۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین کاریکاتور دردسرساز با پرچم ایران و آمریکا/ سوئیس عذرخواهی کرد
کد خبر: ۷۳۴۸۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

نخست وزیر رژیم صهیونیستی عصبانی شد

کاریکاتور دردسرساز با پرچم ایران و آمریکا/ سوئیس عذرخواهی کرد

در حالی که دولت‌های غربی به بهانه آزادی بیان هیچگاه از انتشار و ترویج کاریکاتور علیه پیامبر اسلام (ص)، عذرخواهی نکردند این بار مجبور شدند از نخست وزیر تندروی رژیم صهیونیستی به دلیل نمایش کاریکاتورش، عذرخواهی کنند.

 کاریکاتور دردسرساز با پرچم ایران و آمریکا/ سوئیس عذرخواهی کرد
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ، نمایش کاریکاتور نخست وزیر تندروی صهیونیست‌ها، سفیر سوئیس در ایران و دولت این کشور را به دردسر انداخت.

دولت‌های غربی که به بهانه آزادی بیان، از انتشار کاریکاتورهای مختلفی علیه اسلام و مسلمانان و حتی پیامبر اسلام (ص) حمایت می‌کنند، برای نمایش کاریکاتور یک شخصیت تندرو و اشغالگر، عذرخواهی کردند و پوزش طلبیدند.

ماجرای کاریکاتور چه بود؟

سفیر سوئیس در ایران در سخنرانی‌اش در جمع صاحبان تجارت و صنایع، ایران را "قطب ثبات در منطقه‌ای بسیار بسیار ناامن" خواند و از تجار سوئیسی خواست که برای سرمایه‌گذاری در ایران تعلل نکنند.

"جولیو هاس" سفیر سوئیس در تهران این کاریکاتور را در جمع صدها تاجر و صاحب صنعت سوئیسی و ایرانی در هتلی در شهر زوریخ نشان داده است.

این مراسم با هدف ترغیب و تشویق برای سرمایه‌گذاری در ایران بعد از اعلام توافق هسته‌ای با 1+5 برگزار شده بود.

کاریکاتوری که جولیو هاس نشان داده، به توافق هسته‌ای ایران مربوط می‌شود که با انتقاد و اعتراض شدید بنیامین نتانیاهو روبرو شده است. در این طرح دو کبوتر با نقش پرچم‌های ایران و آمریکا روی سینه‌هایشان، روی سر آقای نتانیاهو مدفوع می‌کنند.

آقای هاس این کاریکاتور را زیر عنوان "ایران: حالا یا هرگز" روی صفحه نمایش بزرگی که برای سخنرانی‌اش از آن استفاده می‌کرده، نشان داده است.

کاریکاتوری که سوئیس را مجبور به عذرخواهی کرد

سوئیس مجبور شد عذرخواهی کند

به نوشته بی بی سی، دولت سوئیس از این که سفیر این کشور در ایران در جریان سخنرانی در مراسمی، کاریکاتوری از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل را نشان داده ابراز تاسف کرده است. در این کاریکاتور دو کبوتر روی سر نتانیاهو مدفوع می‌کنند.

در بیانیه وزارت خارجه سوئیس آمده است که این "کاریکاتور سوال‌برانگیز" بدون اطلاع این وزارت‌خانه به نمایش گذاشته شده است.

وزارت خارجه سوئیس از نمایش این طرح ابراز تاسف کرده و این اقدام را ناشی از "بدسلیقگی" دانسته است.

در بیانیه وزارت خارجه سوئیس گفته شده است که آقای هاس "قصد توهین به هیچ‌کس را نداشته، با وجود این او ابراز تاسف می‌کند و از هر کس که احساس می‌کند مورد توهین قرار گرفته پوزش می‌خواهد".

نتانیاهو هنوز هم به دلیل نمایش این کارتون عجیب در سازمان ملل، با تمسخر مواجه می‌شود

تنشی که سابقه داشته است

روابط سوئیس و رژیم صهیونیستی در مقاطعی با تنش همراه بوده است.

در سال ۲۰۰۹ رژیم اشغالگر قدس سفیر خود در سوئیس را در اعتراض به شرکت محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور وقت ایران در کنفرانس سازمان ملل متحد در ژنو فراخواند.

اسرائیل در گذشته هم به دلیل خرید گاز ایران به سوئیس اعتراض کرده است.
 




انتهای پیام/7008

منبع: جام نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان