۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین نقطه ضعف عملکردی دولت گره‌زدن مشکلات کشور به نتیجه مذاکرات بود/ دولتمردان با نگاه به داخل حوزه تولید و اقتصاد را فعال کنند
کد خبر: ۶۶۵۱۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۳ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس:

نقطه ضعف عملکردی دولت گره‌زدن مشکلات کشور به نتیجه مذاکرات بود/ دولتمردان با نگاه به داخل حوزه تولید و اقتصاد را فعال کنند

نماینده مردم قزوین در مجلس با بیان اینکه تاکید رهبری این بود که نباید نگاه ما برای حل مشکلات به بیرون از کشور باشد گفت: اما دولت همه نگاه‌ها را در حوزه‌های مختلف به نتیجه مذاکرات گره زد؛ در حالیکه هنوز هم مشخص نیست نتیجه این مسئله چه خواهد شد.

نقطه ضعف عملکردی دولت گره‌زدن مشکلات کشور به نتیجه مذاکرات بود/ دولتمردان با نگاه به داخل حوزه تولید و اقتصاد را فعال کنند
حجت الاسلام سید مرتضی حسینی، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، در خصوص عملکرد دولت در حوزه‌های مختلف اظهار کرد: ما باید برای بررسی عملکرد دولت حوزه‌های مختلف را مورد توجه قرار دهیم بخشی از این عملکرد در تعامل با مجلس مناسب بوده و قسمتی دیگر قابل انتقاد است.
وی در ادامه افزود: در حوزه بهداشت و درمان دولت با اجرای طرح سلامت برای ارتقای وضعیت سلامت مردم توانسته خوب عمل کند؛ اما برخی حوزه‌ها مانند مسکن و شهرسازی نتوانسته به وعده‌های خود عمل کند و رضایتمندی در این بخش از دولتمردان وجود ندارد.
این نماینده مجلس با بیان اینکه به طور مطلق نمی‌توان عملکرد دوساله دولت یازدهم را خوب یا نامناسب دانست ابراز کرد: از ابتدا که آقای روحانی رئیس جمهور دولت یازدهم شد روی قانونگرایی خود تاکید داشت و دولت خود را قانونگرا معرفی کرد؛ اما امروز در بسیاری از موارد این قانونگرایی در عملکردها مشاهده نمی‌شود.
وی اذعان کرد: دولت قانون امر به معروف و نهی از منکر که از سوی مجلس و شورای نگهبان تصویب شده است را تا به امروز اجرایی نکرده یعنی به این قانون تمکینی نداشته است و این موضوع باعث شد رهبر معظم انقلاب به شورای حل اختلاف دستور رسیدگی به اختلافات بین دولت و مجلس در این خصوص دهد که این شورا نیز به رای خود را پس از بررسی به نفع مجلس داد.
دولت در قانونگرایی ضعیف عمل کرده است
این کارشناس سیاسی بیان کرد: مجلس 4 هزار میلیارد دلار سال گذشته تصویب کرد که دولت این میزان را در صنعت کشاورزی استفاده کند؛ اما تا به امروز این امر عملیاتی نشده و حوزه تولید ما بسیار ضعیف شده است.
وی در پاسخ به اینکه دولت پس از به اتمام رسیدن مذاکرات باید در چه حوزه‌هایی سرمایه گذاری کند تصریح کرد: یکی از اشتباهات این دولت وصل کردن اکثر امور کشور به بحث مذاکرات بود، اقتصاد، تولید، کشاورزی و صنعت فدای بحث مذاکرات هسته‌ای شد و حتی به بهانه به نتیجه رسیدن مذاکرات نقدینگی وارد بازار نشد، که این عملکرد شایسته نبود.
حسینی ادامه داد: البته شاید دولت از ایجاد این فضا، یعنی رونق ندادن به دولت قصد داشته است زمینه را برای پذیرش مفاد مذاکرات در کشور فراهم کند که ما به این عملکرد دولت بسیار معترض هستیم.
وی با بیان اینکه تاکید رهبری این بود که نباید نگاه ما برای حل مشکلات به بیرون از کشور باشد عنوان کرد: اما دولت همه نگاه‌ها را در حوزه‌های مختلف به نتیجه مذاکرات گره زد؛ در حالیکه هنوز هم مشخص نیست نتیجه این مسئله چه خواهد شد.
این نماینده مجلس در ادامه اضافه کرد: شعار دکتر روحانی، دولت تدبیر و امید است و امید مردم را وصل کرده‌اند به نتیجه مذاکرات، اما با شناختی که ما از غربی‌ها داریم به طور یقین با عملکرد آنها در برابر مفاد مذاکرات مردم از این رویه ناامید خواهند شد؛ زیرا گمان مردم این بوده که بیکاری، وضعیت اقتصادی و معضلات جامعه با توافق هسته‌ای حل خواهد شد.
وی در پایان گفت: یکی از ضعف‌های دولت نگاه به بیرون بود که امیدوارم در سال جدید کاری خود با تغییر این نگاه شرایط را بهتر کند و با تکیه بر داخل به فکر حل مشکلات باشد و اقتصاد داخلی ایران را با توجه به شرایط خودمان برنامه ریزی کند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان