۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین گذری بر بهار ورزش استان قزوین
کد خبر: ۳۳۶۳۸۶ نویسنده: ضحی موسی خانی تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۴/۱۹ ساعت: ۱۵:۳۸ ↗ لینک کوتاه

صبح قزوین گزارش می‌دهد؛

گذری بر بهار ورزش استان قزوین

سال ۹۸ برای ورزش استان شاید با مدال‌های همیشگی اسماعیل عبادی و سایر ورزشکاران من جمله هانا سلطانی در رشته تنیس و مسابقات غرب آسیا آغاز شد.

گذری بر بهار ورزش استان قزوین

به گزارش سرویس ورزشی صبح قزوین؛____ گزارشگر ضحی موسی خانی.

ورزش استان قزوین، در چند سال اخیر نشان داده که با امکانات و محدودیت‌ها ستارگانی دارد که در دنیا حریف ندارند و می توانند آمار و احتمالا را تغییر دهند، تیپ سه یا دو بودن استان در کشور نشان از فعالیت‌ها نیست و نام قزوین خط و نشانی است برای استان‌های تراز اول که با بودجه و امکانات مالی عالی،همچنان پشت سر قزوین در ورزش کشور، قرار دارند.

نام‌هایی مثل بهمن عسگری، رضا علیپور، اسماعیل عبادی، مهدی مرندی و بسیاری از ورزشکاران استان در این چند سال به قدری در میادین مختلف شنیده شده است که حالا این قهرمانان برای هم استان‌هایی هم نام آشنا هستند.

سال 98 برای ورزش استان شاید با مدال‌های همیشگی اسماعیل عبادی و سایر ورزشکاران من جمله هانا سلطانی در رشته تنیس و مسابقات غرب آسیا آغاز شد.

میزبانی از اردوی تیم ملی هاکی بانوان در شهر قزوین و چند نشان بهمن عسگری، مجید حسن نیا و علی اصغر آسیابری در کاراته از دیگر افتخارات ملی پوشان ورزش استان طی سه ماه ابتدایی سال است.

حضور محمدرضا موذن در ترکیب تیم ملی والیبال و شرکت در لیگ ملت‌های والیبال و حضور سهند رضا پور در ترکیب تیم ملی فوتسال جوانان و دعوت چندین ملی پوش مرد و زن از استان به اردوی تیم‌های ملی از دیگر فعالیت‌هایی است که توسط قهرمانان و هیئت‌های ورزشی استان قزوین صورت گرفته است.

ورزش استان در حوزه‌های مختلف درخشان است
دبیر سرویس ورزشی خبرگزاری ایرنا به خبرنگار صبح قزوین می‌گوید: ورزش استان در سه ماه نخست سال تحولات و رویدادهای متعددی را تجربه کرد و پشت سرگذاشت.

وی می‌افزاید: در حوزه فعالیت‌های عمرانی امسال، طرح‌های مختلف ورزشی از قبیل سالن‌ها، زمین‌های چمن و خانه‌های ورزشی روستایی تکمیل و واگذاری شد، پروژه‌های نیمه تمام و توجه به توسعه ورزش روستایی در دستور کارورزش استان قرار گرفت و تعدادی از پروژه‌ها نیمه تمام هم در این مدت به بهره برداری رسید و تا پایان سال هم تعداد قابل توجهی از اماکن ورزشی افتتاح خواهد شد.

هادی درزی رامندی اذعان می‌کند: با توجه به سیلی که در بهار امسال به وقوع پیوست و بسیاری از استان‌ها را درگیر کرد، جامعه ورزش و جوانان استان قزوین حضور پرشوری را برای کمک به هموطنان سیل زده داشتند و چند محموله از کمک‌های نقدی و امکانات غیرنقدی توسط ورزشکاران و هیئت‌های ورزشی استان جمع آوری و نزدیک به 25 میلیارد ریال بودجه این فعالیت‌های انسان دوستانه ارسال شد و در این بین حضور موثر خودروها و رانندگان هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان در مناطق صعب العبور سیل زده، بسیار پر رنگ و قابل تشکر بود.

وی ادامه می‌دهد: در ورزش قهرمانی و همگانی ورزش استان در این دو حوزه، حضور پررنگی داشته در ورزش قهرمانی اسماعیل عبادی نشان نقره کاپ آسیا را کسب کرد.

این فعال رسانه عنوان می‌کند: طی ماه‌های اخیر تیم‌های مختلف از استان به رقابت‌های ملی و فراملی اعزام شدند، کاراته کاهای استان و بهمن عسگری، مجید حسن نیا و علی اصغر آسیابری همواره در مسابقات مختلف خوش درخشیده اند در میادین مختلف موفق به کسب نشان شده اند و امیر رضا میرزایی در معیت تیم ملی در رقابت‌های لیگ جهانی حضور داشته است.

وی یادآور می‌شود: رضا علیپور سریع ترین مرد عمودی جهان همواره تلاش کرده دست پر از میادین بین المللی و جهانی به استان برگردد. مدال‌های مختلفی در این سه ماه توسط ورزشکاران استان کسب شد و در این مدت مجامع عمومی و انتخاباتی هیئت‌های ورزشی مختلف برگزار شد.

این خبرنگار ورزشی استان می‌گوید: در حوزه ورزش همگانی هم برنامه‌های متعددی در استان برگزار شد که می توان مسابقات دوچرخه سواری، همایش‌های پیاده روی خانواده، نرمش‌های صبح و عصرگاهی، طرح ملی پارک گام اشاره کرد که در بیشتر شهرها و روستاهای استان برگزار شد.

وی در پایان عنوان می‌کند: همچنین جشنواره جوان برتر و توسعه سازمان‌های مردم نهاد، برگزاری مسابقات ورزشی به مناسبت‌های مختلف هم از جمله اقدامات و فعالیت‌های جامعه ورزش استان در حوزه‌های مختلف است که طی سه ماه نخست سال اجرایی شد.

گسترش فعالیت‌ها در گرو بودجه
دبیر سرویس ورزشی روزنامه ولایت قزوین هم به خبرنگار صبح قزوین در این باره می‌گوید: در سه ماه ابتدا سال جاری، فعالیت خاصی از هیئت‌های ورزشی دیده نشد و این موضوع دلایل خاصی دارد، اما در این مدت گاها شاهد درخشش ستارگان استان هستیم که پیش از این هم در میادین مختلف توانسته بودند برای استان و کشور مدال کسب کنند و در سه ماه نخست سال هم تعدادی از قهرمانان موفق به درخشش شدند.

محمد بهرامی می‌افزاید: در مجموع توفیق چندانی در این مدت در حوزه قهرمانی نداشتیم شاید حق با اداره کل ورزش و جوانان استان باشد چرا که بودجه و اعتبارات ورزش استان وازیر نشده است و آنچنان که باید نتوانسته اند هیئت‌های خود را حمایت کنند.

وی ادامه می‌دهد: هیئت‌های ورزشی استان نباید منتظر باشند تا اداره کل ورزش، پرداختی برای فعالیت‌های آنها داشته باشد و باید بر اساس درآمدهای مختلف برنامه های سالیانه خود را پیش ببرند.

خبرنگار ورزشی استان عنوان می‌کند: در سه ماه فروردین، اردیبهشت و خرداد به دلیل کاهش برگزاری مسابقات و اعزام‌ها، میزبانی‌ها و رویدادهای مختلف، عملکرد استان در ورزش متوسط بوده واین به دلایل مختلف است ولی باید برنامه و شرایط هیئت‌های ورزشی استان را بررسی و بر اساس منابع و امکانات فعالیت‌هایشان را ارزیابی کرد.

وی در پایان اذعان می‌کند: باید به این نکته هم توجه کرد که هنوز در ابتدای سال قرار داریم و برخی هیئت‌ها با کمبود اعتبارات مالی مواجه اند و رفته رفته فعالیت‌ها با تزریق بودجه قوت می‌گیرد.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان