۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۴میلیون قطعه ماهی زینتی در آبیک تولید می‌شود
کد خبر: ۳۱۹۷۶۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۵/۱۴ ساعت: ۱۳:۲۴ ↗ لینک کوتاه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک:

۴میلیون قطعه ماهی زینتی در آبیک تولید می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک گفت: سالیانه چهار میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه انواع ماهیان زینتی در واحدهای تکثیر و پرورش ماهیان زینتی این شهرستان تولید می‌شود.

۴میلیون قطعه ماهی زینتی در آبیک تولید می‌شود
بیژن لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: هم اکنون پانزده واحد تکثیر و پرورش ماهیان زینتی آب شیرین در این شهرستان فعالیت می‌کنند که از این تعداد سه واحد به صورت کارگاه‌های مستقل تولیدی و مابقی به در قالب مشاغل خانگی فعال هستند.

وی افزود: وجود شرایط مناسب برای تولید ماهیان زینتی مانند وجود نیروی کارشناسی خبره در زمینه آّبزی پروری در سطح شهرستان، بهره مندی بهره برداران از آموزش‌های ترویجی در خصوص تکثیر و پرورش ماهیان زینتی و همچنین فراهم بودن شرایط مناسب فروش از جمله نزدیکی به پایتخت و بازار مصرف مساعد؛ بستر مناسبی برای پرورش دهندگان ماهیان زینتی در این شهرستان است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل مناسب شهرستان آبیک در زمینه پرورش ماهیان زینتی گفت: این شهرستان در سال گذشته با تولید چهار میلیون و یکصد هزار قطعه انواع ماهیان زینتی توانسته رتبه و جایگاه مناسبی را در سطح استان به خود اختصاص دهد.

لطفی تصریح کرد: از آنجایی که تکثیر و پرورش ماهیان زینتی یکی از فعالیت‌هایی است که در منازل مسکونی نیز امکان پذیر است و در این زمینه مجوزهای لازم برای فعالیت صادر می‌شود.

وی اضافه کرد: این شاخه از شیلات و آبزی پروری می­تواند یکی از زمینه‌های مهم اشتغالزایی در مناطق روستایی و شهری باشد که امروزه نیز سهم قابل توجهی از تولید ناخالص بخش کشاورزی در برخی از کشورها نتیجه تکثیر و پرورش و تجارت اینگونه آبزیان است.

وی یادآور شد: تکثیر و پرورش ماهیان زینتی ضمن نیاز به سرمایه کم و فضای کوچک جهت فعالیت، زمینه اشتغال جوانان و زنان روستایی را نیز فراهم می‌کند، به طوری که در هر کارگاه کوچک پرورش ماهی زینتی دست کم دو نفر به صورت مستقیم و دو نفر بصورت غیر مستقیم مشغول به کار می‌شوند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان