۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم به هیچ عنوان قابل قبول نیست
کد خبر: ۳۱۸۸۴۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۵/۹ ساعت: ۱۱:۵۴ ↗ لینک کوتاه

رئیس کل دادگستری قزوین:

اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم به هیچ عنوان قابل قبول نیست

رئیس کل دادگستری قزوین گفت: هم اکنون اوضاع اقتصادی کشور و معیشتی مردم به هیچ عنوان قابل قبول و مناسب نیست که برخی از این بحران‌های اقتصادی به خاطر بی تدبیری مسئولان و برخی نیز به خاطر تحریم‌های دشمنان این نظام است.

اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم به هیچ عنوان قابل قبول نیست
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ حجت الاسلام قدرتی پیش از ظهر امروز(سه شنبه) در دیدار با مردم قزوین در مسجد جامع المهدی(عج) اظهار کرد: امر پیشگیری از وقوع جرائم در قانون برعهده دستگاه قضایی سپرده شده است و قوه قضاییه نیز گام‌های موثری را در راستای وظیفه ذاتی و قانونی خود برداشته است و در بسیاری از جرائم نیز کاهش چشمگیری را شاهد هستیم.

وی افزود: رهبر فرزانه انقلاب نیز بارها تاکید کرده اند که همه دستگاه‌ها در امر پیشگیری باید به کمک قوه قضاییه بیایند و همه باید به این باور قلبی برسیم که حقیقتا با پیشگیری می توان از وقوع بسیاری از جرائم جلوگیری کرد.

مقام ارشد قضایی استان تصریح کرد: امروز دستگاه قضایی خدمات گسترده و گاها پیچیده ای را هم به اقشار جامعه و هم به دستگاه‌ها مختلف ارائه می‌دهد و به خاطر همین گستردگی خدمات لازم است که همه جامعه و همه نهادها برای پیشگیری از وقوع جرائم به میدان بیایند، زیرا دیر یا زود آسیب‌های اجتماعی به سراغ همه خواهد آمد و مخصوص قشر خاصی از جامعه نیست.

این مسئول با بیان اینکه پیشگیری باید به عنوان یک اصل شناخته شود، ابراز کرد: پرونده‌هایی که در دستگاه قضایی رسیدگی می‌شود همه به خاطر مراودات اجتماعی افراد و اختلافات ناشی از این روابط اجتماعی است و دستگاه قضایی در تشکیل آنها هیچ نقشی ندارد.

رئیس کل دادگستری قزوین در ادامه افزود: مردم باید به این باور برسند که خودشان برای پیشگیری از وقوع جرائم، کاهش آسیب‌های اجتماعی و کاهش پرونده‌های قضایی باید گام‌های عملی و موثر بردارند و در روابط خود با افراد مسائل حقوقی را رعایت کنند و این امر مستلزم افزایش دانش حقوقی جامعه است.

وی ادامه داد: هم اکنون اوضاع اقتصادی کشور و معیشتی مردم به هیچ عنوان قابل قبول و مناسب نیست که برخی از این بحران‌های اقتصادی به خاطر بی تدبیری مسئولان و برخی نیز به خاطر تحریم‌های دشمنان این نظام است.

قدرتی عنوان کرد: ما باید آگاه باشیم و با اعمال خود موجب وخیم تر شدن اوضاع اقتصادی و بازار نشویم و آب در آسیاب دشمن نریزیم و آنها را به اهداف شوم خود نزدیک نکنیم و باید در مواجهه با بحران‌های اقتصادی تصمیم‌های عاقلانه از سوی جامعه گرفته شود.

این مقام قضایی استان بیان کرد: رشد جرائم و آسیب‌ها و معضلات اجتماعی همچون طلاق، اعتیاد، بیکاری بسیار نگران کننده و به زنگ خطر رسیده است و باید جامعه نسبت به این آسیب‌ها آگاه شود، چون گریبان گیر همه خواهد شد و با چهره های مختلف در بین اقشار مختلف جامعه نمایان می‌شود.

وی در پایان گفت: برای کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی دستگاه قضایی همه تلاش خود را به کار گرفته است، اما تنها با تلاش قوه قضاییه این امر محقق نخواهد شد و باید هم مردم و هم مسئولان به خصوص نهادهای متولی امر فرهنگ به میدان بیابند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان