۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین افتتاح کتابخانه خوزنین و تالار قلم قزوین همزمان با هفته دولت
کد خبر: ۶۸۲۳۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۴ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین خبر داد:

افتتاح کتابخانه خوزنین و تالار قلم قزوین همزمان با هفته دولت

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین از افتتاح کتابخانه خوزنین و تالار قلم قزوین همزمان با هفته دولت خبر داد.

 افتتاح کتابخانه خوزنین و تالار قلم قزوین همزمان با هفته دولت
مهدی رمضانی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، اظهار کرد: یکی از موضوعات مورد تاکید نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، احداث کتابخانه در نقاط مختلف استان دارای بافت جمعیتی مناسب و فاقد فضای فرهنگی جهت ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است.
وی افزود: با توجه به مطالعاتی که در سال‌های گذشته در حوزه شهرستان بوئین زهرا و خوزنین صورت گرفت، مقرر شد تا در این نقطه و مرکز جمعیتی با نظر کارشناسان و نظر مثبت مسئولان امر در شهرستان، کتابخانه‌ای احداث شود.
رمضانی خاطرنشان کرد: مجموعه شورای خوزنین زمینی را بدین منظور اختصاص دادند و با مصوبه شورای برنامه‌ریزی شهرستان، احداث کتابخانه خوزنین پس از تملک زمین به اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان و تجهیز کتابخانه به اداره کل کتابخانه‌ها واگذار شد.
وی بیان کرد: این کتابخانه در زمینی به مساحت 700 مترمربع و با زیربنای 500 مترمربع ساخته شده و دارای موقعیت مکانی مناسبی است.
این مسئول از افتتاح کتابخانه خوزنین در روز یکشنبه 8 شهریور ماه با حضور مسئولان استانی خبر داد و گفت: کتابخانه خوزنین مجهز به مخزن کتابخانه، قرائت‌خانه و فضای مطالعه و کافینت اختصاصی است.
وی در ادامه افزود: برای تجهیز این کتابخانه در حدود 500 میلیون ریال اعتبار تخصیص یافته و بعد از افتتاح آن مجموعه کتابخانه‌های استان به 53 باب می‌رسد که شامل 31 کتابخانه نهادی و 22 کتابخانه مشارکتی است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین تصریح کرد: با توجه به بافت و پیشینه فرهنگی خوزنین، احداث کتابخانه یکی از ضرورت‌های این منطقه به شمار می‌آمد که به طور قطع مورد استقبال مردم آن موقعیت جغرافیایی استان قرار خواهد گرفت.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: فعالیت‌های فرهنگی متنوعی در حوزه کتابخانه برنامه‌ریزی شده است که در طول سال استمرار خواهد داشت و از جمله آن می‌توان به برگزاری نشست کتابخوان در روز پنج شنبه(5 شهریور ماه) در شهر تاکستان، افتتاح تالار قلم قزوین روز یکشنبه( 8 شهریور)، نشست کتابخوان شهر قزوین 16 شهریور ماه و برگزاری دومین نشست کتابخوان استان قزوین در تاریخ 29 شهریور اشاره کرد.
رمضانی رویکرد فعالیت‌های فرهنگی را توسعه و ترویج فعالیت کتابخوانی عنوان کرد و افزود: یکی از برنامه‌های اصلی کتابخانه‌های استان برنامه‌ریزی در حوزه کودک و نوجوان است تا با مجموعه کتابخانه انس و الفت پیدا کنند و این امر در طول زندگی آنها استمرار داشته باشد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین اظهار کرد: ایجاد مراکز فرهنگی از جمله کتابخانه در نقاط مختلف برای دسترسی آسان آحاد جامعه از رسالت‌های نهاد کتابخانه‌ها و دولت است بر این اساس ما موظفیم در مراکز حائز شرایط جمعیتی مطلوب، جهت ساخت کتابخانه اقدام کنیم.
وی در پایان گفت: با همدلی مجموعه همکاران و مسئولان استانی طی یک سال آینده به ظرفیت کتابخانه‌های استان افزوده خواهد شد.
انتهای پیام/7003








دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان