۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین استان قزوین با بیش از یک هزار و ۱۰۰ اثر تاریخی از مقاصد گردشگری مناسب در کشور است
کد خبر: ۷۱۶۰۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی:

استان قزوین با بیش از یک هزار و ۱۰۰ اثر تاریخی از مقاصد گردشگری مناسب در کشور است

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از یک هزار و ۱۰۰ اثر تاریخی به ثبت رسیده استان قزوین، انگیزه خوبی برای مقصد گردشگران کل کشور و زمینه مناسب و بسیار مطلوبی برای سرمایه گذاران در عرصه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی، معدنی و گردشگری است.

استان قزوین با بیش از یک هزار و ۱۰۰ اثر تاریخی از مقاصد گردشگری مناسب در کشور است
به گزارش خبرنگار ورزشی صبح قزوین ، "همایش بزرگ پیاده‌روی خانواده" صبح امروز به مناسبت بزرگداشت روز قزوین و هفته دولت، از مسیر دانشگاه آزاد اسلامی تا بوستان ملی باراجین برگزار شد.
داود محمدی، نماینده مردم قزوین قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در این همایش با تبریک به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: حرکت خوبی که امروز انجام شد دارای ثمرات ارزشمندی همچون ارتقاء ظریب نشاط، شادابی و سلامتی جامعه، تعمیم و گسترش ورزش همگانی همچنین استحکام و انسجام درونی خانواده‌ها است.
وی در ادامه با دعوت از مردم سراسر کشور برای سفر به استان قزوین افزود: استان قزوین بیش از 50 سال پایتخت ایران در دوران صفویان بوده است که جاذبه‌های طبیعی و تاریخی آن همچون مساجد، امامزاده‌ها، آب‌انبارها، آبگرم‌های طبیعی و چشمه‌سارها مجموعه‌ای از زیبایی‌ها را در استان قزوین به تصویر کشیده است.
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بیش از یک هزار و 100 اثر تاریخی به ثبت رسیده استان قزوین، انگیزه خوبی برای مقصد گردشگران کل کشور و زمینه مناسب و بسیار مطلوبی برای سرمایه گذاران در عرصه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی، معدنی و گردشگری است.
محمدی تاکید کرد: استان قزوین یک مقصد گردشگری مناسب با کمترین هزینه و زمان برای مردم استان‌های همجوار است که با سفر به این شهر می‌توانند از این مزیت بهره‌مند شوند.
محمد رضایی، رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان قزوین نیز در این همایش اظهار کرد: استقبال مردم از همه اقشار جامعه، پیر و جوان و حتی معلولان و جانبازان از این برنامه و پیمودن مسیر طولانی و سخت در هفته قزوین و در شهر قزوین موجب خلق حماسه‌ای دیگر شد.
رئیس هیئت ورزش‌های همگانی افزود: رفت و آمد به محل کار دارای مزایای بی‌شماری است به طوری‌که بر اساس مطالعه محققان افرادی که روزانه پباده به محل کار می‌روند علاوه بر برخورداری از سلامت جسمانی و سلامت روانی، تا 15 درصد از مشکلات این افراد کاهش می‌یابد.
رضایی با اشاره به فواید پیاده‌روی، ورزش همگانی و دوچرخه سواری خاطرنشان کرد: پژوهشگران در دانشگاه کپنهاگ به این نتیجه رسیدند افرادیکه به ورزش پیاده‌روی و شنا می‌پردازند در میانسالی از ظریب هوشی بالایی برخوردار هستند.
وی در ادامه گفت: هیئت ورزش‌های همگانی برنامه‌های خوبی را تا پایان سال پیش‌بینی کرده است که امیدواریم با همدلی و همزبانی مدیران و مسئولان استان، شادی و نشاط را از قزوین و در هفته قزوین به همه کشور تسری دهیم.
محمد مشهدی آقایی، مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین یکی دیگر از سخنرانان این همایش بود که اظهار کرد: از همه کسانی‌که در راستای ترویج فرهنگ حضور در ورزش همگانی استان همواره در تلاش هستند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در بحث ورزش که ورزش همگانی در دامنه و ورزش همگانی در قله آن قرار داد، افزود: ورزشکاران استان قزوین در بخش قهرمانی، توفیقات زیادی را در کشور و جهان کسب کرده‌اند به طوریکه 60 نفر از قهرمانان استان قزوین در اردوهای تیم ملی حضور دارند. 
وی در ادامه با اشاره به توجه مسئولان استانی به مقوله ورزش بیان کرد: هفته‌ای دو روز برای احیاء ورزش استان با استاندار محترم قزوین جلسه داریم و روزهای دوشنبه مدیران دستگاه‌های اجرایی در مراسم ورزش همگانی حضور پیدا می کنند.
تقدیر از دو پیشکسوت ورزش همگانی استان، حجت الله صنعت کار و سیمین کاکاوند از دیگر بخش‌های این همایش بود.
انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اسداله پیشدار / ۰۷ شهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۸

استان قزوین پتانسیل های زیادی برای گردشگری دارد ولی بار دیگر هم گفته بودم قزوین مدیر دلسوز ندارد وتا کنون هیچ کار زیر بنائی نشده خودتان سری به محل های توریستی بزنید کمبودها را ملاحظه خواهید کردو همچنین نارسائیها را نمایندگان محترم نیز سخنرانهای خوبی هستند ولی غافل هنگام ورود شهرداران خارجی به تهران وقزوین است چه برنامه هائی چیده شده برای این سفیران داخلی وخارجی این خود یک آزمون خوبی باید باشد.
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان