۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین اشتغال دو هزار نیروی آزاد در مدارس غیر دولتی استان/ ۱۸ هزار دانش‌آموز قزوینی در مدارس غیر دولتی تحصیل می‌کنند
کد خبر: ۷۹۷۱۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۱۰ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیر مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان خبر داد:

اشتغال دو هزار نیروی آزاد در مدارس غیر دولتی استان/ ۱۸ هزار دانش‌آموز قزوینی در مدارس غیر دولتی تحصیل می‌کنند

مدیر مشارکت‌های مردمی و مدارس غیرانتفاعی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین از اشتغال دو هزار نیروی آزاد در مدارس غیر دولتی استان قزوین خبر داد.

 اشتغال دو هزار نیروی آزاد در مدارس غیر دولتی استان/ ۱۸ هزار دانش‌آموز قزوینی در مدارس غیر دولتی تحصیل می‌کنند
قاسم ابراهیم زاده، مدیر مشارکت‌های مردمی و مدارس غیرانتفاعی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین در گفتگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به تحصیل 18 هزار دانش آموز در مدارس غیر دولتی اظهار کرد: این تعداد 9.2 درصد جمعیت دانش آموزی استان را تشکیل می دهند.
وی افزود: این دانش‌آموزان در 138 فضای آموزشی مشغول به تحصیلند و در 23 مدرسه بسته حمایتی سازمان دهی شده‌اند.
ابراهیم زاده خاطرنشان کرد: در دو سال اخیر مدارس غیر دولتی رشد قابل توجهی داشتند که شامل 30 فضای خریداری و 20 فضای احداثی بوده و مابقی استیجاری هستند که یکی از معضلات و مشکلات مدارس غیر دولتی استان محسوب می شوند.
رفع 70 درصد مشکلات مدارس غیر دولتی با عملیاتی شدن دو ماده 13 و 25
وی تصریح کرد: مشارکت یکی از 5 برنامه ابلاغی وزیر آموزش و پرورش است که دارای سه رکن اصلی، سهیم کردن مردم در قدرت، اراده مردم در نظارت بر سرنوشت خویش و گشودن فرصت‌ها جهت انجام اقدامات مناسب از طریق مجاری قانونی است.
مدیر مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین عنوان کرد: قانون مدارس غیر دولتی فرصت عظیمی برای این مدارس فراهم کرده است که اگر از 41 ماده واحده قانون، دو مواد 13 و 25 عملیاتی شوند در حدود 70 درصد از مشکلات مدارس غیر دولتی مرتفع می شود.
وی با اشاره به جزئیات این قوانین بیان کرد: ماده 13 در خصوص بحث تخصیص 50 درصد از سرانه دانش‌آموزی به مدارس غیر انتفاعی است و ماده 25 به بررسی مشکلات و حمایت بیمه‌ای نیروهای آزاد مدارس غیر دولتی اشاره دارد.
ابراهیم زاده تصریح کرد: در استان قزوین در حدود 2 هزار نیروی آزاد دارای مدارج تحصیلی فوق دیپلم تا دکتری در مدارس و مراکز غیر دولتی مشغول هستند.
مدارس غیر دولتی، نماد مشارکت توسعه یافته
وی اضافه کرد: این امر نشان می‌دهد بخش خصوصی دارای ظرفیت مناسبی برای اشتغال زایی است به طوریکه توانسته در اشتغال دو هزار نیروی آزاد در استان نقش موثری ایفا کند که امیدواریم اهتمام ویژه ای درباره بیمه این افراد صورت گیرد.
مدیر مشارکت‌های مردمی و مدارس غیرانتفاعی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: خداوند می‌فرماید؛ برخی از مشارکت‌ها ابزاریست، برخی هدایت شده، برخی تحمیلی و برخی سازمان یافته و توسعه یافته هستند.
وی افزود: مدارس غیر دولتی، نماد مشارکت توسعه یافته در استان قزوین و کشور محسوب می شوند و اقدامات بسیار مفید و موثری در این راستا انجام شده است.
وی در پایان تصریح کرد: امام علی(ع) فرموده است؛ دنیا خانه همیشگی نیست بنابراین سعی کنید از این گذرگاه برای آخرت خود توشه ای بردارید بر این اساس باید از فرصت‌ها جهت ارائه بهترین خدمات به مردم استفاده کرد.
انتهای پیام/7003






دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان