۰۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۹ چهارشنبه

صبح قزوین الگوبرداری از کشورهای غربی و بالا رفتن سن ازدواج
کد خبر: ۲۰۱۷۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

علت افزایش خانه های مجردی؛

الگوبرداری از کشورهای غربی و بالا رفتن سن ازدواج

افزایش خانه مجردی‌ معلول عوامل مختلفی از جمله الگو برداری از کشور های غربی و بالا رفتن سن ازدواج است.

الگوبرداری از کشورهای غربی و بالا رفتن سن ازدواج
صبح قزوین؛ رواج خانه مجردی‌ معلول عوامل مختلفی است که از جمله دلایل آن الگو برداری از کشور‌های غربی است که در این رو بالا رفتن سن ازدواج و حس استقلال طلبی جوانان، می‌تواند انگیزه‌ای برای سوق دادن و به زندگی مجردی‌ باشند در این مورد او باید بداند که می‌تواند در کنار خانواده و والدینش‌ و همچنین با ازدواج پسندید و مناسب به استقلال برسد.
ناگفته نماند اختلافات، مشاجره‌های بین والدین و ارتباط نامناسب فرزندان با والدین می تواند سبب شود که نوجوان یا جوان زندگی در خانه مجردی‌ را به تازگی در کنار والدینش‌ ترجیح دهد که این امر باید زنگ خطری برای خانواده‌ها و پدرو مادر ‌ها باشد و به اختلافات و مشاجره‌ها پایان دهند.
در این زمینه مریم ملک صالحی کارشناس ارشد مشاوره افزود: اختلافات‌های خانوادگی، مشاجرات و نزاع بین والدین و نداشتن ارتباط مناسب و صحیح پدر و مادر با نوجوان یا جوابشان‌ سبب رواج خانه مجردی می‌شود.
این مشاوره در مورد عوارض خانه مجردی‌ این جنین عنوان کرد: زندگی در خانه‌های مجردی سبب گسخته‌ شدن خانواده و کم رنگ شدن عواطف بین فرزندان نوجوان یا جوان با والدینش‌ خواهد شد و همچنین به دلیل نداشتن کنترل مناسب پدر یا مادر گاهی می‌تواند سبب به انحراف کشیدن فرزندان شود.
وی اظهار داشت: استقلال طلبی را می‌توان با شیوه تربیتی صحیح در خانواده رشد داد تا فرزندان در کنار والیدنشان‌ زندگی آرام و مناسبی داشته باشند و نیز جوانان با عمل کردن به توصیه‌های دین اسلام، سنت فرهنگمان‌ می‌توانند با ازدواج نیازهای خود را برطرف کرده و زندگی خانوادگی تشکیل دهند.
همچنین متین السادات نصری مشاور و مدرس دانشگاه گفت: بالا رفتن سن ازدواج و حس استقلال طلبی کامل توسط جوان،‌ سبب می‌شود که او مایل به زندگی در خانه ‌مجردی شود که سبب کمتر شدن رابطه عاطفی بین فرزند و والدین می‌شود.
این مدرس دانشگاه همچنین گفت: داشتن امکانات فراوان و بیش از حد، بدون داشتن فرهنگ مناسب و به دور از آموزش لازم می تواند در این امر نقش داشته باشد.
وی خاطر نشان کرد: با آموزش صحیح به نوجوان و جوان و تربیت صحیح والدین، برقراری ارتباط مناسب با فرزندان و درک آنها، می‌توان راه صحیح را به آنها نشان داده تا آن را بتوانند زندگی آرام،‌بی دغدغه، و درستی را داشته باشند.
گفتنی است:رسانه‌ها می‌توانند با آموزش صحیح در پیشگیری از این امر کمک کنند و نیز والدین با داشتن دانش و کسب مهارت‌های زندگی، با برقراری ارتباط مناسب با فرزندان، احترام گذاشتن به خواسته‌های جایز آنها و فراهم نمودن امکانات لازم برای ازدواجشان‌ در جلوگیری از رواج زندگی مجر‌دی نقش بهینه‌ای داشته باشند.
منبع: سایت ساختمان ایران انتهای پیام/3007

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان