۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین دستگیری عاملین قتل سال ۸۴/ افزایش یک درصدی تصادفات برون شهری/ محدودیت‌های ترافیکی پایان سال اعلام شد  
کد خبر: ۴۱۹۵۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

فرماندهی نیروی انتظامی استان قزوین خبر داد:

دستگیری عاملین قتل سال ۸۴/ افزایش یک درصدی تصادفات برون شهری/ محدودیت‌های ترافیکی پایان سال اعلام شد  

فرماندهی نیروی انتظامی استان قزوین با بیان اینکه محدودیت‌های ترافیکی پایان سال اعلام شد گفت: تصادفات برون شهری در سال جاری یک درصد افزایش داشته است.

دستگیری عاملین قتل سال ۸۴/ افزایش یک درصدی تصادفات برون شهری/ محدودیت‌های ترافیکی پایان سال اعلام شد  
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، نشست خبری فرماندهی نیروی انتظامی استان قزوین با حضور اصحاب رسانه عصر امروز( یکشنبه) در ستاد فرماندهی استان برگزار شد.
در این نشست سردار محمدرضا میرحیدری، فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین با اشاره به آمادگی نیروی انتظامی در برخورد با متخلفین چهارشنبه پایان سال اظهار کرد: در جلساتی با مسئولین آموزش و پرورش برنامه‌های آموزشی ویژه خانوادهها و دانش آموزان برگزار شده تا سطح آسیب‌های چهارشنبه سوری کاهش یابد.
وی با بیان اینکه عده ای از قاچاقچیان مواد محترقه دستگیر شده اند افزود: عده ای که به بهانه برگزاری برنامه‌های آخرین چهارشنبه سال در راستای به مخاطره انداختن امنیت استان قدم بردارند تا ۱۶ فروردین ماه با هماهنگی دستگاه قضایی در بازداشتگاه باقی می‌مانند.
فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه امنیتی پلیس اذعان کرد: از ابتدای سال تا به امروز وقوع قتل ۳۵ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، همچنین عاملین اکثر قتل‌های صورت گرفته شناسایی شده اند، حتی با جدیت پلیس پیشگیری عاملین قتلی در سال ۸۴ دستگیر شدند.
سرقت از اماکن در مردادماه امسال در بانک شهرستان تاکستان رخ داد وی با اشاره به کاهش ۱۴ درصدی سرقت در سال جاری ابراز کرد: سرقت منزل یک درصد کاهش، سرقت مغازه ۴۰ درصد کاهش، سرقت اماکن خصوص ۱۳ درصد کاهش، اماکن دولتی ۲۵ درصد کاهش، سرقت اتومبیل ۲۰ درصد کاهش، موتورسیکلت ۵ درصد کاهش، قطعات اتومبیل ۲۹ درصد کاهش و سرقت محموله که در محورهای مواصلاتی استان صورت می‌گرفت ۲۸ درصد کاهش داشته است.
سردار میرحیدری ادامه داد: از موارد دیگر در حوزه سرقت عبارت است از، کاهش ۲۳ درصدی جیب بری، سرقت به عنف ۲۹ درصد کاهش، سرقت مسلحانه یک مورد، زورگویی ۱۰۰ درصد کاهش، سرقت تحت پوشش مامورهای اداره برق و گاز و مخابرات از دو مورد در سال گذشته به چهار مورد افزایش داشته است.
IMG_8443-300x208 وی با بیان اینکه خوشبختانه در بحث خودکشی ۳۹ درصد کاهش داشته ایم گفت: برای کاهش سرقت در ناوگان‌های عمومی از ۱۵ اسفندماه تعدادی از خواهران نیروی انتظامی در وسایل حمل و نقل عمومی حضور پیدا کرده اند و این موضوع تا پایان اسفندماه ادامه خواهد داشت.
این کارشناس انتظامی اعلام کرد: در سطح شهرستان قزوین، شهر قزوین ۱۴ درصد کاهش سرقت، شهرستان آبیک ۸ درصد کاهش، تاکستان ۱۷ درصد کاهش، شهرستان آوج ۱۰ درصد کاهش، شهرستان بوئین زهرا ۲۳ درصد کاهش و شهرستان البرز ۵درصد کاهش سرقت را داشته ایم.
وی با بیان اینکه فقط در دو حوزه با افزایش سرقت مواجه بوده ایم تصریح کرد: یک مورد سرقت از داخل اتومبیل بوده که دو درصد افزایش داشته است و همچنین یک مورد هم سرقت از اماکن بوده که مردادماه امسال بانکی در تاکستان مورد تهدید قرار گرفته است که عواملی در این راستا دستگیر شده اند و تحقیقات در حال پیگیری است.
فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین در خصوص موضوع ترافیک دورن شهری اذعان کرد: در این حوزه فوتی سر صحنه ۱۸ درصد، جرحی ۲۱ درصد و خسارت ۱۳ درصد بوده که در کل ۱۹ درصد کاهش کل تصادفات در استان را شاهد بوده ایم.
در مرکز استان ۱۰ ایستگاه نوروزی پلیس و در شهرستانها دو مرکز فعال خواهند بود وی اضافه کرد: در حوزه برون شهری و پلیس راه فوتی سر صحنه ۱۵ درصد کاهش، جرحی ۷ درصد افزایش و خسارتی ۴ مورد کمتر شده است و در کل تصادفات برون شهری یک درصد افزایش یافته است.
سردار میرحیدری با بیان اینکه از ۲۷ اسفندماه تا ۱۵ فروردین سال بعد حمل اثاثیه منزل ممنوع می‌باشد گفت: افرادی که قصد اسباب کشی را دارند می‌توانند با هماهنگی لازم با کلانتری محل زندگی خود اجازه این حمل و نقل را بگیرند، همچنین برای ارتقای امنیت بازار از ابتدای اسفندماه تا پایان سال پلیس در مراکز تجاری حضور خواهد داشت.
وی افزود: برنامه ریزی‌های لازم صورت گرفته تا صد در صد عوامل انتظامی استان در گشت نوروزی حضور داشته باشند و ۵۰ درصد نفرات ما نسبت به شرایط عادی از مراکز آموزش ناجا و دانشگاههای انتظامی به گشت نوروزی اضافه می‌شوند.
این کارشناس انتظامی با بیان اینکه در مرکز استان ۱۰ ایستگاه نوروزی پلیس و در شهرستانها دو مرکز فعال خواهند بود ابراز کرد: همچنین در حوزه قزوین و کرج محدودیت ترافیکی در روزهای پایانی سال خواهیم داشت، از ۶ صبح ۲۸ و ۲۹ اسفندماه و ۱۳ و ۱۴ فروردین ماه ۹۴ محدودیت ترافیکی برای انواع تریلی و کامیونها به استثنای حاملان سوخت خواهیم داشت.
وی گفت: در مسیر بوئین زهرا – قزوین – ساوه نیز محدودیت‌های ترافیکی خواهیم داشت از جمله از ساعت ۱۲ ظهر ششم فروردین تا یک بامداد روز هشتم فروردین و از ساعت ۱۲ ظهر ۱۱ فروردین ماه تا ساعت یک بامداد ۱۵ فروردین ماه این محدودیت اعمال خواهد شد.
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان