۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین حقوق بشر امریکایی هیچ حدومرزی در جنایات خود ندارد/ کم فروشی و گرانفروشی مصداق بی‌تقوایی است
کد خبر: ۳۳۶۱۵۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۴/۷ ساعت: ۱۶:۷ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه موقت قزوین:

حقوق بشر امریکایی هیچ حدومرزی در جنایات خود ندارد/ کم فروشی و گرانفروشی مصداق بی‌تقوایی است

امام جمعه قزوین با بیان اینکه حقوق بشر امریکایی هیچ حد و مرزی در جنایات خود ندارد، گفت: اینها همه نشان می‌دهد که امریکا فقط به یک شکل، ضد حقوق بشر کار نمی‌کند بلکه در تمام بخش‌ها به دنبال جنایت و حمله است.

حقوق بشر امریکایی هیچ حدومرزی در جنایات خود ندارد/ کم فروشی و گرانفروشی مصداق بی‌تقوایی است

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ حجت الاسلام علی قابل در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی(ص) این شهر برگزار شد، با اشاره به سالروز حوادثی چون شهادت آیت الله بهشتی و یارانشان و سوءقصد به مقام معظم رهبری در دهه شصت اظهار کرد: این ایام به درستی هفته بازخوانی حقوق بشر آمریکایی در ایران نام گرفته چون در مطالعه این حوادث به خوبی می‌توان معنای حقوق بشر در دیدگاه آمریکایی‌ها را دریافت.

وی افزود: امریکا ادعای حقوق بشر دارد درحالی که هواپیمای مسافربری ایرانی را ساقط و صدها نفر را به کام مرگ کشاند، آن گاه به جای توبیخ خلبان به او مدال افتخار داد.

امام جمعه موقت قزوین ادامه داد: این آمریکا همان است که به راحتی به اسرائیل غاصب حق حاکمیت می‌دهد و ملت مظلوم را آواره کرده و حق زندگی را از آن می‌گیرد.

قابل گفت: چهار دیپلمات ایرانی را در شرایطی که مصونیت داشتند ربودند و آن گاه شعار حقوق بشر سر می‌دهند.

وی با بیان اینکه جنایات این کشور فقط محدود به چند کشور مانند ایران نمی‌شود، عنوان کرد: همانطور که در آمارها اعلام شد از زمانی که آمریکا به افغانستان آمد، میزان تولید مواد مخدر ۵۵ درصد افزایش پیدا کرده و ایران باید برای مبارزه با مواد مخدر شهید تقدیم کند و جمع کثیری از جوانان مسلمان آلوده شوند.

خطیب جمعه قزوین با بیان اینکه حقوق بشر آمریکایی هیچ حد و مرزی در جنایات خود ندارد، افزود: اینها همه نشان می‌دهد که آمریکا فقط به یک شکل، ضد حقوق بشر کار نمی‌کند بلکه در تمام بخش‌ها به دنبال جنایت و حمله است.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها سالروز شهادت علامه امینی را نیز گرامی داشت و گفت: این عالم بزرگ دینی اثر بزرگ خود الغدیر باعث آبروی عالم تشیع شد.

امام جمعه موقت قزوین همچنین به بدعهدی آمریکا نسبت به برجام اشاره کرد و گفت: کاملاً روشن است که اروپا هم با برجام بازی می‌کند و برجام که قرار بود برای ما گلابی به بار آورد در اثر خوش باوری مسئولان ما که هم ضعف اعتقادی به خداوند و هم به نیروهای مؤمن و انقلابی داشتند، نابود شد.

امام جمعه موقت قزوین گفت: برجام مانند درختی بود که برای ما حتی سایه نیز نداشت و تنها سال ها کشور را مشغول خود کرد و عده ای به آن دل خوش کردند.

امام جمعه موقت قزوین در ادامه اظهار کرد: برخی شیاطین فساد و بی بند و باری و بی حجابی را ترویج می‌کنند که باید مراقب باشیم و با امر به معروف و نهی از منکر تذکر دهیم تا نا آگاهان به مسیر درست هدایت شوند.

با مخفی کاری چیزی نزد خدا پنهان نمی‌ماند

قابل افزود: بعد از این کار به جایی رسیده که مقام معظم رهبری را هم تحریم می‌کنند انگار که ایشان مبادلات تجاری دارد.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی معظم له و نفس پاک ایشان را نشناخته‌اند گفت: این نفس ذکیه را خداوند برای ما حفظ کرد و تمام قدرت‌ها را با منطق و حکمتش به زانو درآورده و حال آنها می‌خواهند تحریم کنند.

خطیب جمعه قزوین در خصوص معامله قرن با موضوع فلسطین اشاره کرد و ادامه داد: در این معامله یک طرف، ملت مظلوم فلسطین است و طرف دیگر مشتی نوکر خود فروخته که ترامپ به درستی آنان را به گاو شیرده تعبیر کرد البته گاوی که شاخش به سمت ملت‌های مسلمان و شیر آن به سمت غرب است.

وی همچنین با اشاره به هفته قوه قضائیه و دیدار رهبر انقلاب با مسئولان قضائی گفت: ایشان در این دیدار توصیه‌های ارزشمندی به قوه قضائیه داشتند که از جمله آنها می‌توان به تاکید بر دقت در انتصابات و محاکمه مفسدان مالی و برقراری عدالت و انصاف بین مدعی و متهم اشاره کرد.

امام جمعه موقت قزوین در ادامه با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) گفت: این امام بزرگوار بیشترین طول عمر را در بین امامان معصوم داشتند و در دوران حیات خود هزاران شاگرد را تربیت کردند که هر کدام در دوران خود منشأ خیر و اثر در جامعه شدند.

وی، تخلف در فروش، کم فروشی یا گران فروشی و غارت بیت المال را از مصادیق بی تقوایی عنوان کرد و افزود: بعضی‌ها به دنبال مخفی کاری هستند و اهل فتنه باید بدانند خداوند همه اسرار آنها را می‌داند و پرده‌ها یک روز رو می‌شود.

قابل تصریح کرد: با مخفی کاری چیزی نزد خدا پنهان نمی‌ماند، کسانی که گران فروشی می‌کنند، جنس نامرغوب به مشتری می‌دهند و کسب و کار خود را به خلاف و حرام آلوده می‌کنند از خیر و برکت بی بهره خواهند شد.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان