۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین تیغ تیز نقدناپذیری بر گلوی «گاندو»
کد خبر: ۳۳۶۰۱۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۳/۳۱ ساعت: ۱۱:۱۲ ↗ لینک کوتاه

تیغ تیز نقدناپذیری بر گلوی «گاندو»

قسمت جدید مجموعه تلویزیونی «گاندو» شب گذشته در حالی به روی آنتن نرفت که بازپخش قسمت قبلی آن هم با سانسورمواجه شده بود!

تیغ تیز نقدناپذیری بر گلوی «گاندو»

به گزارش سرویس فرهنگ وهنر صبح قزوین به نقل از فارس، مجموعه تلویزیونی «گاندو» به کارگردانی جواد افشار این شبها از شبکه سه سیما پخش می شود و با توجه به رویکرد این سریال در به تصویرکشیدن پرونده  های امنیتی واقعی و علی الخصوص بخشهایی مربوط به پرونده جاسوسی جیسون رضاییان مورد توجه بسیار مخاطبان واقع شده است.

بنا بر این گزارش، اما علی رغم استقبال مخاطبان از این سریال و لحظه شماری برای تماشای قسمت جدید، شب گذشته-پنجشنبه ۳۰ خردادماه- قسمت قبلی این اثر به روی آنتن رفت که اتفاقا آن هم با سانسور بخش هایی در آنچه خواهید دید همراه و کلمه دولت حذف شده بود.

چندی پیش حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور از سیاست مداران خواست تا مینی سریال «چرنوبیل» را ببینند اما «مسعود فراستی» منتقد ثابت برنامه سینمایی هفت در شبکه سه، در پاسخ به حسام الدین آشنا گفت لطفا در حیطه سینما دخالت نکنید.
در ادامه نیز برنامه جدید «سلام صبح بخیر» که هر روز صبح ها روی آنتن شبکه سه سیما می رود و در آن به اخبار روز در حوزه های مختلف می پردازد، در برنامه ای میزبان پیام فضلی نژاد فعال سیاسی بود که در آن موضوع آقازادگی را مورد نقد قرار داد و بلافاصله با واکنش سید احمد خمینی نتیجه امام خمینی(ره) مواجه شد و جوابیه ای در پاسخ به فضلی نژاد منتشر کرد که اتفاقا در برنامه بعدی سلام صبح بخیر پخش شد.

موضوع دیگر نیز به حضور علیرضا زاکانی در همین برنامه اختصاص دارد که در بخش هایی از سخنان خود انتقادهایی را نسبت به عملکرد بیژن زنگنه وزیر نفت داشت و مورد آخر نیز حضور محمود سلامی نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی در همین برنامه تازه است که به ماجرای کارت زرد وزیر ارتباطات پرداخت.

حالا باید دید پیگیری های تلویزیون در موضوعات روز جامعه و بررسی آنها با حضور مهمانان متفاوت منجر شده که تیغ تیز نقدناپذیری در نخستین گام گریبان «گاندو» را بگیرد یا خیر؟ و آیا پیگیری های تلویزیون در موضوعات روز جامعه منجر به فشار از سوی دولت به شبکه سه شده و مخاطبان بخش های جذاب و کلیدی از این سریال را از دست می دهند؟ همچنین بررسی عملکرد دولت و پرداختن به موضوعات روز جامعه باز هم برای تلویزیون هزینه بر خواهد بود؟

اما آنچه که مانع پخش قسمت های جدید سریال شده چه بوده است؟

به گزارش فارس، سریال گاندو در بخش هایی به  ماجرای جیسون رضاییان می پردازد که خبرنگار ایرانی-آمریکایی واشنگتن‌پست در ایران است که چند سال به اتهام جاسوسی بازداشت شده بود. او در آمریکا متولد و بزرگ شده ‌است و تابعیت دوگانه ایرانی و آمریکایی دارد.

مهم‌ترین اتهامات ضدامنیتی رضاییان، نفوذ در اماکن مهم دولتی و افشای برنامه‌های «ضدتحریمی ایران» از جمله هویت واسطه‌های تجاری و ماهیت شرکت‌های همکار ایران در پروسه دور زدن تحریم‌ها و جاسوسی از برنامه هسته‌ای ایران است. جیسون رضاییان، روزنامه‌نگار واشنگتن‌پست که سال‌ها درباره روابط ایران و آمریکا نوشته بود، خود حالا به بخشی از داستان تبدیل شده است. او مهره ارزشمندی برای کاخ سفید بود که تیر سال ۹۳ به اتهام جاسوسی در ایران دستگیر و ۱۸ ماه بعد، در دی‌ سال ۹۴ یک پای مبادله تاریخی ایران و آمریکا شد. اهمیت این شخص برای اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا و دوستان دموکراتش چنان بود که تقریباً در تمامی مذاکرات هسته‌ای، جان کری وزیر خارجه آمریکا نامی از او پیش کشیده بود.

وندی شرمن به‌عنوان معاون وزیر خارجه آمریکا نیز در طول مذاکرات جایی گفته بود در صورتی که جیسون در تبادل قرار نگیرد، کل مذاکرات ملغی خواهد شد. برادر جیسون در تیر ۹۴ در آخرین دور مذاکرات هسته‌ای که ختم به برجام شد، در محل مذاکرات حضور یافت. با این حال مذاکراتی خارج از چارچوب مذاکرات هسته‌ای وزیران خارجه ایران و آمریکا، برای آزادی و مبادله جیسون در جریان بود. مذاکرات محرمانه‌ای که ۱۸ ماه طول کشید و خروجی و نتیجه آن فرود جت ایرفورس سوئیسی در مهرآباد برای انتقال جیسون و همراهانش ابتدا به سوئیس و آلمان و سپس آمریکا بود.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان