۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در قزوین آغاز شد
کد خبر: ۳۳۶۱۲۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۴/۶ ساعت: ۸:۵۹ ↗ لینک کوتاه

سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در قزوین آغاز شد

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین، سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در سال تحصیلی ۱۳۹۹ - ۱۳۹۸ در شهرستان قزوین آغاز شد.

سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در قزوین آغاز شد

دکتر مهرعلیان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: از اول تیر 1398 دو پایگاه سنجش میثاق و باغچه بان در شهر قزوین و پایگاه سنجش فرشتگان در شهر اقبالیه شروع به فعالیت کرده است.

وی افزود: از تاریخ سوم تیر، تیم سیار روستایی نیز فعال شده است، طرح سنجش نوآموزان بدو ورود با همکاری اداره آموزش و پرورش، اداره آموزش و پرورش استثنایی، معاونت بهداشتی و واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس مرکز بهداشت شهید بلندبان به مرحله اجرا در آمده و تا پایان شهریور 1398 ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان قزوین اذعان کرد: در این طرح پس از سنجش و ثبت اطلاعات نوآموزان در سامانه آموزش و پرورش، نوآموزان با در دست داشتن معرفی نامه و فرم خلاصه گزارش نتایج معاینات پزشک و غربالگر به مراکز و پایگاههای خدمات جامع سلامت جهت تکمیل معاینات غربالگری و پزشکی مراجعه خواهند کرد.

وی ابراز کرد: به علت همزمانی طرح سنجش نوآموزان با بسیج ملی کنترل فشارخون بالا، پذیرش نوآموزان در خانه های بهداشت و پایگاه‌های سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت با دو هفته تاخیر و از روز 15 تیر ماه آغاز خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: نوآموزان، در هر روزی که در پایگاه‌های سنجش استان ارزیابی می شوند، 14 روز بعد می‌توانند به مراکز تابعه دانشگاه علوم پزشکی قزوین مراجعه کنند و پس از ارزیابی و ثبت نتایج معاینات در سامانه سیب با فرم تکمیل شده، خلاصه نتایج معاینات پزشک و غربالگر، جهت ثبت نام به مدرسه مراجعه میکنند.

وی در پایان عنوان کرد: در این طرح، سه مراقب سلامت در پایگاه‌های سنجش میثاق، باغچه بان و اقبالیه جهت کنترل فشارخون والدین و راهنمایی آنان به پایگاه‌ها و مراکز خدمات جامع سلامت طبق آدرس محل سکونت جهت تسهیل کار حضور دارند.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان