ نشده است.

به طور یقین انتقال این مشاغل مزاحم به شهر بیدستان عامل خسارت و آسیب برای شهر خواهد شد امیدوارم مشاغلی منتقل شود که با کمترین آسیب، انتقال آورده برای شهر باشد.

صبح قزوین : وضعیت حمل و نقل بیدستان در چه شرایطی است؟
زارع‌پور:
از سازمان اتوبوسرانی کمال تشکر را دارم که هر 15 دقیقه در ایستگاه‌های بیدستان اتوبوس حاضر می‌شود و دغدغه ای درخصوص حمل و نقل نداریم، فقط تاکسی‌های خطی ما دارای مشکل هستند و هزینه‌های آنها کفاف پرداخت قسط‌های تاکسی‌هایشان نمی‌دهد.

از فرماندار شهرستان البرز درخواست می‌کنیم با توجه به اعترضات تاکسی‌های خطی، فرمانداری مجوز تاکسی جدیدی صادر نکند هم اکنون 70 تاکسی خطی در این شهر وجود دارد که بیشتر از حد نیاز است.

صبح قزوین : در حوزه راه‌اندازی مراکز خدماتی و رفاهی همچون پمپ بنزین و سی ان جی چه برنامه ای دارید؟
زارع‌پور:
با توجه به طرح جامع شهری که مصوب شده است ساخت پمپ بنزین در قسمت غرب و شمال جاده زمینی درنظر گرفته شده که بخش خصوصی این زمین برای راه اندازی سی ان جی و پمپ بنزین اختصاص داده است.

صبح قزوین : با توجه به اینکه چاه‌های بیدستان تامین کننده آب شرب شهرستان البرز است کمبودی در شهر ندارید؟
زارع‌پور:
با احداث شهرک مهرگان، انتقال آب از بیدستان به این ناحیه شهری صورت گرفت که متاسفانه کشاورزان ما با مشکل کم آبی مواجه شدند، اما طبق نظر مسئولان چاه‌هایی حفر شده تا آب محمدیه و مهرگان تامین شود.

صبح قزوین : وضعیت امنیت شهر بیدستان و فضاهای آموزشی؟
زارع‌پور:
بیدستان با توجه به حضور شهروندان بافرهنگ و خوب دارای امنیت خوبی است، اما تامین امنیت کامل جزو ضروری ترین اقدامات است، بنابراین کلانتری در این شهر ایجاد شده و مشکلی در تامین امنیت نداریم.

یکی از مشکلات این منطقه نبود پلیس راهور است، زیرا معابر این منطقه استاندارد نیست و شاهد ایجاد ترافیک و درگیری‌هایی هستیم؛ در دوره گذشته مکانی در اختیار پلیس راهور گذاشته شد اما طبق صحبت‌های فرمانده انتظامی، شهر بیدستان جزو چارتی که برای شهرستان تعریف شده بود، نیست.

شهرداری این آمادگی را دارد که امکانات لازم را برای راه اندازی پلیس راهور در شهر بیدستان فراهم کند.

از نظر فضای آموزشی برای مدارس مشکلی نداریم و فضاهای درنظر گرفته شده مازاد بر نیاز شهر است، هرساله با آغاز فصل مدارس شهرداری همکاری مناسبی با آموزش و پرورش داشته و در بازسازی مدارس کمک‌های لازم را انجام داده است.

صبح قزوین : 2درصد بودجه شهرداری به راه‌اندازی کتابخانه تعلق دارد، شهر بیدستان صاحب کتابخانه است؟
زارع‌پور:
شهرداری بیدستان در دوره‌های مختلف این 2درصد را به حساب امور کتابخانه‌های شهرستان البرز واریز کرده است.

هم اکنون دو کانون فرهنگی به همت شهرداری و شورا ساخته شده است و نخستین کتابخانه شهر بیدستان با دریافت بودجه لازم و با همکاری اوقاف در هفته دولت کلنگ زنی شد.

صبح قزوین : پروژه‌های نیمه کاره بیدستان؟
زارع‌پور:
پروژه‌های نیمه کاره شهر بیدستان در طرح جامع شهری که هم اکنون در حالت مسکوت قرار دارد شامل آسفالت مناطق تملک شده، اصلاح و تعریض جاده دسترسی به اتوبان، گسترش جاده اصلی شهر تا شهرصنعتی البرز، پروژه رودخانه، بازگشایی معابر با تملک برخی از منازل شهری، تکمیل کتابخانه جزو اولویت‌های شهرداری و شورا است.

هدف ما تکمیل همه پروژه‌های تعریف شده است تا خسارت زیادی به شهرداری وارد نشود.

صبح قزوین : پروژه‌های افتتاح شده در هفته دولت؟
زارع‌پور:
پارک بانوان، دیوار بازسازی شده مزار آرامستان قدیم، کلنگ زنی کتابخانه، جزو پروژه‌های افتتاح شده در هفته دولت بود.

صبح قزوین : چرا شورای بیدستان جزو شوراهای نمونه و پیشتاز از نگاه فرمانداری شناخته شده است؟
زارع‌پور:
باتوجه به اینکه تعدادی از اعضای شورا از دوره‌های گذشته در شورا حضور داشتند این همدلی و هماهنگی و وحدت بین اعضای شورای شهر بیدستان به خوبی وجود دارد، از سوی دیگر تمام سعی ما پایبندی به قانون است.

البته همه ما به وظیفه خود عمل کردیم و هرکسی که به عنوان شورای انتخاب شد و قسم یاد کرد باید به چارچوب وظایف و قوانین پایبند شود تا بتواند بهترین خدمات را به مردم ارائه دهد.

صبح قزوین : شرایط وقفی بودن زمین‌های بیدستان به نتیجه رسید؟
زارع‌پور:
بیدستان به صورت شش دانگ موقوفه و موقعیت ثبتی آن هم وقف است، اوقافی بودن زمین‌های بیدستان یک موضوع حقوقی است و اداره کل اوقاف شهرستان در حال رسیدگی به اثبات وقفی بودن مناطق مختلف بیدستان است تا مشکلات مردم حل شود.

صبح قزوین : برای استقرار ادارات خدمات‌رسان مثل بانک چه اقداماتی صورت گرفته؟
زارع‌پور:
مجتمع ادارات در محل بازیگاه برای استقرار ادارات درنظر گرفته شده است و ما این آمادگی را داریم فضای لازم را برای راه اندازی ادارات مثل برق و آب و گاز در اختیار آنها قرار دهیم.

بانک‌ها اجازه لازم برای صدور مجوز افزایش بانک را ندارند، اما درخصوص استقرار دستگاه " خودپرداز "، هم اکنون 2 دستگاه در سطح شهر وجود دارد و هماهنگی لازم با بانک انصار صورت گرفته تا چند دستگاه خودپرداز شمال شرقی شهر و خیابان طالقانی که دارای تراکم جمعیت است، مستقر شود.

صبح قزوین : اخبار خوب برای مردم بیدستان؟
زارع‌پور:
از ابتدا نگاه متعصبانه به شهر و مردم خوب این شهر داشتیم و خبر خوب ما این است که درمانگاه تخصصی در منطقه سروستان بیدستان افتتاح خواهد شد و هدف ما این است نیازهای شهروندان شناسایی شده و پاسخگوی مطالبات مردم باشیم.

هم اکنون این درمانگاه 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و قراردادی با بخش خصوصی بسته شده تا تجهیزات لازم خریداری شود، این درمانگاه قرار بود با همکاری اداره اوقاف ساخته شود، اما اداره اوقاف این نظر را داشت که نمی‌تواند خدمات رایگان ارائه دهد بنابراین بخش خصوصی و اداره اوقاف قرار است تفاهم نامه ای امضا کنند و شهرداری نیز هزینه‌های جاری این درمانگاه را متقبل شده است.

این درمانگاه در آینده ای نزدیک افتتاح خواهد شد و بهره برداری از آن جزو برنامه‌های امسال ما خواهد بود، همچنین اهدای جوایز به ورزشکاران قهرمان انجام گرفت و پیگیر چمن مصنوعی و سالن ورزشی بودیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان