۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین اتاق جنگ یمن در امریکاست که ۵۰هزارنفر را شهید کرد/ عده ای می خواهند حمایت از نظام را با انگ آخوند حکومتی بی ارزش و ضدارزش کنند
کد خبر: ۳۳۶۱۵۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۴/۸ ساعت: ۱۲:۲۱ ↗ لینک کوتاه

آیت الله خاتمی در قزوین:

اتاق جنگ یمن در امریکاست که ۵۰هزارنفر را شهید کرد/ عده ای می خواهند حمایت از نظام را با انگ آخوند حکومتی بی ارزش و ضدارزش کنند

آیت الله خاتمی گفت: امام صادق(ع) به اخلاق عملی عنایت داشت و می‌فرمود شعار ندهید بلکه با اعمالتان نشان دهید که امام صادق(ع) کیست؛ که اگر درست عمل کنید این در واقع بهترین تبلیغ است و عده ای می خواهند حمایت از نظام را با انگ آخوند حکومتی بی ارزش و ضدارزش کنند

اتاق جنگ یمن در امریکاست که ۵۰هزارنفر را شهید کرد/ عده ای می خواهند حمایت از نظام را با انگ آخوند حکومتی بی ارزش و ضدارزش کنند

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ آیت‌الله احمد خاتمی در مراسمی که ظهر امروز(یکشنبه) به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) در مسجد شیخ الاسلام قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: استان قزوین این پرونده افتخار آمیز را دارد که روزگاری در اوج حاکمیت شیعه، مرکز کشور بوده است.

وی افزود: روزگاری تمام چشم‌ها به این شهر دوخته شده بود؛ چون مدیریت دین از این سامان شکل گرفته است؛ اکنون هم حوزه علمیه بانشاطی دارد که امیدواریم هر روز شاهد نشاط بیشتر حوزه علمیه استان قزوین باشیم.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: از 6 تا 12تیرماه هفته تحلیل حقوق بشر آمریکایی نام نهادند تا بهانه‌ای برای پرده برداری از جنایت این دولت جبار باشد که محدود به ایران هم نیست؛ به طوریکه 50 هزار نفر تاکنون در یمن به شهادت رسیدند که اتاق جنگ یمن هم در امریکاست همچنین 17 هزار نفر در ایران توسط داعش‌های وطنی یعنی منافقین به شهادت رسیدند.

وی عنوان کرد: همه این جنایات به نام امریکاست به دلیل اینکه همین امروز هم تمام امید این بدبخت‌ها این روسیاه‌ها هستند؛ داعش‌های وطنی که آرزوی آمدن به این کشور را برای ابد به گور خواهند بود.

خاتمی بیان کرد: مرحوم کشکی در کتاب معرفة الرجال خود، 4 هزار شاگرد برای امام صادق نقل می‌کند به عبارتی امام صادق(ع) 4 هزار شاگرد پرورش داده است و نویسندگانی از جمله باقر شریف قرشی نزدیک به 4 هزار نام را در کتاب حیات الامام صادق(ع) آوردند.

وی ابراز کرد: امام صادق(ع) یک چارچوبه‌ و چهاردیواری به نام حوزه نداشت بلکه حوزه را به خانه‌ها کشاند؛ چنانچه در اصحاب این امام بزرگوار از صنوف مختلفی می‌بینید.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: برای گسترش فرهنگ دین باید حوره علمیه را به خانه‌ها ببریم، البته فرهنگ حوزه علمیه را نه مزایای حوزه علمیه را به عبارتی باید تفسیر قرآن و نهج البلاغه را به کسانیکه فرصت دارند؛ آموزش داده شود.  

وی عنوان کرد: هنر امام صادق(ع) این بود که حوزه‌ها را به خانه‌ها برد و ما چه بخواهیم و چه نخواهیم نیاز به این خط و جهت یعنی آموزش‌های بسیج دینی داریم؛ چراکه امام صادق در پی بسیج دینی بود و امام باقر(ع) بسیج آموزش‌های دینی را شکل داد.

خاتمی بیان کرد: بازار کتابخوانی در کشور خیلی کساد شده است و مردم بیشتر وقت خود را در فضای مجازی سپری می‌کنند؛ که البته اگر در این فضا به دنبال کتاب‌های دینی باشند آدم آرام می‌گیرد اما مشاهده می‌کنیم که به دنبال خبر و بعضا دنبال شایعات هستند که موجب رشد نمی‌شود.

وی در ادامه افزود: گرچه هیچ چیز جای کتاب را نمی‌گیرد لذا این را باید به عنوان یک خطر باور کرد که کساد شدن بازار کتابخوانی بین متدیین یک آسیب فرهنگی است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه لذت معنویت این است که انسان کلام وحی را درک کند؛ بیان کرد: امروز ده‌ها تفسیر روان به زبان فارسی داریم که یکی از آن کتاب تفسیر نمونه است که 27 جلد دارد و یک مجتهد و مرجع تقلید به کمک چند نفر از فضلا یک تفسیر سالم بی‌انتقاد نوشته است همچنین امروز با افتخار می گوییم 20 جلد شرح نهج البلاغه به زبان فارسی روان نوشته شده است.

وی تصریح کرد: امام صادق(ع) کار فرهنگی را کار زیربنایی و اصیل می‌دانست و تحقیقا نقش حرکت عظیم فرهنگی امام صادق(ع) کمتر از قیام خونین سالار شهیدان نبود.

خاتمی عنوان کرد: کار فرهنگی کار بسیار اصیل و ماندگاری است و اینکه دشمنان به جان فرهنگ ما افتاده‌اند بی‌حساب نیست؛ چراکه می‌خواهند در این نظام تَرَک ایجاد کنند چون انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است بنابراین اگر خدای ناکرده در عرصه فرهنگی آسیب ببینیم در واقع انقلاب آسیب دیده است.

وی بیان کرد: بیش از 100 سال نگذاشتند دین تبیین شود اما امام صادق(ع) و امام باقر(ع) دین را تبیین و کار عظیم فرهنگی کردند، لذا باید به کار فرهنگی نگاه راهبردی داشته باشیم و سنگرهای فرهنگی را جدی بنگریم.

این مسئول خطاب به روحانیون گفت: سنگر محراب، سنگر آدم سازی و کار فرهنگی گسترده است؛ این را دست کم نگیرید.

وی تصریح کرد: خطابه سنگر است؛ اما در بعضی استان‌ها شنیدم که در فواتح فقط از مداحان دعوت می‌شود و مراسم را به پایان می‌برند؛ یعنی حساس‌ترین فرصت که حرف بر دل می نشیند از بین می‌رود و مورد غفلت قرار می‌گیرد در حالیکه باید از محضر عالم دینی در این مراسم‌ها بهره‌مند شد.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: تربیت شدگان برجسته مکتب امام صادق(ع) دارای 3 ویژگی بارز بودند که امروز هم حوزه‌های علمیه ما در صورتی تاثیرگذارند که این ویژگی ها را داشته باشند که داشتن اخلاق و برجستگی علمی از جمله مهمترین آن بود.

وی با اشاره به اینکه عرصه فرهنگی جای شعار نیست، بیان کرد: امام به اخلاق عملی عنایت داشت و می‌فرمود شعار ندهید بلکه با اعمالتان نشان دهید که امام صادق(ع) کیست؛ که اگر درست عمل کنید این در واقع بهترین تبلیغ است.

خاتمی تصریح کرد: امام صادق(ع) یک فرد سیاسی به معنای دقیق کلمه بوده و دین را عین سیاست می‌دانستند؛ حکومت و قدرت باید در خدمت دین باشد و این منطق امام بزرگوار است.

وی در ادامه گفت: امروز به لطف خدا دین در این کشور حاکم و قانون اساسی، دین است؛ اما جریاناتی در پی آن است که روحانیت را از نظام جدا کنند و می‌خواهند حمایت از نظام را با انگِ آخوند حکومتی بی‌ارزش و ضدارزش کنند.

امام جمعه موقت تهران در پایان گفت: امام صادق(ع) از سیاست جدا نبود؛ اما به شرط اینکه دین به سیاست خط بدهد؛ نه اینکه سیاست به دین خط دهد. 

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان