۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین نشست هیئت اجرایی کنفدراسیون سه گانه آسیا برگزار شد/ انتخاب کره جنوبی به عنوان میزبان مسابقات قهرمانی آسیا
کد خبر: ۳۲۴۵۸۵ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۱۱ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

نشست هیئت اجرایی کنفدراسیون سه گانه آسیا برگزار شد/ انتخاب کره جنوبی به عنوان میزبان مسابقات قهرمانی آسیا

در نشست هیئت اجرایی کنفدراسیون سه گانه آسیا کره جنوبی به عنوان میزبان مسابقات قهرمانی آسیا انتخاب شد.

نشست هیئت اجرایی کنفدراسیون سه گانه آسیا برگزار شد/ انتخاب کره جنوبی به عنوان میزبان مسابقات قهرمانی آسیا

به گزارش خبرگزاری صبح قزوین و به نقل از روابط عمومی فدراسیون ورزش سه گانه؛ شصت و ششمین نشست هیئت اجرایی کنفدراسیون آسیا (ASTC) همزمان با مسابقات این رشته در بازی های آسیایی در شهر پالم بنگ کشور اندونزی برگزار گردید.

در ابتدای این نشست که با شرکت کلیه اعضاء برگزار شد، صورتجلسه نشست پیشین در هنگ کنگ به تصویب رسید و سپس پارک رئیس کنفدراسیون به این نکته اشاره کرد که در سال جاری اجلاس کنفدراسیون آسیا به صورت مجزا برگزار نمی شود و همزمان با برگزاری کنگره اتحادیه بین المللی ورزش سه گانه (ITU) در استرالیا برگزار خواهد شد و ابراز امیدواری نمود که کلیه کشورهای عضو کنفدراسیون در استرالیا حاضر شوند چرا که هیئت اجرایی کنفدراسیون از وضعیت ورزش سه گانه در آسیا به کنگره گزارش می دهد و اتحادیه با توجه به گزارش کنفدراسیون ها به آن ها امتیاز داده و بر اساس آن بودجه لازم برای توسعه و پیشرفت سه گانه را در اختیار آن ها قرار می دهد.

در ادامه جلسه دبیرکل کنفدراسیون در خصوص انتخابات این هیئت در سال ۲۰۱۹ به این نکته اشاره کرد که برابر تغییرات اساسنامه کنفدراسیون شکل و ساختار انتخابات هیئت اجرایی نیز تغییر کرده است. پیش از این اعضای هیئت از شرق آسیا انتخاب می شدند در حالی که طبق اساسنامه جدید می بایست از هر منطقه آسیا که شامل پنج منطقه شرق، جنوب شرق، آسیای میانه، جنوب و غرب می باشد یک نماینده در این هیئت حضور داشته باشد. به این منظور مقرر شد که در هر منطقه نشست با حضور کشورهای عضو برگزار و نماینده منطقه برای حضور در هیئت اجرایی انتخاب گردد. به این منظور و با نظر رئیس کنفدراسیون، صبور عهده دار برگزاری نشست آسیای میانه و انتخاب نماینده این منطقه شد.

برابر قانون از هر کشور تنها یک عضو می تواند در هیئت اجرایی حاضر باشد که در این مورد تنها یک استثناء وجود داشته و آن رئیس کمیته فنی است که با توجه به اهمییت موضوع و ضرورت وجود دانش لازم برای احراز این مسئولیت، می تواند از یکی از کشورهای حاضر در هیئت اجرایی انتخاب گردد.

در ادامه این جلسه در مورد انتخاب میزبان مسابقات قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۹ نیز گفت و گو شد. سه کشور کره جنوبی، چین و نپال درخواست میزبانی خود را به کنفدراسیون ارائه داده و پس از ارائه گزارش نمایندگان کشورها در خصوص شرایط میزبانی و انجام رای گیری در این خصوص، کره جنوبی با کسب ۸ رای از ۱۱ رای به عنوان میزبان این مسابقات انتخاب شد.

در این نشست هم چنین با توجه به حضور صبور در کمیته اساسنامه اتحادیه جهانی در خصوص تغییرات اساسنامه اتحادیه که در حال انجام است، بحث و تبادل نظر شد.

در پایان نشست شصت و ششم هیئت اجرایی خیاط رئیس فدراسیون اردن از صبور خواست تا ورزشکاران ایران در مسابقات قهرمانی غرب آسیا حضور یابند که صبور با توجه به هزینه زیاد این اعزام اعلام کرد که امسال ایران در این رقابت ها حضور نخواهد داشت. وی هم چنین از ایشان درخواست کرد که با توجه به فعالیت کم ورزش سه گانه در غرب آسیا، فدراسیون های سه گانه غرب آسیا و آسیای میانه در جهت رشد و پیشرفت سه گانه در این کشورها در برگزاری دوره های مختلف آموزشی و مسابقات با هم همکاری نمایند که با استقبال صبور مواجه و مقرر شد که در این خصوص تفاهم نامه ای تنظیم و به تصویب کشورهای عضو برسد.

انتهای پیام/س

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان