۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین افتتاح ۹ پروژه عمرانی در بخش کوهین
کد خبر: ۶۹۱۰۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۴ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

در مراسمی با حضور فرماندار قزوین انجام شد؛

افتتاح ۹ پروژه عمرانی در بخش کوهین

در مراسمی به مناسبت هفته دولت ۹ پروژه عمرانی در بخش کوهین از توابع شهرستان قزوین به بهره برداری رسید.

افتتاح ۹ پروژه عمرانی در بخش کوهین
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، در این مراسم که صبح امروز(چهارشنبه) با حضور جمعی از مدیران و مردم منطقه برگزار شد، فرماندار قزوین نخست در روستای یله گنبد به صورت نمادین طرح گازرسانی به روستاهای اسدآباد خورین ، مزرعه محمودی و یله گنبد را افتتاح کرد.
با بهره برداری از این طرح‌ها که برای اجرای آن 15 میلیارد ریال هزینه شده است، زمینه بهره مندی140 خانوار روستایی از مزایای گاز طبیعی فراهم شد.
در روستای یله گنبد همچنین ساختمان دهیاری این روستا با 70 متر مربع زیربنا به و ایستگاه سی ان جی شهر کوهین در مسیر جاده قدیم قزوین – رشت بهره برداری رسید.
برای اجرای این طرح با یک هزارو 200 متر مربع مساحت اعتباری افزون بر 23 میلیارد ریال هزینه شده است.
خانه بهداشت روستای دودهه چای از دیگر طرح‌هایی بود که امروز در بخش کوهین شهرستان قزوین افتتاح و زمینه ارائه خدمات بهداشتی - درمانی به مردم روستا فراهم شد.
همچنین در سفر امروز فرماندار قزوین به بخش کوهین دو کارگاه قالی‌بافی آغاز بکار کرد.
به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان با آغاز بکار این دو کارگاه در روستاهای جمجرد و دو دهه زمینه آموزش 70 کارآموز در زمینه های آموزش بهداشت قالیبافی، آموزش احکام، امداد و نجات و کمک های اولیه و بهبافی قالیبافی فراهم شد.

در این مراسم سید علی موسوی، فرماندار قزوین در مراسم افتتاح کارگاه قالیبافی روستای جمجرد با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهارداشت: امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد توسعه روزافزون روستاها در بخش‌های مختلف هستیم که این امر با همکاری و تعامل نزدیک مردم و دولتمردان فراهم شده است.
فرماندار قزوین در ادامه افزود: ملت ایران همواره در عرصه‌های مختلف پشتیبان دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و هستند و مسولان وظیفه دارند با توان در راه خدمت رسانی بی منت به مردم تلاش کنند.
وی در جمع مردم روستای دو دهه بر لزوم اجرای طرح های خودکفایی در کشور تاکید کرد و گفت: با توجه به توطئه دشمنان برای مقابله با ملت ایران و تحمیل تحریم‌های ظالمانه امروز اجرای طرح‌های توانمندسازی روستاییان و حمایت از بخش کشاورزی مناسبترین شیوه تحقق اقتصاد مقاومتی است.
فرماندار قزوین همچنین به همراه جمعی از مسولان این شهرستان با حضور در مزار شهدای گمنام شهر کوهین به قرائت فاتحه پرداخت.
بخشدار کوهین هم در این مراسم گفت: همزمان با هفته دولت 24 پروژه عمرانی دهیاری های این بخش با اعتباری افزون بر 11 میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد.
وی افزود: بخش کوهین از مناطق مهم تولید گندم، عدس، نخود و سماق در استان محسوب می‌شود و به لحاظ قرار گرفتن در مسیر ارتباطی شمال و شمال غرب کشور و چشمه آبگرم یله گنبد از نظر ارتباطی، گردشگری و کشاورزی دارای موقعیت مناسبی است.
بخش کوهین با 57 روستا و یک شهر، 17 هزار نفر جمعیت، 998 کیلومتر مربع مساحت و 23 دهیاری دارد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان