۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین رونق صنعت گردشگری نیازمند ایجاد زیرساخت‌های گردشگری است
کد خبر: ۷۴۶۴۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی:

رونق صنعت گردشگری نیازمند ایجاد زیرساخت‌های گردشگری است

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: رونق صنعت گردشگری علاوه بر جاذبه‌های تاریخی نیازمند ایجاد زیرساخت‌های گردشگری نظیر بوستان، هتل و بازیگاه‌های مناسب است.

رونق صنعت گردشگری نیازمند ایجاد زیرساخت‌های گردشگری است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، داود محمدی، نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه جشنواره "روايت تاريخ، قزوين عصر صفوي" اظهار کرد: جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بی‌نظیری همچون چشمه سارها، آبگرم‌ها، مناظر طبیعی، آب انبارها، مساجد و امامزادگان در قزوین وجود دارد که با برنامه‌ریزی مناسب می‌توان قزوین را به مقصد مهم گردشگری تبدیل کرد.
وی افزود: رونق صنعت گردشگری علاوه بر جاذبه‌های تاریخی نیازمند ایجاد زیرساخت‌های گردشگری نظیر بوستان، هتل و بازیگاه‌های مناسب است.
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته به همت شهرداری بوستان‌های خوبی نظیر فدک همراه با دهکده طبیعت در قزوین ایجاد شده است که امیدواریم متولیان امر بیش از پیش بر احداث زیرساخت‌های گردشگری در قزوین همت کنند.
وی خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی مناسب در حوزه گردشگری می توان قزوین را به مقصد گردشگری استان‌های همجوار نظیر البرز و تهران با جمیعتی بالغ بر 20 میلیون نفر تبدیل کرد زیرا کاهش مخاطرات جانی، صرف هزینه‌های کم و طی مسافت کمتر از جمله مزایای سفر گردشگران به قزوین است.
محمدی تصریح کرد: مناطقی همچون آبگرم، یله گنبد، طارم و الموت دارای جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بی‌نظیری در سطح ملی و فراملی هستند لذا ایجاد راه‌های مواصلاتی مناسب و احداث هتل‌های مناسب از جمله نیازهای اساسی در حوزه صنعت گردشگری قزوین است.
وی تاکید کرد: برگزاری مستمر جشنواره روز قزوین، آثار مثبتی در سطح ملی و بین المللی داشته است.
این مسئول با اشاره به اقدامات ارزشمند انجام شده در جشنواره "روايت تاريخ، قزوين عصر صفوي" ادامه داد: با توجه به اینکه بسیاری از شهروندان قزوینی با مشاهیر قزوین آشنایی ندارند، معرفی عملی مشاهیر و بزرگان قزوینی یکی از کارهای ارزشمند شهرداری در این جشنواره بوده است.
وی عنوان کرد: معرفی مفاخر و مشاهیر قزوینی از شبکه‌های سراسری رسانه ملی و صدا و سیمای استان قزوین از دیگر اقداماتی است که موجب آشنایی بیشتر گردشگران و شهروندان با بزرگان استان می شود.
محمدی تصریح کرد: معرفی آداب و رسوم فرهنگ قزوین از طریق اجری برنامه‌هایی نظیر خان بابا از دیگر برنامه‌های مناسب در جشنواره روایت تاریخ است که گامی موثر در راستای حفظ و ترویج لهجه قزوینی است.
این نماینده مجلس بیان کرد: غرفه علمای قزوینی، کتب و نویسندگان قزوینی نیز یکی از غرفه‌های بسیار خوب این جشنواره است که می تواند چهره جذابی از قزوین را برای مردم معرفی کند.
انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان