۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین سبزی ارگانیک در شهرستان بوئین زهرا تولید شد
کد خبر: ۴۶۷۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدير جهاد كشاورزي بوئين زهرا:

سبزی ارگانیک در شهرستان بوئین زهرا تولید شد

توليد سبزي ارگانيك در يكي از روستاهاي بخش دشت آبي شهرستان بوئين زهرا تعدادي از زنان بي سرپرست روستاي شهرستانك در راستاي حمايت از مشاغل خانگي به توليد سبزي ارگانيك پرداختند.

سبزی ارگانیک در شهرستان بوئین زهرا تولید شد
به گزارش صبح قزوین، شعبانژاد مدير جهاد كشاورزي بوئين زهرا گفت: يكي از سياست هاي ما در بحث توسعه كشاورزي شهرستان حمايت از مشاغل خانگي و اشتغال زايي در بخش كشاورزي و زنان روستايي است.
وي اظهار كرد: ما در روستاي شهرستانك از توابع دشت آبي شهرستان بوئين زهرا 30 سايت توليد سبزي و صيفي داريم كه هدف ما از اين سايت ها اشتغال زايي و بحث ديگر توليد سبزي ارگانيك است كه با مشكلاتي در زمينه كود و سم وعوارض آن بر روي انسان با محصولات كمتر مواجهه مي شويم.
توليد سبزي ارگانيك در يكي از روستاهاي بخش دشت آبي شهرستان بوئين زهرا تعدادي از زنان بي سرپرست روستاي شهرستانك در راستاي حمايت از مشاغل خانگي به توليد سبزي ارگانيك پرداختند.
محصولات ارگانيك بدون استفاده از سم و كود شيميايي نسبت به ساير محصولات سالم تر هستند به همبن دليل قرار است در برنامه پنجم توسعه نيمي از محصولات كشاورزي با روش هاي جديد و بدون سم توليد شوند.
در حقیقت کشاروزی ارگانیک سعی دارد با بهره گیری از یافته های علوم زیستی به صورت تکنیک های پیشرفته خود را از قید ترکیبات آگروشیمیایی که کشاورزی صنعتی را به خود وابسته کرده است رها ساخته و به بهبود کیفیت خاک و محصولات کشاورزی کمک کند.
محصولات ارگانیک محصولاتی هستند که در تمام مراحل رشد با سیستم طبیعی هماهنگ بوده و در خاکی که از چند سال قبل هیچ‌گونه سموم دفع آفات گیاهی نظیر: علف هرزکش‌ها، قارچ‌کش‌ها و مواد شیمیایی در آن استفاده نشده و فقط با مواد طبیعی مانند کمپوست گیاهی تقویت می‌شود، رشد می‌کنند.
اما با اینکه این محصولات از سایر محصولات که به صورت غیر ارگانیک تولید می شوند بسیار سالم تر هستند اما به دلیل عدم اطلاع رسانی درست در زمینه مزایای آن و همچنین قیمت بالاتر این محصولات، هنوز این فرآورده های ارگانیک جای خود را درسبد خرید خانوارها پیدا نکرده است.

اسامی و اصطلاحات متعددی تحت عنوان کشاورزی ارگانیک وجود دارد.
گفته می شود که در سراسر دنیا حدوداً 16 نام متفاوت از آنچه که کشاورزی ارگانیک می نامیم وجود دارد.
 برخی از شناخته شده ترین آنها، کشاورزی زیستی، کشاورزی بیولوژیک، کشاورزی تجدید شونده و کشاورزی پایدار است.

اصطلاح کشاورزی بیولوژیک در اروپا طرفداران بیشتری دارد؛ در حالیکه در بخش هایی از بریتانیا که به انگلیسی تکلم می کنند و در ایالات متحده آمریکا اصطلاح کشاورزی ارگانیک، کاربرد دارد.

انتهاي پيام/3003/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان