۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ساخت فیلم‌هایی مرتبط با موضوع فرهنگ و هنر قزوین/ورود هیئت‌های خارجی نشان از تاثیر معرفی قزوین در حوزه ملی و فراملی است
کد خبر: ۷۹۰۴۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۱۰ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین خبر داد:

ساخت فیلم‌هایی مرتبط با موضوع فرهنگ و هنر قزوین/ورود هیئت‌های خارجی نشان از تاثیر معرفی قزوین در حوزه ملی و فراملی است

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: ساخت فیلم‌هایی مرتبط با موضوع فرهنگ و هنر قزوین در دستور کار سازمان در طولانی مدت قرار دارد.

ساخت فیلم‌هایی مرتبط با موضوع فرهنگ و هنر قزوین/ورود هیئت‌های خارجی نشان از تاثیر معرفی قزوین در حوزه ملی و فراملی است
سعید وزیری نژاد، مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، با اشاره به تاثیر اجرای برنامه‌های روز قزوین در معرفی هرچه بیشتر این شهر اظهار کرد: ما در ابتدای مسیر معرفی شهر قزوین هستیم و امسال چهارمین سال برگزاری برنامه‌هایی تحت عنوان روز قزوین است.
وی افزود: قزوین فاصله زیادی با سایر شهرهایی که در این عرصه از ما پیشی گرفتند، دارد و پیش‌بینی به نتیجه رسیدن در کوتاه مدت، زود است.
مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین عنوان کرد: خوشبختانه روند برنامه‌های اجرا شده و تاثیر آن بر معرفی شهر قزوین در حوزه داخلی همچنین عرصه ملی و فراملی رو به رشد است.
وی افزود: نتایج اقدامات انجام شده را می‌توان از ورود گردشگران داخلی به قزوین بر مبنای آمارهای اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان همچنین ورود هیئت‌های خارجی فراوان به قزوین در حوزه بازدید و سرمایه گذاری مشاهده کرد که گواه از تاثیرات معرفی قزوین در حوزه ملی و فراملی است.
وزیری نژاد تصریح کرد: این امر موجب شده تا با جدیت بیشتر و با حضور سایر دستگاه‌های اجرایی، قزوین این مهد هنر و تاریخ را در سطح ملی به خوبی معرفی کنیم چرا که این امر در جذب گردشگران بیشتر و رونق اقتصادی شهر و استان تاثیر به سزایی دارد.
وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در حوزه معرفی شهر قزوین گفت: ساخت و پخش تیزر و کلیپ‌های فراوان از شبکه‌های ملی و برگزاری جشنواره‌های بین المللی که موجب شده قزوین در صدر اخبار رسانه‌ها و خبرگزاری ‌ها قرار گیرد، نشان از روند مطلوب و رو به رشد اقدامات انجام شده در معرفی شهر قزوین است.
این مسئول تاکید کرد: اجرای برنامه‌های فراوان در حوزه آشنایی بیشتر مردم شهر و استان با تاریخ و تمدن گذشته در طول این چهار سال توانسته بخشی از ناآگاهی مردم قزوین را نسبت به تاریخ شهرشان جبران کند به طوری‌که تاثیر آن را می‌توان از سخنان شهروندان که در قالب مصاحبه‌هایی که هر شب در شبکه شُما پخش می‌شد، مشاهده کرد.
مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین ادامه داد: با توجه به فراوانی وظایف سازمان در حوزه فرهنگی و اجتماعی شهر قزوین و اجرای برنامه‌ها در مناسبت‌های مختلف در طی سال، تداوم اجرای برنامه‌ها در طول سال جهت معرفی شهر و پرداختن به این امر قدری دشوار است به همین دلیل هفته‌ای مختص به این امر انتخاب شده تا این موضوع به شکل پررنگ و گسترده‌ای مطرح شود.
وی خاطرنشان کرد: البته طی سال نیز فعالیت‌هایی همچون سفارش تالیف کتاب به مولفان و ناشران جهت معرفی شهر قزوین انجام می‌شود مثل کتاب معرفی "قزوین در آیین شعر" مهندس احد چگینی که در سال جاری رونمایی شد.
این مسئول افزود: ساخت فیلم‌هایی مرتبط با موضوع فرهنگ و هنر قزوین در دستور کار سازمان در طولانی مدت قرار دارد که قراردادهای آن در حال انجام است و امیدواریم تا سال آینده دو تا سه فیلم کوتاه و بلند آماده پخش و اکران شوند تا به شکل عمیق‌تری در مورد معرفی قزوین اقدام شود.
وزیری نژاد با تاکید بر استفاده از نظرات و ایده شهروندان در اجرای برنامه‌ها عنوان کرد: مرکز مطالعات سازمان فرهنگی هرسال نسبت به ارزیابی برنامه‌های انجام شده در سطح شهر با همکاری دانشگاه‌ها و اساتید دانشگاهی در قالب نظر سنجی از مردم و نخبگان اقدام می‌کند.
وی افزود: مبنای تصمیم‌گیری ما در تدوین برنامه‌ها، مراجعه به روند نظرسنجی سال گذشته است که در آن به نقاط ضعف و قوت اشاره شده است.
مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین عنوان کرد: در سال جاری نیز در سرای سعدالسلطنه غرفه‌ای برای نظر سنجی از شهروندان در مورد کیفیت برنامه‌ها اختصاص داده شد که موضوعات مختلف در قالب بیش از 20 سوال از مردم پرسش شد.
وزیری نژاد تصریح کرد: در این نظر سنجی، بخشی نیز جهت ارائه نظرات و ایده‌های شهروندان پیش بینی شده بود تا شهروندان و صاحبان فکر و اندیشه ایده و نظرات خود را به کارشناسان انتقال دهند و بدین شکل بانک اطلاعاتی خوبی از ایده‌ها تشکیل می‌شود.
وی ادامه داد: هر سال جذب ایده و مشارکت مردم در قالب مصاحبه و پرسشنامه از مردم و نخبگان جمع آوری می‌شود و امروز بانک اطلاعاتی بسیار قوی که حاصل نظرات علاقمندان است در اختیار داریم.
این مسئول تاکید کرد: در حال حاضر 150 ایده و طرح آماده برای روز قزوین در سطح ملی و فراملی در اختیار ما قرار دارد که تصمیم داریم هر سال متناسب با بودجه تخصیصی بخشی از این طرح‌ها را اجرایی و عملیاتی کنیم چرا که با توجه به محدودیت بودجه، امکان اجرایی شدن همه‌ ایده‌ها ممکن نیست.
وی در ادامه بیان کرد: از شهروندان تقاضا داریم هر گونه ایده یا پیشنهادی در بحث معرفی شهر تاریخی قزوین و رونق گردشگری در سطح ملی و فراملی دارند به صورت مکتوب به سازمان فرهنگی ورزشی ارسال کنند تا با بررسی آنها در فرصت مناسب و با حضور کارشناسان، در برنامه‌های سال بعد استفاده کنیم.
وزیری نژاد درباره میزان هزینه اجرای برنامه‌ها گفت: با توجه به اینکه هنوز برنامه‌ها در حال انجام است جمع‌بندی و برآورد نهایی انجام نشده است؛ لذا بعد از اتمام برنامه‌ها، مجموع اعتبارات هزینه شده اعلام می شود.
انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان