۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین مبارزه با فساد درون سازمانی و برون سازمانی به طور جدی اجرا شود
کد خبر: ۳۳۶۱۴۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۴/۶ ساعت: ۱۴:۷ ↗ لینک کوتاه

رئیس کل دادگستری استان قزوین:

مبارزه با فساد درون سازمانی و برون سازمانی به طور جدی اجرا شود

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: دستگاه قضایی یعنی قانون و حقوق؛ در بحث اجرای عدالت باید از خود شروع کنیم و در مبارزه با فساد درون سازمان و برون سازمانی باید به طور جدی پیگیری شود چراکه نمی‌شود با دستمال ناپاک شیشه را پاک کرد.

مبارزه با فساد درون سازمانی و برون سازمانی به طور جدی اجرا شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ حجت الاسلام نورالله قدرتی ظهر امروز(پنج شنبه) در نشست مشترک انتظامی_قضایی استان قزوین که امروز در سالن جلسات شهید حق شناس برگزار شد، اظهار کرد: هفته قوه قضاییه فرصتی برای یادآوری تلاش‌های دستگاه قضایی است و در بخش رسیدگی به جرایم کیفری و مدنی نقش نیروی انتظامی را نباید نادیده بگیریم.

وی با بیان اینکه اگر انگیزه الهی باشد خستگی و توقف وجود ندارد، ابراز کرد: ما فراتر از قانون در حکومت اسلامی کار خود را انجام می‌دهیم و کار را در دستگاه قضایی و انتظامی عبادت محسوب می‌کنیم و لذا خسته نمی شویم و حتی هجمه‌ها و تهمت ها هم ما را خسته نخواهد کرد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین بیان کرد: در دیداری که با مقام معظم رهبری داشتیم نیز در فرازهایی از سخنانشان فرمودند که در طول تاریخ حاکمی با عدالت محز به جز امیرالمؤمنین(ع) نداشتیم که در اجرای عدالت هیچ سستی نداشتند، با این وجود ایشان را هم به بی عدالتی مهتم می‌کردند.

قدرتی بیان کرد: به دستگاه قضایی هم تهمت هایی می‌زنند درحال که حجم عظیمی از نیروهای شایسته در این دستگاه حضور دارند؛
قطعا کار ما برای پست و مقام نیست و خستگی به دنبال ما نخواهد آمد و از همه ظرفیت‌ها باید استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: محوری ترین کار که مردم از دستگاه انتظار دارند اجرای عدالت است و گاهی هم حجم بالای کار آدمی را به سمتدخستگی می‌برد اما با نگاه به مقصد که مردم و نظام است نیز همچنان با تلاش شبانه روزی پیش می رویم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: دروازه ورود به دستگاه قضایی در بعد پرونده‌های کیفری نیروی انتظامی است و هنوز بخش مهمی از شکایات مردمی به طور مستقیم به دستگاه قضایی مراجعه می‌کنند.

خدمت در دستگاه قضایی و نیروی انتظامی عبادت است

قدرتی با بیان اینکه نیروی انتظامی به عنوان شمشیر اجرای عدالت است، گفت: اقدام دستگاه قضایی زمانی نتیجه بخش می‌شود که نیروی انتظامی مقتدرانه در میدان باشد و این تعامل همواره شروع شده است.

وی با اشاره به اینکه حضور یگان ویژه امنیت ساز است، افزود: نقطه محوری در دستگاه قضایی اجرای عدالت است؛ باید در فضای مجازی و صدا وسیما هم کار شود و افکار عمومی را آگاه کنیم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: دستگاه قضایی یعنی قانون و حقوق؛ در بحث اجرای عدالت باید از خود شروع کنیم و در مبارزه با فساد درون سازمان و برون سازمانی باید به طور جدی پیگیری شود چراکه نمی‌شود با دستمال ناپاک شیشه را پاک کرد.

قدرتی افزود: با انتصاب جدید آیت الله رئیسی که سابقه و تجربه طولانی در این زمینه دارند شاهد تحول جدی در دستگاه قضایی خواهیم بود چراکه از روز اول کار را شروع کردند و اولین سرفصل‌ها را مبارزه با فساد و کاهش ورود پرونده‌ها قرار دادند.

وی تصریح کرد: تجهیز نیروی انتظامی به سلاح علم و دانش، اخلاق و آگاهی از مسائل حقوقی نیز از مسائل مهم است؛ یکی از محورهای مهم که رهبری اشاره کردند، این حرف بود که اقتدار و قاطعیت در دستگاه قضایی و نیروی انتظامی باید حفظ شود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: یکی از مشکلات ما اطاله در اجرای احکام است که بخشی مربوط به دخالت مسئولین در اجرای احکام است که رهبری فرمودند، انباشت پرونده‌ها نشان دهنده این است که دستگاه قضایی دچار چه کنم چه کنم شده است.
این مسئول با بیان اینکه باید ابتدا خود پایبند به قانون باشیم، افزود: بحث مردمی و انقلابی بودن و مبارزه با فساد کار بسیار سختی است که تحول در دستگاه قضایی نیازمند یک برنامه و زمانبندی دقیق و شناخت آسیب‌ها است.

قدرتی در پایان تاکید کرد: بخشی از افزایش ورودی پرونده‌های ما به علت نواقص و مشکلات قوانین است که نیاز به اصلاح قانون دارد.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان