۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۱۴۵ پلاک در پروژه طرح توسعه امامزاده حسین (ع) تملک شد
کد خبر: ۳۱۷۷۳۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۵/۳ ساعت: ۸:۳۵ ↗ لینک کوتاه

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین:

۱۴۵ پلاک در پروژه طرح توسعه امامزاده حسین (ع) تملک شد

معاون عمرانی استاندار گفت: برای اجرای طرح توسعه امامزاده حسین (ع) قزوین عملیات تملک ۲۳۰ واحد مسکونی در دستور کار قرار گرفت که تاکنون ۱۴۵ واحد آن با ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار به انجام رسیده است.

۱۴۵ پلاک در پروژه طرح توسعه امامزاده حسین (ع) تملک شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ علی فرخزاد؛ شب گذشته(سه شنبه) در  ستاد ساماندهی امامزاده حسین (ع) قزوین، اظهار کرد: طرح تملک واحدهای تجاری امامزاده حسین (ع) با توجه به بازنگری‌های صورت گرفته، از دستور کار اجرایی این پروژه خارج شده است.

وی با اشاره به اینکه برای تملک 85 واحد دیگر به 150 میلیارد ریال اعتبار نیازمندیم، افزود: محدوده این طرح 17 هکتار بوده و در بردارنده 130 واحد تجاری و 230 پلاک مسکونی است که 68 واحد در شرق و 62 واحد در غرب سلامگاه آستان امامزاده قرار دارند.

این مسئول ادامه داد: برای انجام طرح توسعه این مکان مقدس و سرعت بخشیدن به کار، عملیات تملک واحدهای تجاری این مجموعه از دستور کار ستاد خارج شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین نیز در این نشست گفت: برای توسعه طرح امامزاده حسین (ع) قزوین یک هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شد که 600 میلیارد ریال آن برای انجام تملک‌ها و 400 میلیارد ریال دیگر برای حوزه عملیات اجرایی این پروژه تخصیص داده شده است.

مسعود حق لطفی ادامه داد: در حوزه تملک، سهم در نظر گرفته شده برای این اداره کل 300 میلیارد ریال در نظر گرفته شد که تاکنون 158 میلیارد ریال آن محقق شده است.

این مسئول اضافه کرد: سهم اداره کل راه و شهرسازی قزوین از واگذاری زمین به کارگزار این طرح یعنی شهرداری بوده و برای مابقی آن نیز در صورت ادامه روند طرح، به انجام خواهد رسید.

گفتنی است؛ آستان مقدس حسین ابن علی ابن موسی الرضا (ع) مهم ترین زیارتگاه و مکان مذهبی استان قزوین به شمار می‌رود.

این مکان مقدس در جنوب شهر قزوین واقع شده که علاوه بر ارزش تاریخی و مذهبی، به لحاظ بعد گردشگری حائز اهمیت بوده و در طول سال نیز پذیرای گردشگران و زائران زیادی از نقاط مختلف کشور است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان