۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین شفاف سازی و مطالبه‌گری از مسئولان مانع شکل‌گیری فساد می‎شود
کد خبر: ۳۲۰۶۵۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۵/۲۰ ساعت: ۱۶:۲۱ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

شفاف سازی و مطالبه‌گری از مسئولان مانع شکل‌گیری فساد می‎شود

استاندار قزوین گفت: اگر رسانه‌ها به زوایای پنهان جامعه و به ویژه بر عملکرد مدیران ورود کنند دیگر فسادی رخ نخواهد داد؛ چراکه دلیل عمده فساد در هر جامعه‌ای پنهانکاری است.

شفاف سازی و مطالبه‌گری از مسئولان مانع شکل‌گیری فساد می‎شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در مراسمی که ظهر امروز(شنبه) به مناسبت روز خبرنگار در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: در آینده ساختار رسانه دنیا به یک شبکه مویرگی اطلاعاتی تبدیل می‌شود و به ناچار رسانه‌های مکتوب به رسانه‌های تحلیلی و نه خبری تبدیل می‌شوند.

وی افزود: باید خود را برای آن روز تجهیز کنیم و آموزش‌ها بر این اساس شکل گیرد تا در آینده از رسانه‌های جهانی عقب نمانیم.

رسانه‌های بی‌هویت به انتشار شایعه‌ و اخبار کذب دامن می‌زنند
استاندار قزوین تصریح کرد: کارکرد رسانه در آینده گسترده‌تر خواهد بود و امروز رسانه‌ها کارکرد شفاف سازی در جامعه را بر عهده دارند؛ اگر رسانه‌ها به زوایای پنهان جامعه و به ویژه بر عملکرد مدیران ورود کنند دیگر فسادی رخ نخواهد داد چراکه علت عمده فساد در هر جامعه‌ای پنهان کاری است.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها باید به هنگام نقد با پرهیز از انتقاد شخصیت مدیران، فقط عملکرد آنها را زیر ذره‌بین نقد قرار دهند؛ گفت: به جد به نقش رسانه‌ها در امر به معروف و نهی از منکر اعتقاد دارد و رسانه‌ها به عنوان نمایندگان افکار عمومی در جامعه در کنار سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند با تقویت این امر زمینه بروز خلاف و فساد را کاهش دهند.

زاهدی بیان کرد: انتقاد در واقع نوعی قضاوت کردن است و باید با رعایت انصاف و عدالت انجام شود؛ البته انتقاد امری لازم است اما باید همراه با انصاف باشد.

وی تصریح کرد: خبرنگاران در راستای شفاف سازی، مدیران را وادار به مصاحبه و ارائه گزارش کنند و مدیری که توانمند باشد دلیلی برای فرار از مصاحبه ندارد.

این مسئول در پایان گفت: متاسفانه رسانه‌های بی هویت به انتشار شایعه‌ و اخبار کذب دامن می‌زنند و مردم نیز چون اعتمادشان به مسئولان کم شده است بعضا این مطالب را باور می‌کنند.

بهترین هدیه به خبرنگاران هدیه‌ای است که پایدار باشد
در ادامه سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امیدوارم خروجی‌ای که این نکوداشت‌ها و جشن‌ها دارد فقط منحصر به یک دورهمی نباشد بلکه نتایج مطلوب و قابل لمس برای خبرنگاران به دنبال داشته باشد.

وی افزود: مسائل بیمه و ساماندهی خبرنگاران در استان می‌تواند قابل حل باشد و با تقویت تشکل‌های صنفی خبرنگاران، بهبود قابل توجهی در این امر ایجاد شود و امیدوارم استاندار با مدیریت شایسته‌ای که تا به امروز داشتند، این مسئله را نیز مدیریت کنند.

زرآبادی با بیان اینکه بهترین هدیه به خبرنگاران هدیه‌ای است که پایدار باشد؛ گفت: همکاری دستگاه‌های اجرایی با خبرنگاران باید متقابل باشد و باید خبرنگاران را بازوان صادق و کمک حال خود بدانند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بزرگترین رسالت خبرنگاری، انتشار اخبار است و قضاوت در خصوص اخبار را باید به مردم سپرد.

وی در پایان گفت: انتشار خبرهایی با زنگ و بوی جناحی و یا شخصی و اعمال نظر شخصی خبرنگاران در اخبار، جایگاه و شان خبرنگاری و اعتماد و سرمایه اجتماعی را متزلزل می‌کند.

انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان