۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین رشد ۲۷ درصدی جذب مشارکت‌های مردمی در سال گذشته
کد خبر: ۳۱۵۷۱۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۲۰ ساعت: ۱۶:۰ ↗ لینک کوتاه

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان اعلام کرد:

رشد ۲۷ درصدی جذب مشارکت‌های مردمی در سال گذشته

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان قزوین گفت: سال ۹۵ میزان جذب مشارکت‌های مردمی ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون بود که این رقم در سال گذشته با ۲۷ درصد رشد به ۴ میلیارد و ۹۵۰ میلیون رسید.

رشد ۲۷ درصدی جذب مشارکت‌های مردمی در سال گذشته
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ غفار رمضانی در نشست خبری که پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) به مناسبت هفته بهزیستی در سالن جلسات موسسه فرشتگان راه آسمانی قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: یکی از رسالت‌های مهم سازمان بهزیستی واگذاری مسکن به جامعه هدف بهزیستی است.

وی افزود: در این راستا ۳۸۴۱ واحد مسکونی ساخته شده یا در حال ساخت است که سه گروه در اولویت دریافت مسکن قرار دارند که شامل 3535 واحد مسکونی به خانواده‌های تک معلولی و زنان سرپرست خانوار و همچنین تخصیص 201 واحد مسکونی به خانواده‌های دارای دو معلول که تاکنون 77 واحد واگذار شده است.

60 نفر از معلولان استان در سال گذشته مشغول به کار شدند
معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: برای مسکن دو معلولی در روستاهای استان قزوین نیز با همکاری و مشارکت بنیاد مستضعفان، سازمان راه و شهرسازی و سازمان بهزیستی تاکنون 77 واحد مسکونی تامین شده است.

وی اضافه کرد: تقریبا نزدیک به 9 میلیارد و 919 میلیون تومان برای احداث واحدهای مسکونی برای مددجویان بهزیستی هزینه شده است.

رمضانی با اشاره به اقدامات انجام شده در دفتر خوداشتغالی و کارآفرینی بیان کرد: امسال مبلغ ۷ میلیارد و 210 میلیون تومان برای بحث خوداشتغالی و کارآفرینی اختصاص داده شده که نسبت به سال گذشته 32 درصد رشد منفی داشته است.

وی ادامه داد: سال گذشته 100 درصد منابع تسهیلاتی را جذب کردیم به طوریکه استان قزوین در حوزه جذب تسهیلات در کشور رتبه دوم را به خود اختصاص داد.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان قزوین عنوان کرد: یکی از سیاست‌های دولت فراهم کردن شرایط برای اشتغال معلولان است؛ لذا مشوق‌هایی را سازمان بهزیستیی برای کارفرمایانی که معلولان را به کار بگیرند در نظر گرفته است.

رمضانی اضافه کرد: سال گذشته بیش از ۳۰۰ میلیون تومان برای ارتقای کارآفرینی معلولان داشتیم که 60 نفر از معلولان استان مشغول به کار شدند.

ایجاد 656 فرصت شغلی برای مددجویان بهزیستی
معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان قزوین بیان کرد: هم اکنون 11 موسسه خیریه با بهزیستی همکاری دارند که حوزه کاری برخی از آنها تخصصی است.

وی عنوان کرد: سال 95 میزان جذب مشارکت‌های مردمی 3 میلیارد و 900 میلیون بود که این رقم در سال گذشته با 27 درصد رشد به 4 میلیارد و 950 میلیون رسید.

وی عنوان کرد: تعهد اشتغال بهزیستی در سال 95، 540 نفر، سال گذشته 572 نفر و برای امسال 607 نفر است که خوشبختانه سال گذشته توانستیم 656 فرصت شغلی ایجاد کنیم که نزدیک به 13 درصد رشد داشتیم.

در ادامه عاملی مدیرعامل موسسه فرشتگان راه آسمانی قزوین بیان کرد: این موسسه به همت مجموعه‌ای از خیرین تشکیل شده و نگهداری از فرزندان بدسرپرست و بی سرپرست را برعهده دارد.

وی افزود: این مجموعه مسئول نگهداری فرزندانی است که از طریق مقام قضایی یا سازمان بهزیستی تشخیص داده شده که در این مرکز نگهداری شوند و این کودکان شامل گروه سنی نوزادی تا سنین دانشگاهی است.

عاملی در پایان عنوان کرد: هم‌اکنون سه واحد اقامتی در این مرکز وجود دارد که شامل بخش نوزادان و نوپا، کودکان ۶ تا ۱۲ سال و دختران ۱۲ تا ۱۸ است و کلیه نیازهای این فرزندان از طریق کمک‌های خیرین و مساعدت بهزیستی و با همت مجموعه هیات مدیره و هیات امنا تامین می‌شود.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان