۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین امروز پاشنه آشیل دختران و پسران غریزه است
کد خبر: ۴۷۲۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

نیلچی زاده:

امروز پاشنه آشیل دختران و پسران غریزه است

نیلچی زاده: باید حیای فاطمی را عاقلانه و هوشمندانه به کار گیریم و فرزندانمان را تربیت کنیم.

امروز پاشنه آشیل دختران و پسران غریزه است
به گزارش صبح قزوین، مراسم فجر درخشان به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) ساعت 17 روز پنج شنبه 12 اردیبهشت 92 در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات برگزار شد.
فروغ نیلچی زاده، مدرس حوزه و دانشگاه و از اساتید برتر کشور، با حضور در این مراسم و با اشاره به هنر سبک زندگی دینی گفت: هر انسانی که می خواهد در مدار سلامت معنوی زندگی کند، قطعأ نیازمند رجوع به این هنر است و حتی اگر بخش هایی از آن را انجام دهد، فرصت های خوبی برای او بوجود خواهد آمد.
وی ادامه داد: اسم ما مسلمان است، ولی رسممان از مسلمانی به دور است.
چرا اینقدر بین ما حضرت زهرا (س) فاصله افتاده؟ این مدرس حوزه با اشاره به نسل های گذشته گفت: یک رسمی در گذشتگان ما بود که شاید برای ما جای سؤال داشته باشد و آن وجود یک اسم علی و فاطمه در هر خانه ای بود.
وی در ادامه اظهار داشت: ولی نسل جدید تمام هنرش این است که بگوید من تافته جدا بافته ام و می خواهم اسمم با همه فرق داشته باشد.
نیلچی زاده با بیان اینکه پیامبر مسلمانان، پیامبر خاتم (ص) است عنوان کرد: مسلمان کسی است که تمام پیامبران را قبول داشته و هنر مسلمانی این است که پایش روی فرش و در عرش سیر می کند، چون نور حضرت محمد (ص) در عرش است و ما باید برای فرزندانمان اسمی انتخاب کنیم که مسلمانی ما را نشان دهد.
وی با اشاره به بحث روانشناسی اسم خاطرنشان کرد: اسم در شخصیت انسان تأثیر می گذارد و زمانی که خداوند انسان را آفرید ملائکه گفتند: خدایا چرا انسان را آفریدی ما که بودیم و تو را عبادت می کردیم؟ خداوند پاسخ داد که من علم اسماء را به پیامبر آموختم و اگر راست می گویید شما هم این کاررا بکنید؟ این استاد دانشگاه با بیان اینکه اسم هر انسانی رسم او را نشان می دهد تأکید کرد: هرکسی که می خواهد مسلمان شود، اول اسم خود را تغییر می دهد تا رسمش مشخص شود.
وی ادامه داد: شاید سؤال کنید اگر اسم کارساز است پس چرا نتوانسته بعضی انسانها را اصلاح کند، باید گفت اسم همه کاره نیست و نمی توان با اسم اراده واختیار بچه را از او گرفت.
نیلچی زاده با اشاره به اینکه بعضی اسم خوب دارند و رسم خوب ندارند، گفت: چرا فاطمه خانمی، نباید اخلاق فاطمی داشته باشد؟ ما مسئولیم چون، بعضی از آداب را به فرزندانمان یاد نداده ایم.
وی افزود: امروز چرا دختران ما با اینکه در خیلی از زمینه ها از مادر و مادر بزرگ خود جلوترند، از تحصیلات تا استقلال مالی، ولی لذت کمتری از زندگی می برند و این نشان می دهد که ما چیزی را جا گذاشته ایم.
نیلچی زاده تصریح کرد: زن در تمام فرهنگ های دنیا کلمه مقدسی نیست و تنها یک مرحله در زندگی زن وجود دارد که بعد از خدا و در تمام فرهنگ ها، مقدس و آن هم مرحله مادری است.
وی در ادامه بیان کرد: نه اینکه اگر کسی فرزندی را به دنیا نیاورد، اینطور نیست.
حضرت زهرا (س) در سنین کودکی پیامبر اکرم (ص) او را ام ابیها می نامیدند و امروز مشکل دختران ما همین است، کجای کشور داریم مدرسه ای را که دختران ما را برای مادری آموزش داده و آماده کند.
این مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امروز متأسفانه درگیرد دو رویکرد غلط در مورد تربیت فرزندان هستیم گفت: از طرفی فرزند سالاری را داریم و از طرف دیگر فرزند ابزاری، در جایی که دانشگاه و رشته تحصیلی فرزندامان را وسیله ای می کنیم برای خودنمایی در فامیل و اجازه نمی دهیم که رشته مورد علاقه خود را انتخاب کند، این می شود فرزند ابزاری.
وی خطاب به مادران توصیه کرد: وقتی فرزند نخبه ریاضی شما، دوست دارد درس طلبگی بخواند چرا مانع او می شوید، در حالی که رهبری فریاد می زند، اسلامی کردن علوم انسانی.
نیلچی زاده یاد آور شد: مشکل ماهمین است که از نام فاطمه توقع داریم، کشاورزی که بذر خوب می کارد نباید رها کند بلکه تازه باید جلوی آفات را بگیرد.
وی با اشاره به نقش مادر در تربیت فرزند گفت: اگر کسی را دیدید که اسم خوب دارد و رسم خوبی ندارد، بین یک سوم تا دو سوم آن بر عهده مادر و دلیل آن اولویت نکردن دین برای فرزندان است.
نیلچی زاده اذعان اشت: وقتی رهبری می گوید: سبک زندگی اسلامی، یعنی اسمتان اسلامی است ولی رسمتان نه! در عروسی ها، عزا، میهمانی و .
.
.
چقدر رسممان اسلامی است؟ وی در ادامه توضیح داد: در تربیت سبک زندگی فاطمی رعایت شود، که هرحرفی گفته می شود، مستند و خلاف روش ولایت نباشد.
نیلچی زاده اعلام کرد: خیلی ها این روزها دکان باز کرده اند و اسم آن را گذاشته اند زهرا شناسی، حواسمان باشد انواع فرقه هایی که از حضرت زهرا (س) می گویند، مخالف امام و شهدا هستند.
وی در پایان اضافه کرد: امروز موضوع غریزه پاشنه آشیل دختران و پسران وهنرمادر بودن قداستی است که دختر را از ناپاکی ها ایجاد می کند و باید حیای فاطمی را عاقلانه و هوشمندانه به کار گیریم و فرزندانمان را تربیت کنیم.
انتهای پیام/3004/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان