۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین در ایام ماه محرم، ترجیحا از کشتار دام در معابر عمومی خودداری گردد
کد خبر: ۳۷۴۸۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

اطلاعیه/

در ایام ماه محرم، ترجیحا از کشتار دام در معابر عمومی خودداری گردد

با توجه به ذبح دام از سوی عزاداران حسینی در ایام محرم تقاضا می شود به منظور حفظ بهداشت محیط وسلامت مصرف کنندگان وپیشگیری از بروز بیماریهای مشترک بین انسان وحیوان، ترجیحا از کشتار دام در معابر عمومی خودداری گردد.

در ایام ماه محرم، ترجیحا از کشتار دام در معابر عمومی خودداری گردد
با عرض تسلیت پیشاپیش به مناسبت فرارسیدن ماه محرم وایام عزاداری سرور وسالار شهیدان حضرت ابا عبدا.
.
.
الحسین علیه السلام وآرزوی قبولی طاعات وعبادات هم استانیهای محترم، به اطلاع می رساند :
با توجه به ذبح دام از سوی عزاداران حسینی در ایام محرم واجرای سنت قربانی در مسیر هیئت‌های عزاداری، مساجد، تکایا وتهیه غذا برای عزاداران محترم، تقاضا می شود به منظور حفظ بهداشت محیط وسلامت مصرف کنندگان وپیشگیری از بروز بیماریهای مشترک بین انسان وحیوان،( از میان 1709 عامل بیماری زا بیش از 800 مورد آن از طریق دام به انسان منتقل می شود) ، ترجیحا از کشتار دام در معابر عمومی خودداری گردد.
از عزادارن محترم خواستاریم در صورت لزوم، نسبت به تهیه دام از مراکز معتبر واعلام به اداره کل دامپزشکی استان قزوین برای نظارت بر ذبح شرعی وبازرسی پیش وپس از کشتار دام‌های قربانی اقدام نمایند.
در ضمن ضروری است پس از کشتاردام، محل ذبح دام شستشو و از مواد ضدعفونی در محل مزبور برای جلوگیری از اشاعه بیماری استفاده گردد.
در همین راستا اداره کل دامپزشکی استان قزوین با تجهیز اکیپهای ثابت وسیار در سطح استان، از هنگام ذبح تا معاینات پیش وپس از کشتاردام، همراه هم استانیهای محترم خواهد بود.
اداره کل دامپزشکی استان قزوین ضمن اعزام گشت‌های سیار در بین هیئت‌ها ودسته‌جات عزاداری در این ایام،اکیپهای ثابت را نیز در شبکه های دامپزشکی تابعه مستقر نموده که در صورت نیاز پس از تماس هم استانی‌های محترم با شماره تلفن 1512در سطح استان قزوین، اکیپهای نظارت بر ذبح شرعی وبازرسی بهداشتی دامپزشکی برای نظارت برحلیت و سلامت دام اعزام خواهند شد.
منبع خبر:روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین
انتهای پیام/9003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان