۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین انتظار امروز مردم از دولت حل مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال است/ ۴۲ درصد جوانان تحصیلکرده کشور بیکارند
کد خبر: ۷۰۳۶۶ نویسنده: داود محمدی تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

انتظار امروز مردم از دولت حل مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال است/ ۴۲ درصد جوانان تحصیلکرده کشور بیکارند

نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه ۴۲ درصد جوانان تحصیلکرده کشور بیکارند گفت: دولت باید در این حوزه انرژی بیشتری را اختصاص دهد تا با ایجاد اشتغال عرصه تولید فعال شده و پویایی اقتصادی ایجاد شود.

انتظار امروز مردم از دولت حل مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال است/ ۴۲ درصد جوانان تحصیلکرده کشور بیکارند
 داود محمدی، نائب رئیس کمیسیون اصل 90 در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، در خصوص ارزیابی عملکرد دولت یازدهم اظهار کرد: باید عملکرد دولت را با توجه به شرایطی که در آن قرار گرفته است مورد ارزیابی قرار دهیم، با توجه به شرایط فعلی که از لحاظ بودجه و اعتبارات در شرایط مناسبی قرار نداریم باید عملکرد دولت را با توجه به این مولفه بسنجیم.
وی در ادامه افزود: دولت در حوزه روابط بین الملل معتقدم حضور پررنگ و فعالی داشته است و در عرصه‌های ارتباط با کشورهای مختلف و تنش زدایی و حمایت از کشورهای مظلوم پیشتاز عمل کرده است؛ همچنین موضع گیری خوبی در مقابل رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها داشته است.
این نماینده مجلس با بیان اینکه در بحث مذاکرات هسته‌ای دولت توانست به خوبی در برابر زیاده خواهی‌های غرب ایستادگی کند ابراز کرد: در حوزه مسائل اقتصادی با توجه به اینکه یک بی ثباتی در نرخ ارز وجود داشت که ثبات قیمت ارز و آرامش بازار اقدام پسندیده دولت بود؛ اما بایستی این تثبیت قیمت ارز به واسطه ایجاد رکود در جامعه صورت نگیرد.
وی ادامه داد: دولت در فضای پویایی و تحرک اقتصادی باید بتوانند نرخ ارز را کنترل کرده و ثابت نگه دارد در حال حاضر تحرک تولیدی و اقتصادی بازار مناسب نیست؛ امروز باید دولت به جای تثبیت فضای اقتصادی به دنبال تحرک فضای تولید باشد به خصوص حمایت از تولید و اقتصاد مقاومتی با مولفه‌هایی که رهبری تذکر داده‌اند، باشد.
این کارشناس سیاسی با بیان اینکه انتظار امروز مردم از دولت حل مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال است تصریح کرد: مطابق با آماری که آقای رئیس جمهور مطرح کرده‌اند بیش از 42 درصد جوانان تحصیل کرده ما بیکار هستند و دولت باید در این حوزه انرژی بیشتری را اختصاص دهد تا با ایجاد اشتغال عرصه تولید فعال شده و پویایی اقتصادی ایجاد شود.
وی در خصوص میزان تعامل دولت و مجلس در این دو سال عنوان کرد: در مجموع کلیت مجلس با دولت تعامل مناسبی دارند و رای اعتمادهایی که به وزارای دولت رای اعتماد دادند، نشان داد روابط قابل قبولی بین دولت و مجلس برقرار بوده است؛ البته شاید افرادی در مجلس موضع نسبت به دولت داشته باشند اما معدل دولت و مجلس نمره قابل قبولی است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان