۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین نمازجمعه پس از حج دومین همایش بزرگ اسلام است
کد خبر: ۳۳۶۴۰۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۴/۲۲ ساعت: ۱۱:۳ ↗ لینک کوتاه

مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه‌جمعه قزوین:

نمازجمعه پس از حج دومین همایش بزرگ اسلام است

مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین با اشاره به اینکه نمازجمعه پس از حج دومین همایش بزرگ اسلام است، گفت: مردم، مسئولان و مسلمانان همانگونه که در برپایی حج تلاش و مجاهدت می‌کنند باید در برپایی نمازجمعه که دومین همایش بزرگ اسلام است، تلاش کنند.

نمازجمعه پس از حج دومین همایش بزرگ اسلام است

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ حجت الاسلام روح الله فاطمی نسب امروز(شنبه) در جلسه شورای اداری شهر آبیک که با موضوع چهلمین سالگرد برپایی نماز جمعه در انقلاب اسلامی در سالن جلسات فرمانداری شهرستان آبیک برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن ایام حج، اظهار کرد: حج گردهمآیی بزرگ مسلمین، یکی از موهبت‌های خدای متعال به امت اسلامی است که دارای اهداف سیاسی و اجتماعی بلندی است و هرگونه اهمال و سستی در راه تحقق اهداف آن می‌تواند به اصل فریضه‌ی حج لطمه وارد کند.

وی افزود: یکی از اصلی ترین منافعی که امروز برای مسلمین در مساله حج قابل تصور است خارج شدن از سیطره‌ی امریکا و حکومت‌های وابسته‌ای است که توسط امریکا بر مسلمین مسلط شده اند و منابع مادی ملت‌های مسلمان را چپاول و غارت می‌کنند.

این مسئول بیان کرد: این منفعت حج، بدون برائت از مشرکین و اعتراض به امریکا حاصل نمی‌شود. ازاین روست که وابستگان به امریکا، مخالف هرگونه اعتراض به امریکا و استکبار در مناسک حج ابراهیمی هستند.

مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین عنوان کرد: آل سعود که برای جلوگیری از مراسم برائت از مشرکان و اعتراض به آمریکا در سال ۱۳۶۶ دست به کشتار حاجیان خانه‌ی خدا زده است یا با بی کفایتی و عدم تعهد نسبت به جان حجاج بیت الله الحرام، فاجعه منا را رقم زده و جان 7هزار حاجی را در پاک‌ترین مکان کره زمین گرفته است، مظهر حکومت‌هایی است که دنبال حج سکولار هستند.

وی با اشاره به اینکه نمازجمعه پس از حج دومین همایش بزرگ اسلام است، افزود: مردم، مسئولان و مسلمانان همانگونه که در برپایی حج تلاش و مجاهدت می‌کنند باید در برپایی نمازجمعه که دومین همایش بزرگ اسلام است، تلاش کنند.

فاطمی نسب بااشاره به نقش مهم و اساسی ائمه جمعه در هر شهر تصریح کرد: جایگاه پدری و بزرگ‌تری امام جمعه در هر شهر می‌تواند سبب وحدت و تعامل هر چه بیش‌تر مسئولان و مردم شود که این مهم خوشبختانه در شهر آبیک به نحو احسن اجرایی شده و اقدامات ارزشمند حجت الاسلام میرامینی برای تحقق این امر شایسته تقدیر و تشکر است.

مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین گفت: با وحدت و تعامل که بین مردم و مسئولان باید به وجود بیاید می‌توان بر تمامی مشکلات و مسائل مختلف غلبه کرد و زندگی مطلوب‌تری را برای مردم به وجود آورد.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان