۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین وجود ۷ هزار اولیای بی سواد در استان قزوین/ بسیج همگانی دستگاه‌های اجرایی در بازگشایی مدارس
کد خبر: ۷۶۶۴۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خبر داد:

وجود ۷ هزار اولیای بی سواد در استان قزوین/ بسیج همگانی دستگاه‌های اجرایی در بازگشایی مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از وجود ۷ هزار اولیای بی سواد در استان قزوین خبر داد و گفت: موضوع باسواد کردن والدین به اندازه ارتقاء سطح تحصیلی دانش آموزان برای آموزش و پرورش حائز اهمیت است.

وجود ۷ هزار اولیای بی سواد در استان قزوین/ بسیج همگانی دستگاه‌های اجرایی در بازگشایی مدارس
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، از وجود 7 هزار اولیای بی سواد در استان قزوین خبر داد و گفت: موضوع باسواد کردن والدین به اندازه ارتقاء سطح تحصیلی دانش آموزان برای آموزش و پرورش حائز اهمیت است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به موفقیت دانش‌آموزان استان در کنکور سراسری افزود: سال گذشته تنها یک دانش‌آموز از استان قزوین رتبه زیر 100 کنکور سراسری را کسب کرد و امسال تعداد افراد به 4 نفر افزایش داشت.
وی تصریح کرد: در بحث رتبه زیر یک هزار منطقه ای، نزدیک به 50 درصد رشد داشتیم که نشان‌دهنده کیفیت بالای برنامه ریزی‌ها در این راستا است.
قاسمی عنوان کرد: یک هزار و 276 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در استان قزوین شناسایی شده‌اند که از این تعداد ۳۱۱ نفر جذب شدند.
وی تصریح کرد: اول مهر بهار تعلیم و تربیت است و همانطور که برای برگزاری باشکوه عید نوروز اهتمام ویژه‌ای از سوی دستگاه‌های مختلف انجام می شود باید با جدیت بیشتری در این حوزه نیز ورود پیدا کرد.
این مسئول خاطرنشان کرد: در هفته آتی جلسه ای با حضور شهرداران و صدا و سیما و روسای شوراها تشکیل می‌شود تا بسیج همگانی برای ارائه جلوه ای زیبا در بازگشایی مدارس انجام شود.
در ادامه داود محمدی، نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ارائه تعریفی صحیح و جامع از مباحث همچنین شفاف بودن آمار و ارقام از اهمیت فراوانی در تصمیم گیری‌ها و برنامه ریزی‌ها برخوردار است بنابراین سنجش و ارزیابی‌ها باید روشن باشد و قابلیت به روز شدن داشته باشند.
صدیقه مهدوی، معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین نیز در این جلسه اظهار کرد: نهضت سواد آموزی از سال 58 با دستور امام راحل شروع به فعالیت کرد و امام بزرگوار از همان ابتدا به خوبی می‌دانست که سوادآموزی مقوله‌ای از جنس اجتماعی است و هر فرد بی‌سواد باید خود داوطلبانه برای مهارت آموزی و تغییر رویکرد زندگی خود اقدام کند.
معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: با اقدامات مناسب نهضت سوادآموزی سطح باسوادی جامعه از 48 درصد به بیش از 96 درصد افزایش یافته است.
وی افزود: استان قزوین نیز در بحث جذب سوادآموزان از وضعیت مناسبی برخوردار است و در سال 93 بانک اطلاعاتی در سطح کشور تشکیل شد و افراد بی سوادی که اولیای دانش‌آموزان هستند شناسایی شدند که استان قزوین نسبت به سال 92 در بحث جذب سوادآموزان 177 درصد پیشرفت داشت.
مهدوی افزود: این امر نشان می دهد که با داشتن اطلاعات جامع و مشخص بودن مکان و شماره تماس افراد به راحتی می‌توان افراد بی‌سواد را جذب و در مسیر آموزش همگانی قرار داد.
وی در ادامه گفت: استان قزوین در سال جاری، رتبه پنجم کشوری را در حوزه سوادآموزی به خود اختصاص داد.
معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: بر اساس مصوبه هیئت دوت افرادی که فاقد مدرک سوادآموزی تا پایه سوم ابتدایی هستند، بی‌سواد معرفی می‌شوند اما برای پیشرفت وضعیت سواد آموزی و ترغیب افراد به یادگیری اهرم‌های تشویقی استفاده می‌شود.
مهدوی در ادامه تصریح کرد: تولید و پخش برنامه‌های جذاب در زمینه اهمیت سوادآموزی نقش به سزایی در تشویق افراد به سوادآموزی دارد.
در این جلسه همچنین از 4 دانش‌آموز استان قزوین که در آزمون کنکور سراسری موفق به کسب رتبه 100 شده بودند، تجلیل شد.
انتهای پیام/7003



دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان