۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین انهدام پهباد امریکا هدیه نیروهای مسلح به ملت بود/ سیلی‌های‌ بعدی محکم‌تر است
کد خبر: ۳۳۶۰۱۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۳/۳۱ ساعت: ۱۵:۲ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

انهدام پهباد امریکا هدیه نیروهای مسلح به ملت بود/ سیلی‌های‌ بعدی محکم‌تر است

امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: انهدام پهباد آمریکا هدیه نیروهای مسلح به ملت بود و سیلی‌های‌ بعدی محکم‌تر است.

انهدام پهباد امریکا هدیه نیروهای مسلح به ملت بود/ سیلی‌های‌ بعدی محکم‌تر است

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می شود، با اشاره به سالروز جنگ احزاب اظهار کرد: در این جنگ امیرالمؤمنین (ع) با عمربن عبدود رو در رو شد که ماجرای مهم، حماسی و تاریخی است.

وی افزود: وقتی امام علی (ع) با عمربن عبدود رو در رو شد، پیامبر (ص) فرمودند همه اسلام در مقابل همه کفر قرار گرفت و اینجا اگر امیرالمؤمنین (ع) شکست  می خورد، نامی از اسلام نمی ماند و اگر آن آدم پیروز می شد، کفر پیروز شده بود.

امام جمعه قزوین بیان کرد: به همین مناسبت ورزشکاران ما در ورزش زورخانه ای احترام ویژه ای برای امام علی (ع) قائل هستند و ورزش زورخانه ای را به دانشگاهی از معارف انسانی، جوانمردی، شجاعت و ادب تبدیل کرده اند و امیدواریم جامعه ورزشی ما هر روز با ادب و آداب امیرالمؤمنین (ع) آشنا شوند.

وی در ادامه با اشاره به سوء قصد به جان رهبر معظم انقلاب اسلامی در مسجد ابوذر تهران در سال 1360 عنوان کرد: همه ما خدا را شاکر هستیم که این سوءقصد به جان ایشان به شکست انجامید و این همه برکت و عزت در طول رهبری ایشان به دست آمد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: وقتی امام علی (ع) با شهامت، شجاعت و مهارت جنگی معجزه خدا را به نمایش گذاشت و دشمن را به سزای خود رساند، رسول گرامی اسلام (ص) فرمودند این کار علی (ع) از اعمال امت من تا قیامت ارزش بیشتری دارد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: پوتین رئیس جمهور روسیه درباره دیدار خود با رهبر معظم انقلاب می گوید؛ زمانی که با رهبر ایران دیدار داشتم ایشان روسیه را به گونه ای توصیف کردند و درباره شعرا و نویسندگان و مشاهیر کشورم به گونه ای صحبت کردند که مشاهده کردم از من بهتر روسیه را می شناسند. ما به آقای پوتین می گوییم که تاریخ کشورت را ورق بزن زمانی که امام راحل (ره) برای رهبر پیشین شوروی یعنی گورباچف پیام فرستاد و گفتند از این به بعد باید کمونیسیم را در موزه ها مطالعه کنید و از آینده ای خبر داد که هنوز نیامد بود اما این رهبر شوروی متوجه نشد و بعدها متوجه کلام امام خمینی(ره) شد.

امام جمعه قزوین افزود: یک مومن با نور خدا نگاه می کند و رهبر معظم انقلاب ایران مومنی است که با نور عنایات الهی حقایق را می بیند. هم امام راحل در دوره ای آینده شوروی و کمونیست را دید و نظر داد و امام خامنه ای هم امروز آینده روسیه را می بینند و نظرات خود را مطرح می کنند که باید مورد استفاده رهبران این کشور قرار بگیرد.

در استان قزوین اختلاف قومی نداریم

وی عنوان کرد: یکی از نخبگان ژاپنی پس از دیدار نخست وزیر ژاپن با رهبر معظم انقلاب می گوید، ایران غروری دارد که ما این روحیه را در ژاپن باخته ایم و رهبر قدرتمند ایران حسرت برانگیز است سفر آبه به تهران با پیغامی فریبکارانه از ترامپ که مورد بی اعتنایی رهبر ایران قرار گرفت این تاثیر مهم را داشت که بخش مهمی از جمعیت 126میلیون نفری ژاپن را با یک رهبر مقتدر و نفوذناپذیر در مقابل امریکا آشنا کرد.

عابدینی با اشاره به سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی یادآور شد: این سازمان به فرمان امام راحل راه اندازی شد که از برکات آن در سال های مختلف بهره برده ایم و هم اکنون نیز شاهد تغییر مدیریت هایی در این نهاد از سوی رهبری هستیم که امیدواریم شاهد تغییر و تحولاتی در حوزه افزایش نشاط و شادی و فعالیت های جدی تر این سازمان باشیم و به عزیزان سازمان تبلیغات قزوین به واسطه زحماتشان خداقوت عرض می کنیم.

خطیب جمعه قزوین ادامه داد: آغاز هفته قوه قضاییه را به همه زحمت کشان این نهاد عدالت محور تبریک عرض می کنیم و امیدواریم هر روز در اجرای عدالت بدون هیچ ملاحظه و واهمه ای با پشتیبانی آحاد مردم موفق تر از گذشته باشید. زحمات عزیزان دادگستری در رسیدگی به پرونده های پیچیده غیرقابل انکار است و فعالیت آنها بسیار سنگین است که موفقیت آنها را از خدای متعال خواستاریم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: آغاز هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق است حتما در صرفه جویی در این دو حوزه باید توجه ویژه داشت، این صرفه جویی ما مشکلات بسیاری از حوزه های دیگر را رفع خواهد کرد. مصرف بی مورد آب دینی را بر گردن ما قرار می دهد که در روز قیامت باید پاسخگوی آن باشیم.

وی با اشاره به روز جهانی مبارزه با قاچاق و استفاده از مواد مخدر عنوان کرد: میزان تولید مواد مخدر در کشور افغانستان از زمانی که پای امریکایی ها به این کشور باز شده 50برابر افزایش پیدا کرده است که آمار وحشتناکی است و مشخص می شود اولین حامی مواد مخدر همین امریکایی هایی هستند که همیشه از حقوق بشر و دموکراسی به دروغ سخن می گویند.

عابدینی با بیان اینکه تروریست های جهان همین آمریکایی ها هستند، ابراز داشت: آنها مانند دزدی که فرار می کند و می گوید دزد را بگیرید رفتار می کنند در حالی که آنها حامی اصلی تروریست ها و جنگ‌طلبان هستند.

خطیب جمعه قزوین انهدام پهباد آمریکایی را هدیه نیروهای مسلح به ملت ایران دانست و گفت: به نیروهای مسلح و سپاه پاسداران به خاطر عزت و اقتدارشان و ملت عزیز ایران تبریک می گوییم و جا دارد به آمریکایی ها بگوییم این مشتی از خروار است و مراقب اقدامات خود باشید و دست به اقدامات خطرناک نزنید.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی ها گفته اند پهباد ما را در خارج از مرزهای خود هدف قرار داده اند در حالی که این پهباد در کوه های بندرعباس به زمین افتاده است و این اقدام، دروغ آمریکایی ها را آشکارتر می کند و باید بدانند سیلی های بعدی ما محکم تر خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: همین روزها سالروز زمانی است که مجلس شورای اسلامی را به توپ بستند اما امروز شرایط به گونه ای است که جلسات نوچه های آمریکایی را در چند کشور آن طرف تر مورد هدف قرار می دهیم و این یعنی عزت و قدرت اسلام که به آن رسیده ایم.

امام جمعه قزوین در ادامه تصریح کرد: یکی از مسئولان راجع به اختلافات قومیتی صحبت کرده است و الحمدالله در استان ما مسائل قومیتی وجود ندارد و مردم همه متحد و منسجم هستند و حتی جناح ها در استان ما مؤدب، نجیب و محترمانه با یکدیگر برخورد می کنند و این بحث قومیت در استان قزوین جایگاهی ندارد و احتمالاً آن شخص گزارش غلط دریافت کرده است و یا شیطنت فتنه جویی است که به استان ما وارد می کند.

وی تأکید کرد: جناح های مختلف در استان قزوین در حمایت از انقلاب و نظام با یکدیگر یکپارچه و متحد هستند و از این پس نیز ان‌شاءالله همین گونه خواهند بود.

عابدینی به سالگرد شهادت شهید چمران نیز اشاره کرد و گفت: همه ما نقش ارزشمند ایشان را در جبهه های جنگ به یاد داریم و اتحاد و انسجامی که بین نیروهای مسلح ایجاد کردند بسیار ارزشمند بود و خدا روح ایشان را با امیرالمؤمنین (ع) محشور کند.

خطیب نماز جمعه قزوین با تسلیت درگذشت مادر شهیدان زال‌بیگی بیان کرد: امروز تشییع مادر شهید عطاری بود ودرگذشت ایشان را نیز تسلیت عرض می کنم و امیدواریم خدا همه درگذشتگان ما را با انبیاء و اولیاء محشور کند.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان