۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین تحقیق و تفحص از خودروسازی برای امتیازگیری نیست
کد خبر: ۲۴۸۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

تحقیق و تفحص از خودروسازی برای امتیازگیری نیست

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی برای امتیازگیری نیست، برای اصلاح امور است.

تحقیق و تفحص از خودروسازی برای امتیازگیری نیست
به گزارش صبح قزوین به نقل از فارس، علی علی‌لو نماینده شبستر و عضو کمیته تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی کشور گفت: در جلسه یکشنبه 20 اسفندماه ، 15 نفر از نمایندگان مجلس به عنوان اعضای کمیته تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی انتخاب شدند که 14 نفر آنها عضو کمیسیون صنعت و یک نفر از کمیسیون‌های دیگر انتخاب شده است.
وی افزود: از روز سه‌شنبه هفته جاری هیئت رئیسه و نواب رئیس این کمیته مشخص می‌شوند و در سال جاری اقدامات کلی و خطوط اصلی مشخص و البته بستگی به نظر رئیس کمیته تحقیق و تفحص، اقدامات عملیاتی تحقیق و تفحص از صنعت خودرو سازی از سال 92 آغاز می‌شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مورد اینکه آیا تحقیق و تفحص‌های انجام شده در مجلس نتیجه‌ای در بر داشته و آیا این تحقیق و تفحص از خودروسازی نتیجه‌ای خواهد داشت، گفت: این کمیته مصمم است، تا این ماموریت به ثمر بنشیند و در جهت اصلاح امور صنعت خودروسازی موثر خواهد بود.
علی‌لو در پاسخ به این پرسش که آیا تحقیق و تفحص بنا به گفته عده‌ای، راهی برای گرفتن امتیاز و باج از یک مجموعه است، یا در جهت اصلاح امور خواهد بود، افزود: این چنین نیست که باج‌خواهی باشد و بنده چنین کسی را سراغ ندارم و چنین شخصی در مجلس وجود ندارد، یا من سراغ ندارم، در مورد این 15 نفری که عضو کمیته تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی هستند، من چنین شخصیتی را نمی‌بینم.
عضو کمیته تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی تاکید کرد: همه اعضای این کمیته قرص و محکم و با اراده قوی ماموریت خود را در تحقیق از خودروسازی کشور انجام می‌دهند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: انجام تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی در واقع کمک به صنعت خودروسازی خواهد بود.
علی لو در مورد این که آیا تحقیق و تفحص از خودروسازی در نهایت به کاهش قیمت و افزایش کیفیت خودرو می‌انجامد، گفت: این طرح دو هدف کلی دنبال می‌کند، یکی هدف کوتاه مدت است که قیمت خودرو تعدیل و به مردم کمک و بازار خودرو رونق گیرد، دوم اینکه در دراز مدت اشکالات زیربنایی و ساختاری صنعت خودرو اصلاح شود و در نتیجه قیمت‌ها به طور ساختاری کاهش یافته و اصلاح شود.
انتهای پیام

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان