۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین پویش ملی «آماده باش» در قزوین اجرا می‌شود/ ارائه رایگان خدمات اصلاح حرکتی به متقاضیان
کد خبر: ۳۴۴۶۸۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۶/۱۹ ساعت: ۹:۱۹ ↗ لینک کوتاه

مسئول هیئت ورزش‌های همگانی استان:

پویش ملی «آماده باش» در قزوین اجرا می‌شود/ ارائه رایگان خدمات اصلاح حرکتی به متقاضیان

مسئول هیئت ورزش‌های همگانی استان قزوین از اجرای پویش ملی «آماده باش» در قزوین خبر داد و گفت: این طرح با نیت حفظ سلامت برنامه‌ریزی شده و در نظر داریم این پویش را در پارک‌های دیگر شهر قزوین گسترش دهیم.

پویش ملی «آماده باش» در قزوین اجرا می‌شود/ ارائه رایگان خدمات اصلاح حرکتی به متقاضیان
مجتبی حاج طاهری‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی صبح قزوین؛ با اشاره به برگزاری پویش ملی ”آماده باش” توسط هیئت ورزش‌های همگانی استان اظهار کرد: این پویش با توجه به شیوع کرونا و به جهت تبلیغ ورزش در خانه و فضای باز و تقویت نشاط اجتماعی برنامه‌ریزی شده است.

مسئول هیئت ورزش‌های همگانی استان قزوین افزود: با توجه به تاکیدات وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا برای در خانه ماندن و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بنا شد که فضایی را که بیشتر مردم برای ورزش صبحگاهی حاضر می‌شوند را انتخاب کنیم؛ لذا پارک ملت را به عنوان جامعه هدف برگزیدیم.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه افراد با رنج سنی متفاوت از جوان تا پیر برای ورزش در پارک حاضر می‌شوند قطعا برخی حرکات ممکن است برای آنان مضر بوده و متناسب با سن آن‌ها نباشد؛ لذا تصمیم گرفتیم از متخصصین اصلاح حرکت ورزشی برای دریافت مشاوره‌های ورزشی استفاده کنیم.

حاج طاهری‌ها ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در روزهای چهارشنبه از ساعت 6:45 دقیقه تا 8:46 صبح به مدت دو ساعت را در نظر گرفتیم تا علاقه‌مندان جهت تست بدنی به کارشناسان مراجعه کنند.

مسئول هیئت ورزش‌های همگانی استان قزوین تاکید کرد: تست بدنی که شامل چند حرکت ساده ورزشی است در پارک ملت انجام می‌شود اما در صورتی که نیاز به مشاوره بیشتری باشد افراد می‌توانند جهت دریافت خدمات بیشتر به کلینیک پزشک متخصص اصلاح حرکت‌های ورزشی مراجعه کنند.

وی بیان کرد: تمام خدمات با هماهنگی هیئت ورزش‌های همگانی به صورت رایگان ارائه می‌شود و افراد می‌توانند تمرینات را با برنامه‌ریزی صورت گرفته دریافت کنند.

حاج طاهری‌ها افزود: این برنامه تداوم دارد و افراد می‌توانند به صورت هفتگی به کلینیک مراجعه کرده و از برنامه جدید استفاده کنند و سطح اطلاعات خود را افزایش دهند.

وی ابراز کرد: این طرح سه هفته برگزار شد و جلسه چهارم آن در چهارشنبه هفته جاری برگزار می‌شود، در نظر داریم که از متخصصین و مهمانان ویژه از کادر شهرداری دعوت به عمل آوریم.

مسئول هیئت ورزش‌های همگانی استان با تاکید بر اینکه هر ورزشی متناسب با ویژگی‌های هر فردی نیست، گفت: ممکن است فردی دچار مشکل دیسک کمر باشد لذا هر ورزش عمومی برای وی مناسب نیست و باید از ورزش‌های جایگزین استفاده کند.

حاج طاهری‌ها بیان کرد: این طرح با نیت حفظ سلامت برنامه‌ریزی شده و در نظر داریم این پویش را در پارک‌های دیگر شهر قزوین گسترش دهیم؛ متخصصین ما با بررسی حرکت‌های ساده در جهت تقویت و رفع عیوب بدنی تمرینات لازم را به افراد ارائه می‌کنند.

این مقام مسئول در پایان گفت: اکنون شش مربی به صورت خودجوش و به طور همزمان در پارک ملت ورزش صبحگاهی ارائه می‌دهند که هماهنگی‌های لازم با آنان انجام شده تا به ترتیب افراد خود را برای انجام تست معرفی کنند.

انتهای پیام/1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان