۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ۹۲ نفر از خانواده‌های شاهد و ایثارگر استان به حج تمتع اعزام می‌شوند
کد خبر: ۷۹۱۷۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۱۰ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس اداره فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین:

۹۲ نفر از خانواده‌های شاهد و ایثارگر استان به حج تمتع اعزام می‌شوند

رئیس اداره فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین از اعزام ۹۲ نفر از ایثارگران قزوینی به حج تمتع خبر داد و گفت: از این آمار ۲۴ نفر والدین شهید، ۱۱ نفر همسر شهید، ۲ نفر فرزندان شهید، ۳ نفر همراه و مابقی جانبازان به همراه همسرانشان هستند.

 ۹۲ نفر از خانواده‌های شاهد و ایثارگر استان به حج تمتع اعزام می‌شوند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، موحد لطفی، رئیس اداره فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین اظهار کرد: در سال جاری 92 نفر از خانواده‌های شاهد و ایثارگر استان به حج تمتع اعزام می‌شوند.
وی افزود: از این آمار 24 نفر والدین شهید، 11 نفر همسر شهید، 2 نفر فرزندان شهید، 3 نفر همراه و مابقی جانبازان به همراه همسرانشان هستند.
لطفی خاطرنشان کرد: سن همه زائران خانه خدا بالای 50 سال، و 60 درصد جانبازان اعزامی به حج تمتع نیز 50 درصد به بالا هستند.
رئیس اداره فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین بیان کرد: تاکنون 70 درصد این افراد به حج تمتع اعزام شدند و مابقی خانواده‌ها براساس جدول زمانبندی سازمان حج و زیارت به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.
لطفی با بیان اینکه سال گذشته 85 نفر از خانواده‌های شهدا و ایثارگران به حج تمتع اعزام شدند، افزود: امسال این آمار با پیگیری‌ها و تلاش بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین به 92 نفر افزایش یافته است.
وی افزود: 300 نفر از خانواده‌های شاهد و ایثارگر برای رفتن به حج تمتع در نوبت هستند که این متقاضیان به ترتیب والدین شهید، جانبازان 50 تا 70 درصد، همسران شهید، جانبازان 25 تا 45 درصد و در صورت بودن سهمیه و حائز شرایط بودن، فرزندان شهید در اولویت اعزام به حج تمتع هستند.
رئیس اداره فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین تصریح کرد: سن متقاضیان اعزام به این سفر معنوی باید بیش از 50 سال باشد که تاکنون نیز به سرزمین وحی نرفته‌اند ضمن اینکه جانبازان نیز حداقل بالای 25 درصد باشند.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان