۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین هیئت کجا بریم؟/ برنامه‌های هیئت‌های شهر قزوین
کد خبر: ۳۰۹۴۳۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۱۳ ساعت: ۱۴:۵۹ ↗ لینک کوتاه

در شب‌های اِحیای ماه رمضان؛

هیئت کجا بریم؟/ برنامه‌های هیئت‌های شهر قزوین

هیئت‌های فعال در شهر قزوین هر ساله در شب‌های قدر ویژه‌ برنامه‌هایی را تدارک می‌بینند تا شهروندان بتوانند با حضور در این مراسم‌ها از برکات و فضایل شب‌های قدر بهره‌مند شوند.

هیئت کجا بریم؟/ برنامه‌های هیئت‌های شهر قزوین
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، در 365 شب سال شب قدر، شبی است که مورد عنایت و توجه ویژه قرار گرفته و قرآن کریم در آن شب به صورت کامل نازل شده است بنابراین باید این فرصت را مغتنم شمرده و با حضور در بارگاه امن الهی بیشترین بهره را از این شب ببریم.

برای چنین شبی اعمال مختلفی در روایات از سوی ائمه‌اطهار(ع) توصیه شده که از آن جمله می‌توان به احیا شب‌های قدر اشاره کرد.

مسلمانان از دیرباز تاکنون شب قدر را فرصتی مغتنم برای خودسازی دانسته و تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا در این شب سرنوشت آنان به بهترین شکل ممکن رقم بخورد.

هر ساله در شب‌های قدر مراسم‌های احیا و سخنرانی در اقصی نقاط کشور برگزار می‌شود تا تمام مردم بتوانند با حضور در این مراسم‌ها از برکات این شب بهره‌مند شوند.

هیئت‌های استان قزوین نیز در این شب‌های عزیز برنامه‌های ویژه‌ای را برای مردم در نظر گرفتند و بستری فراهم کردند تا همه مردم فارغ از سن و سال بتوانند در مراسم احیا شب‌های قدر شرکت کرده و از فضایل این شب‌ها برخوردار شوند.

هیئت امامزاده حسین(ع)
مسئول هیئت امامزاده حسین(ع) با اشاره به برگزاری مراسم‌ شب‌های احیا در این امامزاده بیان کرد: مراسم احیا شب‌های قدر ماه مبارک رمضان با قرائت قرآن رأس ساعت 11:30 شب در محل امامزاده آغاز می‌شود.

مرتضی طهان افزود: سخنرانان این مراسم آیت‌الله تلخابی، آیت‌الله عابدینی و آیت‌الله اسلامی هستند و مراسم زیارت عاشورا و زمزمه دعای پرفیض جوشن کبیر با نوای ذاکرین اهل‌بیت‌(ع) در این شب‌های عزیز برگزار می‌شود.

هیئت امامزاده سلطان سیدمحمد(ع):
مسئول هیئت امامزاده سلطان سیدمحمد(ع) در خصوص مراسم شب‌های قدر اظهار کرد: شروع مراسم احیا شب نوزدهم ماه مبارک رمضان ساعت 10 شب و با سخنرانی حجت‌الاسلام جدلیها و مداحی حاج محمد محتشم است.

امیر اصغری‌ها افزود: مراسم شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان با سخنرانی حجت‌الاسلام یوسف کرد و مداحی حاج عبدالمجید مرتضوی و مراسم شب بیست و سوم نیز با سخنرانی حجت‌الاسلام شادمند و مداحی حاج مرتضی سلیمانی است.

هیئت خادمان حضرت مهدی(عج):
حامد کبودوند، مسئول هیئت خادمان حضرت مهدی(عج) نیز از حجج‌‌الاسلام قابل، عادل و زاجکانی به عنوان سخنرانان مراسم‌ احیا شب‌های قدر و آقایان سعادت‌فر، شالی و بهرامی به عنوان مداحان این مراسم نام برد.

هیئت شهدای قزوین:
مسئول هیئت شهدای قزوین نیز عنوان کرد: مراسم شب‌های احیا ماه مبارک رمضان این هیئت در حسینیه دایی دایی واقع در خیابان فردوسی از ساعت 11 شب برقرار است که سخنرانی این مراسم‌ها برعهده حجت‌الاسلام محمدی‌نژاد و مداحی آن نیز بر عهده آقای کیان است.

محمدحسین باغبان‌ها تصریح کرد: از 20 سال قبل تاکنون که هیئت شهدای قزوین مشغول فعالیت است، هر هفته جمعه شب‌ها مراسم ویژه قرائت قرآن، سخنرانی و مداحی در حسینیه دایی دایی برقرار است.

وی گفت: برپایی سفره افطاری ساده و شرکت در راهپیمایی روز قدس از دیگر برنامه‌های هیئت شهدای در ماه مبارک رمضان سال جاری به شمار می‌رود.

هیئت شهدای گمنام:
مسئول هیئت شهدای گمنام با اشاره به برگزاری مراسم احیا شب‌های قدر در کنار مزار شهدای قزوین بوستان فدک اذعان کرد: سخنران این مراسم حجت‌الاسلام خضری بوده و از وجود مداحان مختلفی از جمله آقای ندیمان در این مراسم‌ها بهره می‌بریم.

علی شفیعی‌ها افزود: با توجه به فاصله مکانی مزار شهدای گمنام بوستان فدک شهروندان می‌توانند هر شب رأس ساعت 11 با اتوبوس‌های رایگانی که در میدان میرعماد، سبزه میدان(آزادی)، چهارراه ولیعصر و فلکه دوم کوثر است در محل برگزاری مراسم حضور پیدا کنند.

مسئول هیئت حسین جان:
به گفته برزگر، مسئول هیئت حسین جان مراسم شب‌های قدر این هیئت نیز با سخنرانی حجت‌الاسلام خضری و مداحی آقایان باقری و جلیلوند برگزار می‌شود.

هیئت آمنه خاتون:
مسئول هیئت آمنه خاتون با بیان اینکه این هیئت هر شب از ماه مبارک رمضان برنامه مناجات برگزار می‌کند، اظهار کرد: مراسم مناجات هر شب با حضور حدود یکهزار نفر از شهروندان از ساعت 12.5 تا 2.5 در محل امامزاده آمنه خاتون برگزار می‌شود.

احمد ریاضی یادآور شد: در شب‌های قدر نیز برنامه زمزمه دعای جوشن کبیر با نوای حاج محمد نبوی در امامزاده آمنه خاتون برقرار است.
انتهای پیام/4001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان