۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین استیضاح وزیر اقتصاد اعلام وصول نمی شود
کد خبر: ۵۸۹۵۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۲۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

نایب رییس مجلس شورای اسلامی:

استیضاح وزیر اقتصاد اعلام وصول نمی شود

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه استیضاح در زمان حاضر اعلام وصول نمی شود، گفت: به دنبال اقناع همکاران هستیم تا نیازی به طرح استیضاح وزیر امور اقتصادی و دارایی نباشد.

استیضاح وزیر اقتصاد اعلام وصول نمی شود
به گزارش سرویس اقتصادی صبح قزوین ، حجت الاسلام حسن ابوترابی فرد در برنامه گفتگوی ویژه خبری، افزود: مقرر شده مجلس جلسه ای را با وزیر اقتصاد، رییس کل بانک مرکزی و یکی از مسوولان ارشد دستگاه قضایی داشته باشد تا با هماهنگی مسوولان اجرایی و قضایی به نقشه راه قابل قبولی برسیم.
نایب رییس اول مجلس با بیان اینکه، مسوول مستقیم بازار پولی کشور بانک مرکزی است، خاطرنشان کرد: در این راستا وزیر اقتصاد را دعوت کردیم تا به دو مساله مالیات و مؤسسات مالی و اعتباری غیرمجاز و همچنین موسسه میزان پاسخگو باشد.
وی ادامه داد: باید کسانی مالیات پرداخت کنند که سود لازم را می برند و کسانی که نباید مالیات بپردازند نباید در این راستا اقدام کنند.

** درخواست برگزاری جلسه مشترک
حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت: براساس مصوبه ای که در هیات رییسه داشتیم از وزیر امور اقتصادی و دارایی و همکاران طراح استیضاح دعوت به عمل آوردیم تا جلسه ای را مشترکا برگزار کنیم.
وی با اشاره به اینکه تک تک استیضاح کنندگان بر شخصیت قابل قبول حقیقی و حقوقی وزیر اقتصاد اذعان داشتند، افزود: ما با چند واقعیت در کشور روبرو هستیم که یکی از آن ها مؤسسات مالی و اعتباری غیرمجاز و یا حتی برخی از مجازها هستند به گونه ای که این مؤسسات امروزه در نظام اقتصادی کشور اختلال ایجاد کرده اند.
وی با بیان اینکه دولت و مجلس در مقابله با این موسسات اتفاق نظر دارند، اظهار داشت: موسسه مالی و اعتباری 'میزان' عده قابل توجهی از شهروندان را با معضل جدی روبرو کرده است.
نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طرح استیضاح طیب نیا برای این بود تا مشکلات مردم را منتقل کنیم، تصریح کرد: طرح سؤال از وزرا باعث شفاف شدن برخی از مسائل خواهد شد.


انتهای پیام/7008

منبع: ایرنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان