۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین اصل عظمت در خَلق نیست در خُلق است
کد خبر: ۶۸۷۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

شهاب مرادی؛

اصل عظمت در خَلق نیست در خُلق است

شهاب مرادی گفت:باید خُلق خویش را تغییر دهیم و بدانیم با اصلاح خُلق خویش، فکر و بینش ما تغییر می کند وهر چیزی از قوانین عالم خراب می شود نگران نباشید؛ بلکه ذکر الحمد الله بگویید

اصل عظمت در خَلق نیست در خُلق است

به گزارش صبح قزوین حجت الاسلام شهاب مرادی ؛ شامگاه گذشته در حسینیه امامزاده اسماعیل (ع) با تبریک بزرگ میلاد مسعود حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان گفت: وجوه شخصیتی حضرت علی اکبر(ع) آینه تمام نمای حضرت محمد صل الله علیه است.

وی به  حدیث  "اشبه الناس خلقاً و خلقاً ومنطقاً برسول الله" اشاره کرد و گفت: امام حسین در هنگام وداع با حضرت علی اکبر(ع) خدا را گواه گرفت و  فرمود: پروردگارا! گواه باش که جوانی را برای جنگ با کفار به میدان فرستادم که از نظر جمال، کمال ،خلق و خوی و سخن گفتن، شبیه ترین مردم به رسول تو بود، و ما هر وقت که مشتاق دیدار پیامبرت می شدیم به صورت او نظر می کردیم.

مرادی عنوان کرد: حضرت علی اکبر(ع) شبیه ترین مردم به حضرت رسول می باشد وضروری است جوانان با الگو از خوی ومنش این بزرگواران راه آنان را در پیش بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه اصل عظمت در خْلق نیست در خّلق است افزود: اصل شرافت در خلق است  و باید به سادات همواره احترام بگذارید و به منظور تحقق خّلق محمدی از امروز باید سعی کنید اخلاق و رفتارتان محمدی باشد .

مرادی هم چنین با اشاره به حضور حداکثری مردم در انتخبات اخیر وخلق حماسه سیاسی اضافه کرد: از زبانتان به نفع دین، جامعه و احیاء سنت های خوب استفاده کنید؛ احترام به یکدیگر منجر به احترام ودوستی متقابل وخشونت نیز عکس العمل مشابه در پی خواهد داشت.

این کارشناس مسائل دینی با تاکید بر لزوم پیروی از دستورات مقام معظم رهبری تصریح کرد: برخی دشمن، دوستی مردم هستند و باید به حرف های این افراد با شخصیت و لباسهای مختلف و به ظاهر دوستانه گوش نکنید.

مرادی ادامه داد: این کشتی، ناخدا و کشتیبان دارد و الحمد الله این مملکت صاحب دارد هر حرف و حماسه ای در این کشور به برکت خون شهداست ، با زبانتان شهر را آرام کنید، همدلی بیشتر داشته و کبر وغرور را کنار بگذارید وذکر خدا وصلوات در هرکاری در پیش بگیرید.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: قاعده ی زندگی جمع جبری نیست؛ زندگی را با ماشین حساب دنیوی اداره نکنید و به یاد  داشته باشید که پرداخت صدقه و زکات منجر به افزایش عمر و مال است، شما مروج دین بوده و توکل به خدا داشته باشید.

مرادی افزود: باید خّلق خویش را تغییر دهیم و بدانیم با اصلاح خّلق خویش، فکر و بینش ما تغییر می کند وهر چیزی از قوانین عالم خراب می شود نگران نباشید؛ بلکه ذکر الحمد الله بگویید چرا که به مصیبتی گرفتار شدیم و معصیت نکردیم.

این کارشناس مسائل دینی یادآور شد: اگر پس از گناه، توبه کردی خداوند تبدیل به حسنات میکند، متاسفانه برخی دعا می کنند ولی الهی امین نمی گویند؛ اینها بخیل و حسود می باشند در حالی که هر آمین بعد از دعا کردن دو برابر ثواب خواهد داشت و امام صادق (ع)  فرمودند که مادرم حضرت زهرا(س) برای خودش  هرگز دعا نمی کرد وتنها برای مردم دعا می نمود.

انتهای پیام/5002/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان