۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین فقط ۲۰درصد مطالبات بیمارستان پرداخت شده است/ مسئولان بیمارستان‌های خیریه را ویژه ببینند
کد خبر: ۳۲۱۹۹۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۵/۲۷ ساعت: ۲۰:۲۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل بیمارستان رحیمیان شهرستان البرز:

فقط ۲۰درصد مطالبات بیمارستان پرداخت شده است/ مسئولان بیمارستان‌های خیریه را ویژه ببینند

مدیرعامل بیمارستان رحیمیان شهرستان البرز با اشاره به اینکه فقط ۲۰درصد مطالبات بیمارستان پرداخت شده است، گفت: بیمارستان رحیمیان در حال ارائه خدمات به یک منطقه محروم و کارگرنشین است که مسئولان باید بیمارستان‌های خیریه را ویژه ببینند.

فقط ۲۰درصد مطالبات بیمارستان پرداخت شده است/ مسئولان بیمارستان‌های خیریه را ویژه ببینند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ دکتر محمدزاده، امروز(شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین اظهار کرد: بیمارستان رحیمیان دارای بخش‌های اورژانس، بستری مردان و زنان با 40 تخت، 4 تخت سی سی یو، 4 تخت آی سی یو، 6 اتاق زایمان، 8 تخت اطفال و نوزادان، آزمایشگاه، رادیولوژی، فیزیوترابی، سی تی اسکن، قلب و آندوسکوپی برای ارائه خدمات به بیماران است.

وی با بیان اینکه از زمان راه‌اندازی بیمارستان تاکنون یک میلیون مراجعه کننده داشته‌ایم، افزود: بخش اورژانس بیمارستان ماهانه پذیرای 35 هزار بیمار است، همچنین ماهانه 400 بیمار در بخش جراحی و داخلی بستری می‌شوند و ماهانه هزارنفر از کلینیک‌های بیمارستان استفاده می‌کنند.
این مسئول اذعان کرد: متاسفانه طی 2سال اخیر به علت عمل نکردن مسئولان ذی ربط به تعهدات خود نسبت به بیمارستان ما نتوانسته‌ایم برای افزایش سطح اطلاعات مردم در حوزه پزشکی در حوزه اطلاع رسانی حضور جدی داشته باشیم.

وی ادامه داد: بیمارستان‌های دولتی بودجه مخصوص دارند و از حمایت‌های بخش دولتی برخوردارند؛ اما ما یک سازمان خیریه هستیم و از حمایت دولتی بهره‌ای نداریم.

محمدزاده با اشاره به اینکه فقط 20درصد مطالبات بیمارستان پرداخت شده است، ابراز کرد: مطالبات بیمارستان از بیمه‌ها و علوم پزشکی، ۶ میلیاردتومان تا تیرماه سال جاری بود که یک میلیارد آن از طریق تامین اجتماعی و بیمه سلامت و علوم پزشکی پرداخت شد.

وی با بیان اینکه معوقات پرسنل بیمارستان 2ماه و پزشکان ۱۶ ماه است، گفت: از کلیه هزینه‌های دریافت شده از بیماران ۳۰ تا ۴۰ درصد به خرید دارو و ۳۰ درصد به پرداخت هزینه پزشکان اختصاص دارد و بقیه این دریافتی‌ها در حوزه تامین خدمات بیمارستان هزینه می‌شود.

مدیرعامل بیمارستان رحیمیان شهرستان البرز اضافه کرد: خرید دارو و تجهیزات پزشکی و تجهیزات اتاق عمل جزو مواردی است که نمی‌توان بدون پرداخت به موقع هزینه‌ها، انتظار دریافت آنها را داشت.

وی تصریح کرد: در شرایط امروز به واسطه مشکلات اقتصادی حضور خیرین کاهش یافته است، دکتر رحیمیان از خیرین بزرگ برای راه اندازی این بیمارستان بود که پس از فوت وی این کمک‌ها از سوی خانواده‌اش ادامه دارد.
این مسئول بیان کرد: رحیمیان تنها بیمارستان شهرستان البرز است که در حال ارائه خدمات به یک منطقه محروم و کارگرنشین است که مسئولان باید بیمارستان‌های خیریه را ویژه ببینند، زیرا ما از هیچ نهاد دولتی بودجه دریافت نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت یک میلیارد تومان به بیمارستان رحیمیان بدهی دارد، عنوان کرد: هم اکنون تعرفه ما ۵۰ درصد از بخش خصوصی کمتر است، اما پرداختی ما به پزشکان و پرستاران از بخش خصوصی کمتر نیست.

محمدزاده گفت: مشکلات بیمارستان رحیمیان پیچیده نیست؛ بلکه با پرداخت معوقات و مطالبات سال ۹۶ حل خواهد شد؛ انتظار ما از مسئولان این است که برنامه‌ای برای پرداخت ماهانه مطالبات سال ۹۷ داشته باشند.

وی اعلام کرد: زمانی که بیمه تکمیلی به وعده‌های خود عمل نمی‌کند و مسئولان نظارتی حوزه درمان هم به خوبی این موضوع را رصد نمی‌کنند، مرکز خیریه و تنها بیمارستان شهرستان البرز چگونه قرار است به مردم خدمات دهی داشته باشد.

مدیرعامل بیمارستان رحیمیان شهرستان البرز در پایان از کاهش ارائه خدمات بیمارستانی به مردم خبرداد و گفت: تعطیلی بیمارستان شبیه تعطیلی کارخانه نیست و بازکردن دوباره آن شش ماه طول می‌کشد، از سوی دیگر جمع آوری پزشکان و پرستاران سخت خواهد بود؛ بنابراین نباید شرایط به سمتی پیش برود که شاهد تعطیلی بیمارستانی باشیم.

انتهای پیام/2002


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان