۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین تذکر جدی مدیرکل ارشاد استان قزوین به موارد غیرفرهنگی تئاتر "سوپراستار"
کد خبر: ۸۲۸۲۷ نویسنده: مهدی احمدی تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۱۲ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

در گفت‌وگو با صبح قزوین مطرح شد

تذکر جدی مدیرکل ارشاد استان قزوین به موارد غیرفرهنگی تئاتر "سوپراستار"

مدیرکل ارشاد استان قزوین در گفت‌وگو با صبح قزوین مطرح کرد که در خصوص موارد غیرفرهنگی تئاتر سوپراستارتذکر جدی به متولیان آن داده شده است.

 تذکر جدی مدیرکل ارشاد استان قزوین به موارد غیرفرهنگی تئاتر "سوپراستار"
مهدی احمدی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، در خصوص برگزاری تئاتر کمدی آزاد " سوپراستار" در استان اظهار کرد: این تئاتر به مدت 90 شب است که در سینما مهتاب در حال اجرا می‌باشد و تا 10 مهرماه نیز اجرای آن تمدید شده است.
وی در ادامه افزود: چندین مورد گلایه در خصوص نوع اجرای این گروه از طریق مردم با من مطرح شد که برخی از صحنه‌ها و مطالب بیان شده در این تئاتر مطلوب نیست و این موضوع زمینه‌ای شد تا به شخصه برای تماشای این تئاتر حضور پیدا کنم.
این مسئول ادامه داد: یکی از دلایلی که باعث شد این تئاتر در استان اجرا شود این است که سینمای ما رو به ورشکستگی بود و شبیه صنعت چاپ و نشر به واسطه تحریم‌های بین المللی و کمبود اعتبارات مالی و نقدینگی مردم رو به اضمحلال بود و سیاست ما بر حمایت از این گروه نمایش بود.
وی با بیان اینکه نباید 2 سینمای استان تبدیل به سوپرمارکت یا شیرینی فروشی شود اذعان کرد: هدف ما حمایت از گروه‌های تئاتر برای حضور جدی‌تر آنها در عرصه هنر بود لذا به این گروه تئاتر مجوز برای اجرا در استان داده شد.
احمدی بیان داشت: هدف ما ایجاد فضایی شاد و مفرح برای مردم استان بود و خودم در روزی که برای تماشای این تئاتر رفته بودم صحنه‌ای که مسائل غیراخلاقی در آن وجود داشته باشد مشاهده نکردم؛ اما از سوی مخاطبین این نمایش مطرح شده که در برخی از شب‌ها این مباحث دیده شده است.
وی تصریح کرد: چهار روز پیش به این گروه تذکر دادم که اگر صحنه‌ای دارای مباحث غیراخلاقی است که با موازین دینی و فرهنگی ما هماهنگ نیست حتما حذف شود و اگر گزارش دیگری به ما ارائه شود که این مسائل دوباره دیده شده است، مجوز اکران این تئاتر لغو خواهد شد.
این کارشناس فرهنگی گفت: به معاونین خودم در اداره ارشاد تاکید کرده‌ام که برای بار دیگر از این تئاتر بازدید داشته باشد و اگر مسئله‌ای که برخلاف شئون اسلامی بود حتما به من گزارش بدهند تا برخورد لازم صورت بگیرد.
وی با بیان اینکه ایران اسلامی دارای انقلاب فرهنگی است و هنر فاخر باید در آن اجرا شود عنوان کرد: امر فاخر هیچ اثر منفی در جامعه نمی‌گذارد و هدف ما نیز حفظ هنر فاخر و ارزشمند در صحنه تئاتر و سینماست.
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد قزوین در پایان تاکید کرد: اگر گلایه‌های مردمی از برخی بی اخلاقی‌ها در این تئاتر زودتر به ما انتقال پیدا کرده بود پیگیری می‌کردیم، طی 10 روز گذشته این مسائل مطرح شد و ما هم با حضور در این تئاتر تذکر جدی به برگزارکنندگان آن دادیم.
انتهای پیام/2002


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان