۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین رکود ۲۲درصدی واحدهای تولیدی کشور / ۲هزار واحد صنعتی راکد را امسال به چرخه تولید بازمی‌گردانیم
کد خبر: ۳۳۶۴۹۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۴/۲۷ ساعت: ۸:۰ ↗ لینک کوتاه

معاون وزیر صمت در مصاحبه با صبح قزوین اعلام کرد:

رکود ۲۲درصدی واحدهای تولیدی کشور / ۲هزار واحد صنعتی راکد را امسال به چرخه تولید بازمی‌گردانیم

معاون وزیر صمت گفت: حدود ۴۴هزار واحد تولیدی در حدود ۸۵۰شرکت، شهرک و ناحیه صنعتی در کشور درحال فعالیت هستند و سهم استان قزوین از این میزان ۳/۵درصد است، همچنین ۲۲درصد واحدهای تولیدی کشور دچار رکود شده اند.

رکود ۲۲درصدی واحدهای تولیدی کشور / ۲هزار واحد صنعتی راکد را امسال به چرخه تولید بازمی‌گردانیم

محسن صالحی نیا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین درباره وضعیت صنعت کشور اظهار کرد: حدود 44هزار واحد تولیدی، 850شرکت، شهرک و ناحیه صنعتی در کشور درحال فعالیت هستند و سهم استان قزوین از این میزان 3/5درصد است.

وی ادامه داد: واحدهای تولیدی با ظرفیت‌های مختلف در حال بهره برداری است و حدود 96درصد آن‌ها کوچک و متوسط بوده و در تامین کالاهای مصرفی و همچنین تامین کننده بخشی از نیازهای صنایع بزرگ هستند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ابراز کرد: طبق آخرین آمار برآمده از پایش آنلاین حدود 20تا 22درصد واحدها درحال رکود هستند و سعی ما بر این است در سال جاری بیش از 2هزار واحد از این موارد را به چرخه مجدد تولید بازگردانیم، این میزان در سال گذشته 1400مورد بوده است.

وی افزود: باید در حرکتی مستمر بر این باشیم که علاوه بر بازگشتن واحدها به چرخه تولید مجدد، سایر واحدها با مشکل روبه‌رو نشوند، البته برخی مشکلات اجتناب ناپذیر است و برخی از آن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرند.

این مقام مسئول عنوان کرد: مسائل واحدهای دارای مشکل در کارگروه رفع موانع تولید با حضور دستگاه‌های اجرایی بصورت تخصصی مورد بررسی قرار می‌گیرد و مشکلاتشان با دستگاه‌های زیرساختی رفع و رجوع می‌شود.

تخصیص 20هزار میلیارد تومان برای سامانه بهین یاب

وی ادامه داد: برای مشکلات وابسته به تسهیلات برای تامین مواد اولیه و سرمایه در گردش، واحدهای نیازمند به سرمایه برای توسعه، واحدهای بازسازی برنامه‌های وسیعی درنظر گرفته شده است و با هماهمگی بانک‌ها و قوانین سعی در تامین این موارد داریم.

صالحی نیا بیان کرد: لازم است مقامات استان‌ها بیشتر به واحدهای تولیدی توجه کنند تا بتوانند سهم مناسبی از تسهیلات را برای این استان جذب کنند.

وی اذعان کرد: ما به عنوان سازمان تخصصی وظیفه داریم زیرساخت‌ها اعم از آب، برق و گاز را تامین کنیم، در بسیاری از شهرک‌ها و واحدها باتوجه به شرایط هر استان مشکلات حادی نداریم و دربرخی شهرک‌ها و پروژه‌ها بویژه در سه ماهه سال 97باتوجه به شرایطی که از نظر افزایش قیمت‌ها بوجود آمده دچار نقص‌هایی شده که درحال بررسی هستند.

معاون وزیر سمت ادامه داد: دستگاه‌های خدمات رسان و وابسته به وزارت نیرو درحال کمک رسانی هستند و انتظار این است که استاندارها در تمام استان‌ها برای تامین زیرساخت‌ها و منابع تلاش کنند که تاکنون در تامین و تخصیص منابع برای زیرساخت‌ها خوب عمل کرده‌اند.

وی تاکید کرد: باتوجه به افزایش قیمت‌ها نیاز به حمایت بیشتر است و سازمان برنامه و بودجه در بخش‌هایی همچون تصفیه خانه‌ها و شبکه برق کمک کرده و تلاش همه ما بر این است که مشکلات حل شوند و مشارکت خود واحدهای صنعتی نیز کمک کنند.

این مقام مسئول در پایان ابراز کرد: بهین یاب طرحی برای تامین سرمایه در گردش است و تسهیلات 20هزار میلیارد تومان برای آن درنظر گرفته شده و واحدهای تولیدی به فراخور فعالیت خود از آن بهره می‌برند.

انتهای پیام/۶۰۰۶            

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان