۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین شهرهای برند گردشگری بزودی معرفی می‌شوند/ جذب ۲میلیون گردشگر از چین جزو اولویت‌های ماست
کد خبر: ۳۳۶۴۵۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۴/۲۵ ساعت: ۸:۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:

شهرهای برند گردشگری بزودی معرفی می‌شوند/ جذب ۲میلیون گردشگر از چین جزو اولویت‌های ماست

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: علی رغم تمام تهدیدات و تبلیغات منفی خارجی آمار گردشگران ورودی از ۵میلیون و ۱۱۰هزار نفر در سال ۹۶ با رشد ۵۲درصدی در سال ۹۷ به ۷/۸میلیون نفر رسید.

شهرهای برند گردشگری بزودی معرفی می‌شوند/ جذب ۲میلیون گردشگر از چین جزو اولویت‌های ماست

علی اصغر مونسان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: یکی از مشخصات گردشگری در تمام دنیا ایجاد شغل است و بنا بر آمارها به ازای هر 10شغل یک مورد مربوط به حوزه گردشگری است، سال گذشته در کشور 230هزار شغل بوده که درمجموعه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار داشت.

وی ادامه داد: در سراسر ایران جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بی نظیری وجود دارد و علی رغم تمام تهدیدات و تبلیغات منفی خارجی آمار گردشگران ورودی از 5میلیون و 110هزار نفر در سال 96 با رشد 52درصدی در سال97 به 7/8میلیون نفر رسید.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابراز کرد: اقدامات خوبی آغاز شده که لغو روادید یکطرفه با کشور چین از جمله آن‌ها بود، این کشور در سال 2018 دارای 150میلیون گردشگر خروجی بود.

وی ادامه داد: چین یکی از بازارهای هدف گردشگری ما به شمار می‌آید و تلاش داریم با جذب گردشگر از چین، ورود گردشگر از این کشور را به 2میلیون نفر برسانیم که البته در گام نخست یک میلیون نفر مدنظر قرار دارد.

لغو روادید یک طرفه در راستای جذب گردشگر 

معاون رئیس جمهور عنوان کرد: در سال 97 لغو روادید یک طرفه برای کشور عمان اتفاق افتاد و در سه ماهه امسال جذب گردشگر از این کشور 340درصد رشد داشت که قابل توجه بود و امیدواریم این موضوع درباره چین نیز اتفاق بیفتد.

وی اضافه کرد: قزوین در نزدیکی تهران از منطقه نمونه گردشگری باراجین با 1400هکتار بهره‌مند است و امیدواریم مردم از این منطقه با فضای تفریحی، پارک بازی، مفرح و دهکده طبیعت و باغ وحش و فضای اقامتی بازدید کنند، البته لازم است فضای اقامتی چند برابر افزایش پیدا کند.

این مقام مسئول اذعان کرد: اکنون تورهای یک روزه بسیاری برای قزوین داریم، این استان از جاذبه‌های برخوردار است که گردشگران می‌توانند تا یک هفته نیز برای بازدید از آن‌ها صرف کنند که البته این موضوع نیازمند سرمایه و احداث هتل پنج ستاره در این استان است.

وی عنوان کرد: فرابخشی بودن و ارتباط با دستگاه‌های متعدد مهم‌ترین موانع گردشگری به شمار می‌آید که البته با پیگیری‌های رئیس جمهور درصدد حل این مشکل هستیم و اخیرا تفاهم نامه‌ای را با وزارت نیرو امضا کرده‌ایم تا بتوانیم از حوزه‌های آبریزی و فضاهای پیرامون منابع آبی بهره ببریم.

مونسان افزود: امضای تفاهم نامه با وزرات کشور، سازمان محیط زیست و وزارت راه و شهرسازی نیز در برنامه‌های وجود دارد.

سهم 11/8میلیارد دلاری گردشگری در اقتصاد کشور

وی عنوان کرد: گردشگری برای کشور منبع اقتصادی مهمی محسوب می‌شود و اگرچه در سال گذشته حدود 11/8میلیارد دلار در اقتصاد کشور نقش داشته است، اما اگر گردشگری جدی گرفته شده و به میزان یک پنجم یا یک دهم از حمایت‌هایی که از صنعت و کشاورزی صورت می‌گیرد برای گردشگری نیز درنظر گرفته شود این حوزه متحول خواهد شد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابراز کرد: برای جذب گردشگر خارجی وزارت امور خارجه همکاری خوبی با ما داشت و از بیشتر کشورهای دنیا ویزای الکترونیکی داریم و در کمترین زمان و مراجعه تمام گردشگران می‌توانند ویزا دریافت کنند.

وی درباره طرح شهر گردشگر اذعان کرد: در راستای طرح شهر گردشگر و برای حساس سازی شهرها، استفاده از ظرفیت و پتانسیل‌های موجود در شهرداری‌ها شاخصه‌هایی اعلام شده و شاید در گام اول تطبیق شهرداری‌ها با آن زمان بر باشد.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: چند شهر علاقمند به این طرح هستند و بزودی چند شهر به عنوان شهر برند گردشگر اعلام می‌شود.

انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان