۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین حضور در فیسبوک عامل بسیاری از طلاق‌ها است/پشت پرده کمبود سرعت اینترنت در ایران
کد خبر: ۲۰۸۶۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

کارشناس شبکه های اجتماعی:

حضور در فیسبوک عامل بسیاری از طلاق‌ها است/پشت پرده کمبود سرعت اینترنت در ایران

کارشناس و تحلیل گر مسائل اجتماعی گفت: تمام سرویس های اینترنتی خارجی در ایران جایگزین دارند اما امکانات لازم برای حمایت از آنها وجود ندارد به طوری که چند سال پیش سایتی ایرانی خدمات سایت ویدئوئی یوتیوب را در داخل ارائه کرد که به دلیل شدت استقبال مردمی و عدم وجود امکانات و حمایتهای لازم از کار افتاد و مختل شد.

 حضور در فیسبوک عامل بسیاری از طلاق‌ها است/پشت پرده کمبود سرعت اینترنت در ایران

به گزارش صبح قزوین به نقل از  شبکه اطلاع رسانی دانا، اباذر منتظرقائم در مورد فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اظهار داشت: فیسبوک یک ماشین مداربسته مهندسی اجتماعی است که در لایه اول اطلاعات شخص را جمع آوری می‌کند و در لایه دوم شخص را تغییر می‌دهد.

وی شبکه های اجتماعی ایرانی را فاقد این سازوکار دانست و تصریح کرد: اصل هزینه های فیسبوک صرف لایه دوم می‌شود که باعث تحول گسترده شخصیتی در فرد می گردد و همین لایه در شبکه های اجتماعی ایرانی وجود ندارد.

این کارشناس و تحلیل گر مسائل اجتماعی اظهار داشت: مطالب گفته شده در زمینه ی شبکه های اجتماعی به خوبی فهم نشده است و افراد جامعه این مطالب را قبول ندارند.

وی ادامه داد: مطالبی که در مجامع عمومی گفته شده است بر روی آن فکر نشده و کسی نیست که از این دیدگاه ها دفاع کند.

این استاد دانشگاه تایید کرد: علاقه مندی به تکنولوژی اشکال ندارد البته اگر به عنوان یک علم و فناوری باشد و تبدیل به آرمان و لایه ی بالاتر از ذهن ما نشود در غیر این صورت منجر به اشغال هسته مرکزی ذهن می‌شود و اولویتهای ذهنی شخص را جابجا می‌کند.

منتظرقائم با اشاره به توصیف اینترنت به عنوان یک جامعه ی بی طبقه‌ی اطلاعاتی افزود: ورود اینترنت  به ایران اسلامی در چارچوب منافع ملی نبوده است ولی متاسفانه دیگران خطرات موجود مطرح شده را نمی پذیرفتند و به توصیه ها به عدم استفاده از اینترنت توجه نمی‌کردند.

مسئول قرارگاه فرهنگی رسانه ‌ای شهید عاصی‌ زاده توضیح داد: با طی زمان پی بردم که ورود اینترنت به ایران بی حساب و کتاب نبوده است و ترویج این فناوری در ایران با دلائل و منظور خاصی استفاده می‌شود و کاربردهای اینترنت با نگاه های سیاسی همراه شده و به داخل کشور وارد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ورود اینترنت به ایران در پشت پرده خود سه هدف را دنبال می‌کند تشریح کرد: راه اندازی ابزاری برای تسهیل فرایندهای جاسوسی، اطلاعاتی و امنیتی و افزایش سطح تماس یکطرفه ی جامعه ایرانی با محصولات رسانه ای و فرهنگی بیگانه جزء این اهداف محسوب می شود.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: این در حالیست که اینترنت یک ابزار دوطرفه و تعاملی است اما بنایش یکطرفه بود تا بتواند تفکرات خود را یکسویه به مخاطب ایرانی القا کند.

این کارشناس و تحلیل گر مسائل اجتماعی هدف سوم ورود اینترنت به ایران اسلامی را استفاده از اینترنت به عنوان یک رسانه نشرغیر قابل شناسایی، کنترل و سانسور عنوان کرد.

وی افزود: همزمان با اوج گرفتن فضای مطبوعاتی معارض با جمهوری اسلامی، دشمنان انقلاب اسلامی محاسبه کردند که برای راه اندازی یک مطبوعات سرمایه زیادی لازم است و از لحاظ اقتصادی به صرفه نیست پس به این جمع بندی رسیدند که از اینترنت در این جهت استفاده کنند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: وقتی سند راه اندازی بالادستی این است معلوم است که با فیلترینگ و سیستم پلیسی مخالفت می‌شود.

کشور ما کشور وارداتی است/ ما از موز تا دیتا را وارد میکنیم

اباذر منتظرقائم واردات را در کشور ما با پرستیژ عنوان کرد و اظهار داشت: اینکه ماشین بزرگتری را بخرند و هزینه بالاتری بدهند تفاخر می‌کنند و در فناوری اطلاعات هم همین فرهنگ غلط وجود دارد.

منتظرقائم تاکید کرد: همینکه دولت اقدام به تولید سرویس های بومی و ملی می‌کند دوباره مخالفت ها شروع می‌شود و چند نمونه ضعیف و ناموفق تولیدشده هم پیراهن عثمان می‌شود.

وی با اشاره به مخالفتهای زیاد در مورد ایمیل ملی ادامه داد: در مورد  iran.
ir دو ایراد ناامن بودن سرویس و اطلاعات زیاد دریافتی برای ثبت نام کردن را وارد می‌کنند.

این کارشناس و تحلیل گر مسائل اجتماعی در پاسخ به این ایرادات گفت: بالاخره هرایرانی که برای تعویض پلاک میرود اطلاعات بسیار زیادی را از او دریافت می‌کنند  چرا که این اطلاعات جنبه ی حاکمیتی دارد و ایمیل ملی هم به همین صورت است.

وی اظهار داشت: دولت باید برای هر ایرانی یک ایمیل ملی بدهد که ماهیت قانونی داشته باشد و در مورد امنیت هم باید این سرویس در جهت پیشرفت حرکت کند و انتقادها نباید سیستم را به سمت انهدام پیش ببرد.

این استاد دانشگاه راهکارهای این پیشرفت را هک کردن سایت توسط هکرهای کلاه سفید عنوان کرد تا ضعفها مشخص و اصلاح شوند و تصریح کرد: این مسیر و راهکار، صحیح است وگرنه به سمت فروپاشی فناوری ایرانی پیش میرویم.

منتظرقائم ادامه داد: ما در حوزه سخت افزار و نرم افزار در هر دوشاخه اساسی دچار وابستگی راهبردی هستیم به این معنا که در حوزه سخت افزارها و نرم افزارهای مصرفی و راهبردی وابسته هستیم و تا مستقل نشویم نمیتوانیم نجات پیدا کنیم.

وی درباره تصدی گری در فناوری اظهار داشت: در برخی موارد باید حاکمیت کار را شروع کند و ابعاد فناوری را برای مردم مشخص کند به طوریکه ایمیل عمومی باحجم بالا به عهده حاکمیت نیست ولی در حداقل حجم خودش باید توسط حاکمیت ایجاد شود.

این کارشناس و تحلیل گر مسائل اجتماعی سرویس های اینترنتی به ظاهر خصوصی خارجی را وابسته به دولت دانست و تاکید کرد: دولتهای غربی اهداف سیاسی خود را از طریق این سرویس های اینترنتی در دنیا دنبال میکنند.

وی شبکه های اجتماعی داخلی را پرطرفدارتر از نمونه خارجی دانست و گفت: اما چرا در جامعه چنین برداشت و انعکاسی وجود ندارد چراکه به هرپایگاه ایرانی و حتی مذهبی که میرویم لینک فیسبوک هست اما لینک شبکه های اجتماعی ایرانی نیست و این وضعیت فضا و ذهن جامعه را تحت تاثیر قرار داده است.

این استاد دانشگاه در ادامه افزود: لینک فیسبوک در سایتها به یک جور فرهنگ و مدگرایی تبدیل شده است به طوریکه سایتی اگر لینک فیسبوک نداشته باشد انگار که سایت خوبی نیست.

منتظرقائم تاکید کرد: حتی در پایگاه های مذهبی هم مدیریت سایت تایید میکند که سایت باید شیک و به روز باشد و دارای لینک فیسبوک باشد و مدیرانی که از این لینکها استفاده نکنند انگار که مدیرانی غیرمتمدن و عقب مانده هستند در حالیکه با این کار هدف اصلی که انتشار و دیده شدن مطالب در خارج از کشور است محقق نمیشود.

وی نتیجه قراردادن این لینک درسایت را استفاده از اکانت فیلترشکن و عضویت در این سایت دانست و این عمل را به نوعی ترویج و ترقیب مخاطب به انجام یک هنجار ممنوع توصیف کرد و در ادامه عنوان کرد: چند درصد از مدیران سایتهای ایرانی به فکر مسائل راهبردی کشورهستند؟

این کارشناس و تحلیل گر مسائل اجتماعی تاکید کرد: پرستیژ یک قسمت از کار است که منجر به یک فرهنگ رسانه ای شده است به طوریکه یک جوان 15ساله برای ارتباط با همکلاسی های خود در فضای مجازی می تواند از انواع شبکه های اجتماعی داخلی مانند فیسنما، افسران، کلوب، فیزبوک و.
.
.
استفاده کند اما به دلیل حاکمیت غرب در فضای خبری رسانه ای، جوانان ما به سمت شبکه های اجتماعی بیگانه ترغیب می شوند.

وی ادامه داد: شبکه اجتماعی در دانشگاه ها و مدارس نفوذ زیادی دارد چراکه از هنر و زیبایی بسیاری در ظاهر آن استفاده شده است و از جذابیت بالایی برخوردار است.

باندهای فتنه گر، شبکه ملی اطلاعات را مساوی و برابر اینترنت معرفی میکنند

مسئول قرارگاه فرهنگی رسانه ‌ای شهید عاصی‌ زاده در ادامه اظهار داشت: کسانی هستند که با نظام اختلاف عقیده سیاسی دارند و صراحتا اعلام نمی‌کنند ولی در حوزه تاکتیکی و تخصصی خود آنرا اعمال میکنند.

منتظرقائم گفت: باندهای فتنه گر دائما در حال فریب مردم هستند و شبکه ملی اطلاعات را مساوی و برابر قطعی اینترنت معرفی می‌کنند و برای این‌ها  اینترانت و فناوری مهم نیست و فقط اینترنت مهم است.

وی افزود: جلوه ی ظاهری این گروه ها دفاع از فناوری است ولی در اصل این افراد دنبال گرایشهای سیاسی هستند.

وی تصریح کرد: شبکه اجتماعی مجازی داخلی و خارجی به شکل ماهوی دوچیزند مثلاً برنامه فیلتر شده ویچت در اصل نرم افزار مکالمه تلفنی است اما در حاشیه اش یک شبکه اجتماعی دارد.

این کارشناس و تحلیل گر مسائل اجتماعی ادامه داد: هیچ جای دنیا دولتها اجازه ایجاد یک شبکه ی مخابراتی رمزدار را به هیچ   کس نمی‌دهند اما به شبکه هایVOIP   این اجازه را می‌دهند که به صورت اینترنتی مکالماتی را برقرار سازند چراکه آن شبکه ها هم تحت نظارت دولتهاست ولی فقط در ایران است که این نظارت نیست و سرورهای اینترنتی در خارج از کشور است.

وی تاکید کرد: در غرب سرورها کاملاً تحت نظارتند ولی در ایران VOIP ها بدون نظارت وارد شده و موازی با مخابرات کار می‌کنند.

منتظرقائم درمورد لزوم برندسازی برای شبکه های اجتماعی داخلی گفت: این نیست که در ایران برندسازی نشده است و یا نخواستند بشود بلکه علت این است که ابزارهای برند سازی شامل اشاعه و رسانه نبوده است.

وی در مورد حریص تر شدن مخاطب در صورت فیلترینگ گفت: اگر انسان از خطر چیزی آگاه باشد به هیچ وجه به آن حریص نمی‌شود و این اصل نه حدیث است و نه آیه و هیچ منبعی ندارد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: شرط مهم آگاهی است نه ممنوعیت و مردم باید منافع را درک کنند که در این صورت این نظریه به سادگی ابطال میشود.

پست الکترونیک و جستجو در در فضای مجازی نیاز اساسی است

وی گفت: نیاز اساسی مهم است و در حال حاضر در فضای مجازی پست الکترونیک و جستجوی مطلب نیاز کاربران است که باید تامین شود.

منتظرقائم در رابطه با نحوه کارکرد و جذب مخاطب در سرویس های اینترنتی بیگانه اظهار داشت: ابتدا نیازسنجی عمومی صورت می‌گیرد به طوریکه محیطی آزاد جهت به دست آوردن اطلاعات و احساسات و گرایشات و مختصات شخصی مخاطب در اختیار وی می‌گذارند سپس مخاطب را جذب کرده و درنهایت با ابزاری سریع و زیبا وی را درگیر می سازند.

این کارشناس و تحلیل گر مسائل اجتماعی ادامه داد: سیستم پست الکترونیکی جی‌میل در ابتدای شروع به کارش با کیفیت و کارا نبود و فقط رایگان بود ولی پس از عضوگیری در اولین بازخوردها اقدام به داده کاوی اطلاعات از سوی مخاطب نمود و مختصات شخصی شامل احساسات و علایق را بدست آورد.

وی افزود: این سایت سپس سرویس را مطابق با علائق شما تغییر می‌دهد که نتیجه این فرآیند ایجاد جذابیت است تا به هیچ وجه مشتری از این سرویس جدا نشود و در صورتی که از این سرویس جدا شویم ناخودآگاه عصبیت در ما ایجاد می‌شود.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: هنگامی که مخاطب جذب سرویس شد سپس برای او معیار قرار میدهد که برای جستجو و دیده شدن سایت شما در سرویس جستجوی اینترنتی باید این شرایط و ضوابط را رعایت کنید و با سیر این مراحل سیستمی که در ابتدا از مخاطب دستور می‌گرفت در نهایت به شما دستور می‌دهد و ملزم به رعایت آن هستید.

وی مساله اصلی را محاصره رسانه ای غرب عنوان کرد و افزود: تمام سرویس های اینترنتی خارجی در ایران جایگزین دارند اما امکانات لازم برای حمایت از آنها وجود ندارد به طوری که چند سال پیش سایتی ایرانی خدمات سایت ویدئوئی یوتیوب را در داخل ارائه کرد که به دلیل شدت استقبال مردمی و عدم وجود امکانات و حمایتهای لازم از کار افتاد و مختل شد.

مخاطبان ایرانی باید ناکارایی سرویس های داخلی را در جهت پیشرفت تحمل کنند

منتظرقائم در ادامه گفت: سرویس های گوگل مثل مترجم آن به شدت ناکارا است اما مخاطب این وضعیت را تا بهبود کامل تحمل می‌کند اما مخاطبان ایرانی ناکارایی سرویس های داخلی را تحمل نمی‌کنند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: در فناوری اطلاعات استفاده از فناوری باعث رشد آن می‌شود ولی متاسفانه ما منطق فناوری را به درستی درک نکرده ایم.

وی عدم تولید پهنای باند توسط سایتهای آپلود فایل(IDC) و قوانین نامناسب قضائی در خصوص پست الکترونیک را از دیگر مشکلات داخلی در حوزه فضای مجازی دانست.

این کارشناس و تحلیل گر مسائل اجتماعی با اشاره به اینکه فیلترینگ در تمام دنیا وجود دارد عنوان کرد: نظام فیلترینگ در ایران نظام پاسخگو و قابل پیگیری است و چالش های مجود در این حوزه می‌تواند بررسی و رفع شود.

وی افزود: هنگامی که دیوان عدالت اداری و دادگاه ها در ایران حکم به لغو فیلترینگ سایتی می دهند مشخص می‌شود که این فرآیند مسئولیت پذیر است و نظام برای فیلترینگ هزینه می‌پردازد.

منتظرقائم تصریح کرد: غرب  و به خصوص فرانسه خود را مهد لیبرالیسم می‌دانند  و می‌گویند که پای شعارهایمان هستیم به طوریکه وقتی در غرب از علت مخالفت با حجاب از مسئولین سوال می‌شود آنها می‌گویند که به پای لیبرالیسم شهید داده ایم و باید در کشور آزادی اجرا شود و حجاب حذف شود تا زنان جامعه آزاد باشند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: سیستم فیلترینگ در آمریکا  به این صورت است که به هیچ وجه مخاطب به سایت فیلترشده دسترسی پیدا نمی‌کند و آدرس وب را از سرور حذف می‌کنند.

وی ادامه داد: در آمریکا برای مدارس و مراکز آموزشی پکیج فیلترینگ را ارائه می‌کنند و اگر لیست سیاه سایتها رعایت نشود اینترنت آن مرکز را قطع می‌کنند و یا حتی مجوز موسسه آموزشی لغو می‌شود.

منتظرقائم حاکمیت را در نظام ارزشی اسلامی در برابر فضای فرهنگی جامعه پاسخگو دانست و افزود: در نظام ارزشی اسلامی حاکمیت حق اجازه رشددهی به ضد فرهنگ ها را ندارد.

این کارشناس و تحلیل گر مسائل اجتماعی تصریح کرد: در غرب NGO درست می‌شود که جلوی ضداخلاق و فساد را بگیرند اما بعضی ها در داخل کشور این طور نمی خواهند

نظام آموزش و اطلاع رسانی در زمینه فناوری اطلاعات در دست افراد همسوی نظام نیست

منتظرقائم در خصوص انتقادات در مورد عدم اطلاع علت فیلترینگ در ایران اظهار داشت: قانون جرائم رایانه ای  در دسترس است و علت فیلترینگ سایتها مشخص است.

وی ادامه داد: اینکه چرا سایتی فیلتر می‌شود مشخص است ولی اینکه چرا مردم به سراغ علت آن نمی‌روند به علت تحقیق و مطالعه ی کم است.

این مسئول قرارگاه فرهنگی رسانه ‌ای شهید عاصی‌ زاده تاکید کرد: نظام آموزش و اطلاع رسانی در زمینه فناوری اطلاعات دست افراد همسوی نظام نیست  و دردست جبهه ی معارض نظام است به طوریکه تصور و عقل رسانه ای در زمینه فیلترینگ را افراد دیگری می‌سازند و این از کوتاهی جبهه خودی است.

وی افزود: زمانی بانک فیلترینگ کشور شامل دومیلیون آدرس بود که 1.
7 میلیون آن سایتهای مستهجن و مابقی آن اکثریت وب پراکسی ها بودند و تعداد کمی سایتهای ضدانقلاب و معاند نظام بود.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: هیچ سایت مفیدی در کشور فیلتر نشده است و کسی نمی‌تواند به حتی یک مورد اشاره کند.

فعالیت رسانه های داخلی در اطلاع رسانی مصادیق فیلترینگ ضعیف است

اباذر منتظرقائم توضیح داد: چندین سال پیش اعلام شد که 138 میلیون پایگاه اینترنتی مستهجن در اینترنت وجود دارد و طبق مصادیق باید فیلتر شود که این موارد لزوم اجرای فیلترینگ را مشخص می‌کند اما رسانه های داخلی در اطلاع رسانی ضعیف هستند.

وی نظام فیلترینگ را منطقی و مشخص عنوان کرد و افزود: علت فیلترینگ پر سروصدای نرم افزار تلفن همراه ویچت با دلایل عقلی کاملاً قابل اثبات است چراکه از عمر ویچت 5ماه می‌گذرد و سریعاً پس از چند ماه فیلتر شد.

این کارشناس و تحلیل گر مسائل اجتماعی ادامه داد: از سرزنش افرادی که با هوشیاری کامل در حال فضاسازی هستند نباید ترسید.

منتظرقائم اظهار داشت: اینکه مردم داوطلبانه سایتهای بیگانه را تحریم کنند منطبق با واقع نیست و فقط لایه اندکی از افراد ارزشی جامعه از این طرح استقبال می‌کنند پس طرح اثرگذاری نیست.

وی تاکید کرد: باید مسئولیت این اقدامات را بپذیریم چراکه مسئولیتهای حکومت از تلاش های مردمی مجزاست و تلاشهای مردمی زمینه ساز فعالیتهای حکومتی هستند ولی استقلال از حکومت حرف مسخره ای است.

این کارشناس و تحلیل گر مسائل اجتماعی تصریح کرد: اگر فردی به دلیل اعمال اشتباه حکومت به خطائی دست بزند در روز قیامت حجت دارد و از حاکمیت شکایت می‌کند چرا که حاکم نظام اسلامی ولایت دارد.

منتظرقائم ادامه داد: امیراامومنین ع می‌فرمایند انسان زمانش را باید سه قسمت کند و برای معیشت، عبادت و استراحت فرصت کافی بگذارد پس حکومت هم باید اقتصاد، امنیت و آگاهی مردم را تامین کند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه دولت باید زمینه رشد فناوری داخلی را فراهم کند گفت: لازم نیست که سرعت پایگاه اینترنتی خارجی کم شود بلکه کافیست شبکه اجتماعی داخلی را با کیفیت عالی به دست مردم برسانیم در این صورت واضح است مردم به سایتهای ایرانی روی می آورند.

وی با انتقاد از دور باطل خرید پهنای باند و فروش آن به مردم با هزینه بالا اظهار داشت: دولت پهنای باند را با پول مردم می‌خرد و به وسیله شرکتهای واسطه دوباره به مردم میفروشد در صورتیکه می‌شود با هزینه ای بسیار کم به مردم اینترنت بدهیم.

این کارشناس و تحلیل گر مسائل اجتماعی توضیح داد: اگر مخاطب ایرانی بخواهد از یک سایت ایرانی بازدید کند باید به سرور دوبی وصل شود سپس به سرور آمریکایی متصل شود تا در نهایت به سایت داخلی برسد که این گردش هزینه زیادی را برای کاربر ایرانی ایجاد می‌کند.

وی تاکید کرد: بجای صرف هزینه به شرکتهای خارجی و واسطه های موجود باید این بودجه را صرف اینترنت ملی کنیم تا زیرساخت شبکه تقویت شود و قطعی های شبکه کاهش یابد.

منتظرقائم گرانی اینترنت را به دلیل دست به دست کردن پهنای باند بین شرکت ارتباطات زیرساخت با چندین شرکت خصوصی دانست  که موجب صرف هزینه زیاد تا رسیدن اینترنت به دست مردم میشود.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: در دوره ابتدایی سیستم اتصال اینترنتی(دیال آپ)  اگر سرعت واقعی به مردم عرضه می‌شد دیگر مردم نیازی به سرعتهای چند مگی با محدودیت ترافیک نداشتند واین یعنی همان سیاست فشار از پایین و چانه زنی از بالا است.

پشت پرده کمبود سرعت اینترنت در ایران اقتصاد فاسد و سیاست زده است         

اباذر منتظرقائم در ادامه عنوان کرد: دولت برای اینترنت مسکونی محدودیت سرعت قائل می‌شود در حالیکه حتی یکبار هم سرعت واقعی 256kb در منازل به مردم ارائه نشده که پشت پرده آن اقصاد فاسد است و پشت پرده سیاسی نیز دارد.

وی تشریح کرد: این اقتصاد فاسد از لایه های سیاسی آغاز می شود که از فضای پارلمان حضور پیدا میکنند و قدرت را در دست میگیرند یا از فضای رسانه ای به عنوان رکن چهارم سیاسی استفاده میکنند.

توهین به پیامبراکرم در فضای مجازی با برنامه ریزی کامل و قابل پیش بینی بود

اباذر منتظرقائم ادامه داد: در ماجرای توهین به پیامبراکرم  از چندین هفته قبل از انتشار فایل ویدئوئی در سایت ویدئوئی یوتیوب هنگامی که وارد سرویس پست الکترونیک جی‌میل می‌شدید هر مطلبی که قرار می‌دادید به سایت یوتیوپ ارسال می‌شد یعنی تمامی مطالب در یوتیوب تحلیل می‌شد.

وی تصریح کرد: سلسه مراتب انسانیت را اگر از پیامبر اکرم تا یک فرد معمولی بررسی کنیم به این نتیجه می‌رسیم که اگر این جسارت به پدر و مادر خودمان به عنوان یک انسان معمولی می‌شد با سفارت کشور متخاصم بدترین برخورد را می‌کردیم پس حالا که به پیامبراکرم با درجه انسانیت بسیار بالاتر توهین کردند چه اقدامی باید میکردیم؟

این کارشناس و تحلیل گر مسائل اجتماعی توضیح داد: چون لایه های ذهنی ما توسط دشمن دست کاری شده بود و تحت تسخیر سیاستهای آنان بود ما برخوردی از خود نشان ندادیم.

 وی در ادامه در خصوص القا کردن همه مشکلات از ناحیه تحریم خارجی و لزوم حل کردن مشکلات با انجام مذاکرات افزود: حل کردن مشکلات داخلی مشهود و قابل حل است و باید با رفع سوء مدیریتها و عدم وابستگی به بیگانگان مشکلات را حل کنیم.

مسئولین دولت هنوز در فضای تبلیغاتی انتخابات ریاست جمهوری سیر می‌کنند

این استاد دانشگاه ادامه داد: مسئولین دولت هنوز در فضای تبلیغاتی انتخابات ریاست جمهوری سیر می‌کنند و کماکان در حال نقد وضع موجود و شعار دادن هستند.

مسئول قرارگاه فرهنگی رسانه ‌ای شهید عاصی‌ زاده تصریح کرد: متاسفانه دولت مسیر را از سمتی که دشمن القا کرده دنبال می‌کند چراکه هیلاری کلینتون در زمان وزارتش در امورخارجه آمریکا به صورت رسمی در شبکه صدای آمریکا می‌گوید ما تصمیم گرفتیم که مشکلات اقتصادی را با تحریم در ایران ایجاد کنیم وعلت این است که می‌خواهیم موج اجتماعی در ایران ایجاد شود تا مردم به حاکمیت فشار بیاورند تا دست از فعالیتهای هسته ای بردارند.

وی با مقایسه وضعیت معیشتی مردم در دهه 60 با زمان حال گفت: مردم در دهه 60 واقعاً وضع معیشتی مناسبی نداشتند اما وضعیت مردم در دهه80 دگرگون شده است و به رفاه نسبی رسیده اند.

منتظرقائم ادامه داد: مردم در دهه 60 زندگی را با تعداد فرزندان زیاد مدیریت می‌کردند اما الان خانواده ها توانایی مدیریت یک فرزند را هم ندارند چراکه توقعات مردم تغییر کرده است پس وضعیت معیشتی فعلی مردم ریشه داخلی دارد.

حضور در فیسبوک عامل بسیاری از طلاق ها است

وی گفت: متاسفانه حتی خواهران ارزشی هم در فیسبوک تصاویر خود را قرار می‌دهند که این به معنای قراردادن تصویر خود در برابر نگاه مستقیم نامحرم است.

این کارشناس و تحلیل گر مسائل اجتماعی با اشاره به توصیه ی نوجوان 17ساله برای عدم فعالیت در شبکه اجتماعی فیسبوک و تخریب های آن گفت: این نوجوان فعالیت در فیسبوک را مانند دستبند پلیس می‌دانست که نمی‌توانست او را از این فضا خارج کند و ذهن وی را محبوس کرده است.

منتظرقائم با اشاره به موردی مبنی بر اینکه زنی در روز با همسرش زندگی می‌کند اما شب با فرد موردعلاقه اش در فیسبوک صحبت میکند هشدار داد: دادسرای خانواده پر از طلاق های مربوط به پاشیدگی و تخریب خانواده ها به علت حضور زوجین در شبکه اجتماعی فیسبوک است.

شبکه های اجتماعی داخلی از کمک‌های مهندسی صنایع بی بهره اند/ باید اورژانس فناوری اطلاعات ایجاد شود

این استاد دانشگاه توضیح داد: مهندسی صنایع رابط بین بازار و فناوری است به طوریکه یک مهندس صنایع، متخصصین و مهندسین را اجبار به ساخت سیستمی خاص با توجه به بازار فروش می‌کند.

وی تاکید کرد: اگر در نقطه اوج و پیشرفت قرار بگیریم باید از مهندسین صنایع مذهبی و متعهد در این جهت استفاده کنیم تا به دستگاه ها طرح کسب وکار بدهند و زمینه های تبلیغات را ایجاد کنند.

منتظرقائم طرح دیگر را ایجاد اورژانس اجتماعی فناوری اطلاعات عنوان کرد تا مردم بتوانند به صورت حضوری یا غیرحضوری سوالات و مشکلات خود را مطرح کنند و پاسخ مناسب دریافت کنند.

انتهای پیام/1001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان