۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین چرا به کمیته امداد حمله می‌کنند؟/ ارتباط هجمه به کمیته امداد با زلزله کرمانشاه چیست؟/ چرا حامیان "نه غزه نه لبنان" جری شدند؟
کد خبر: ۳۰۹۸۹۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۱۷ ساعت: ۱۶:۱۰ ↗ لینک کوتاه

به بهانه بازی کثیف رسانه‌ای اخیر

چرا به کمیته امداد حمله می‌کنند؟/ ارتباط هجمه به کمیته امداد با زلزله کرمانشاه چیست؟/ چرا حامیان "نه غزه نه لبنان" جری شدند؟

جریان ضدانقلاب تاب تحمل این را ندارد که مجموعه ای همانند کمیته امداد از ابتدای انقلاب جهت خدمت به محرومان تشکیل شده است.

 چرا به کمیته امداد حمله می‌کنند؟/ ارتباط هجمه به کمیته امداد با زلزله کرمانشاه چیست؟/ چرا حامیان "نه غزه نه لبنان" جری شدند؟
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،  خبر افطاری کمیته امداد به هزاران نفر از مردم محاصره شده و جنگ زده غزه همراه با انتشار تصاویر مربوط به آن، هرچند در ایجاد یک موج خبری ناکام بود اما در جلب توجه و پیشروی به سوی هدف تا حدی موفق عمل کرد. می توان برای این هیاهوی رسانه ای، نکات و اهدافی طرح نمود که شاید در نیت خوانی این بازی کثیف و پشت پرده آن کمک نماید:

1. بدون شک اولین نکته که فهم آن دور از دسترس هم نیست، نزدیک بودن روز قدس و قصد تاثیرگذاری بر آن است. در هفته منتهی به روز قدس و در جایی که همگان در انتظار حضور برای روز جهانی قدس و اعلام انزجار از صهیونیستها و جنایت هایشان هستند، هدف نخست تاثیرگذاری بر حضور مردم در این راهپیمایی با دست به دست کردن خبر افطاری به مردم غزه با صدقات مردم ایران و تحریک احساسات مردم است. پیش تر به این موضوع و این شبهه نخ نما شده پاسخ داده شده و فتاح رئیس کمیته امداد هم چندی پیش بار دیگر به این موضوع پاسخ داد: "ما شرعاً و قانوناً از صدقه و زکات مردم نمی‌توانیم به کسی بدهیم ضمن اینکه علما هم اجازه نمی‌دهند. اگر هم قرار باشد کمکی صورت گیرد صندوق‌ها جداگانه است، اگر پولی برای کمک به مردم یمن یا فلسطین به صندوق مختص آن ریخته می‌شود وظیفه داریم برای همان‌جا هزینه کنیم. ما حتی اجازه انتقال کمک‌های مردمی را از یک شهر به شهر دیگر در داخل کشورمان را نداریم، حال چگونه می‌توانیم این پول‌های مردم را که به نیت کمک به هم‌وطنان خودشان پرداخت می‌شود به مردم دیگر کشورها بدهیم."

فارغ از شبهه افکنی برای تحریک احساسات برخی از مردم، در همین جا باید بار دیگر رسالت جهانی انقلاب اسلامی و محصور نشدن در مرزها را در کمک به مظلوم و ایستادگی مقابل ظالم که از بدیهیات دستورات اسلام است را یادآوری نمود.

2. کمک به نیازمندان صرفا از وظایف نظام اسلامی نیست و هر فرد و گروهی در رسیدگی به حال این افراد بایستی خود را موظف بداند. اما طرح این حاشیه مغرضانه برای کمیته امداد را می توان فاز دومی برای حواشی زلزله کرمانشاه تلقی نمود. مروری بر حادثه زلزله سرپل ذهاب کرمانشاه که عده ای سعی بر ماهگیری از آب گل آلود داشته و می خواستند در آن اوضاع، از نهادهای رسمی و مسئول سلب کفایت کنند در اینجا بی ثمر نیست. طرح شایعات برای بی اعتمادی مردم به نهادهای مسئول، باعث شد عده ای به دامن سلبریتی ها برای کمک رسانی پناه ببرند که سرنوشت میلیاردها تومان از آن کمک ها بعد از گذشت هشت ماه هنوز مشخص نیست. عده ای دیگر هم که با حاکم شدن احساسات، خودروهای شخصی خود را با مقداری آذوقه در جاده به راه انداختند و شخصا به کمک آمدند! که در نهایت خود مانعی برای امدادرسانی گسترده نیروهای مسئول شدند.

3. ورود برخی سلبریتی ها به ماجرای کمیته امداد که مانند سایر موارد یک ورود بی ربط و تاسف بار است، تنها به انحراف بیشتر از واقعیت کمک کرده و می کند. افرادی که خوشبختانه و یا متاسفانه حمایت بخشی از مردم را دارا هستند و در موارد عدیده نشان داده اند که به راحتی و بدون هیچ گونه تحقیق و صرف شنیدن خبری، سهوا یا عمدا در تحریک احساسات مردم و پیشروی سناریوها شریک می شوند.

4. نکته بعد که باید در آن عمیق تر تامل نمود، آن است که جریان ضدانقلاب تاب تحمل این را ندارد که شاهد باشد مجموعه ای همانند کمیته امداد از ابتدای پیروزی انقلاب جهت خدمت به محرومان و دستگیری از ضعفا و رشد آنان، تشکیل شده؛ چرا که اساسا وجود و فعالیت نهادی مانند کمیته امداد ناقض بسیاری از ادعاهای پوچ مخالفان است. حال اگر تغییر رویه و قدرت گیری خدمت رسانی کمیته امداد در 3 سال گذشته را هم در کنار این کینه بگذارید متوجه خواهید شد این مسئله در این سناریوسازی بی نتیجه نبوده است. هرچند این همان رویکرد نخ نما شده است که نقاط قوت و قدرت را در چشم مردم به نقاط ضعف و سرشکستگی تبدیل کنند.

5. تخریب کمیته امداد و از چشم مردم انداختن این نهاد به عنوان مجموعه ای منتسب به حاکمیت، برای دشمن اهمیتی در حد و اندازه شورای نگهبان یا دیگر نهادهای وابسته به نظام و نشات گرفته از دل انقلاب را دارد. هشتگ «نه به کمیته امداد» خود به تنهایی می تواند عمق طراحی این بازی رسانه ای را مشخص سازد.

6. اما آخرین نکته و شاید مهم ترین مسئله که باید بدان پرداخت، اشاره صریح و صحیح رهبر معظم انقلاب در مراسم بیست و نهمین سالروز رحلت امام(ره) به برگزاری متفاوت و باشکوه تر قدس امسال و گریز به موجودات بد و حقیر همراه دشمن همچون جماعت فتنه گر"نه غزه نه لبنان" روز قدس سال 88 است که قطع به یقین حامیان رژیم صهیونیستی و امپراتوری رسانه ای شان رت برای واکنش، ضربه به نظام و روز قدس جاری جری کرده است.


انتهای پیام/1404

منبع: جهان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان