۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین اجرایی شدن ۸۹ پروژه با اعتبار ۵۴ میلیاردتومانی در شهرستان البرز/ دو کلینیک سلامت بزودی در شهرستان افتتاح می‌شود
کد خبر: ۶۴۸۴۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۲ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

در نشست خبری فرمانداری شهرستان البرز مطرح شد:

اجرایی شدن ۸۹ پروژه با اعتبار ۵۴ میلیاردتومانی در شهرستان البرز/ دو کلینیک سلامت بزودی در شهرستان افتتاح می‌شود

فرماندار شهرستان البرز از افتتاح دو کلینیک سلامت در شهرستان البرز خبر داد و گفت: هدف ما پیگیری پروژه‌های عمرانی در سطح شهرستان بوده است که در این راستا ۸۹ پروژه با بودجه‌ای به میزان ۵۴ میلیارد تومان در شش ماه گذشته انجام شده است.

 اجرایی شدن ۸۹ پروژه با اعتبار ۵۴ میلیاردتومانی در شهرستان البرز/ دو کلینیک سلامت بزودی در شهرستان افتتاح می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، نشست خبری فرمانداری شهرستان البرز به مناسبت هفته دولت در دفتر فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
در این نشست غلامرضا حسن پور، فرماندار شهرستان البرز با تبریک هفته دولت اظهار کرد: موضوع مذاکرات هسته‌ای بخش کوچکی از موفقیت دولت در عرصه بین المللی است که جایگاه کشور را در جهان ارتقاء بخشیده و نشان داده نظام اسلامی اهل منطق و گفتگو است.
وی در ادامه افزود: تنش زدایی در منطقه، استفاده از ظرفیت‌های مختلف، اجرای طرح سلامت و تامین آرامش در فضای سیاسی کشور از دیگر دستاوردهای دولت است که باید آن را قدر بدانیم و ضمن همراهی با دولت مسیر موفقیت‌ها را هموار کنیم.
این مسئول در راستای اجرایی شدن طرح سلامت در استان گفت: در هفته دفاع مقدس کلنگ زنی دو کلینیک سلامت در شهر الوند و محمدیه را خواهیم داشت که این موضوع در راستای یک فعالیت بزرگتر یعنی احداث بیمارستان می‌باشد.
وی ادامه داد: دو بیمارستان مصوب شده در دولت با 64 تخت برای شهر الوند و محمدیه باید ساخته می‌شد اما تا به امروز به واسطه کمبود بودجه دولتی در این زمینه اجرایی نشده است، البته مرکز شهرستان یعنی شهر الوند نسبت به محمدیه در این خصوص از اولویت برخوردار است.
حسن پور اضافه کرد: در حال حاضر اولویت دولت تکمیل پروژه‌های نیمه کاره است و هدفش این است که برنامه‌هایی چون ساخت بیمتارستان را با بخش خصوص انجام دهد.
وی با بیان اینکه مسئولین شهرستان البرز برای ساخت بیمارستان جلوتر از وزارت بهداست عمل کرده‌اند اذعان کرد: قرار بر این بود چندین سال پیش علوم پزشکی برای شهرستان البرز دو بیمارستان آماده کند، اما دولت با کمبود بودجه مواجه شد در حالی که مسئولین شهری شهرستان البرز در این راستا بسیار بیشتر از وظیفه خود کمک کردند و امروز دولت باید در این مورد وارد شود.
فرماندار شهرستان البرز از افتتاح مرکز دیالیز در شهر الوند خبر داد و عنوان کرد: این مرکز از مجهزترین بیمارستان‌های موقوفی در سطح کشور است که در ساختار فیزیکی و تجهیزات آن از پیشرفته ترین امکانات روز کشور است که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.
وی یادآور شد: از سال گذشته تبدیل به احسن بخشی از اراضی موقوفه را به مرحله اجرا گذاشتینم که در حال حاضر به مرحله نهایی رسیده است و به زودی شاهد ارائه اسناد رسمی این راضی به مردم این منطقه هستیم.
این مسئول از تشکیل کمیته‌ای برای پیگیری تحقق شعار سال در شهرستان خبر داد و اعلام کرد: این کمیته متشکل از دو شهردار و بخشداران و ائمه جماعات شهرستان البرز است و با برگزاری جلساتی به بررسی راهکارهای تحقق شعار هر سال در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی می‌پردازد.
وی با بیان اینکه هدف مدیران شهرستان در انجام پروژه‌ها توسعه متوازان در همه بخش‌ها است بیان کرد: رویکرد امسال ما در شهرستان سرمایه گذاری در بخش آب شرب به خصوص حوزه روستایی و کشاورزی است، با توجه به ابنکه ما بحران آب را داریم باید هدف ما سیاستگذاری برای استفاده بهینه است.
شهرستان شدن شهر محمدیه منوط به تصمیم گیری کشوری است
این مسئول با اشاره به دیگر برنامه‌های این شهرستان گفت: در شهر شریفیه شاهد افتتاح پارک بزرگ در ضلع غربی این شهر هستیم که با حضور استاندار به زودی به بهره برداری می‌رسد؛ همچنین در شرکت شیر صحت برای تحقق شعار غدای سالم از مزرعه تا بشقاب پروژه امنیت غذایی با فاز توسعه انجام می‌گیرد.
وی عنوان کرد: در شهر محمدیه نیز برای خدمات رسانی به شهروندان به زودی دو اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران و اداره ثبت اسناد و ثبت احوال افتتاح می‌شود.
فرماندار شهرستان البرز با اشاره به مشکلات شهری در محمدیه تصریح کرد: کمبود آب در منطقه دو، جابجایی عوارضی، نبود بیمارستان از مشکلات عمده این شهر است که با پیگیری لازم امیدواریم به زودی کلینیک تخصصی شهر را با همکاری بخش خصوصی راه‌‎اندازی کنیم تا بخشی از نگرانی‌های درمانی مردم برطرف شود.

وی در خصوص موضوع شهرستان شهر محمدیه اذعان کرد: طرح جامع تقسیمات کشوری در حال مطالعه و تصویب نهایی است و شهرستان شدن شهر محمدیه منوط به تصمیم گیری کشوری است و نباید با شایعات بی اساس روند خدمتگزاری در شهر متوقف یا کند شود.
فرماندار البرز در ادامه افزود: استقرار ادارات در شهر محمدیه از دغدغه‌های مسئولان است که تاکنون برخی از آنها مستقر شده و بقیه نیز بتدریج در شهر فعال خواهند شد.
وی در خصوص نامناسب بودن مکان عوارضی برای شهروندان ناحیه شهری مهرگان ابراز کرد: موضوع جابجایی این عوارضی با وزیر راه و شهرسازی مطرح و چند پیشنهاد نیز داده شد؛ جابجایی آن به دلیل مشکلات مالی و تعهدی که دولت به مجری طرح دارد بزودی شاید ممکن نباشد.
حسن پور ادامه داد: در این راستا طرح صدور کارت شهروندی هم ارائه شد تا ساکنان محمدیه و مهرگان که از افراد کم درآمد هستند از بار اضافی هزینه‌های عوارضی خلاص شوند که هنوز به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم.
وی در رابطه با طرح انتقال و تجمیع عوارضی زنجان و قزوین بیان کرد: در یکی از طرح‌ها مطرح شد که این دو عوارض تجمیع شده و به بعد از نیروگاه منتقل شود؛ اما به دلیل اینکه هزینه‌های کلانی برای این انتقال لازم باشد و از سوی دیگر این انتقال زمینه افزایش قیمت عوارضی را فراهم کند این طرح در دست بررسی است تا بهترین عملکرد صورت بگیرد.
این مسئول عنوان کرد: هدف ما پیگیری پروژه‌های عمرانی در سطح شهرستان بوده است که در این راستا 89 پروژه با بودجه‌ای به میزان 54 میلیارد تومان در شش ماه گذشته انجام شده است.
این مسئول مشارکت مردم در امور شهری را مهم دانست و گفت: بدون همراهی و مشارکت مردم شهرداری و شورای شهر و سایر مدیران قادر به ارائه خدمات مناسب نیستند؛ لذا امیدواریم با درک شرایط از سوی مردم زمینه همکاری‌های بیشتر از سوی شهروندان در این شهر فراهم شود.
انتهای پیام/2002


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان