۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین فرار منصور هادی به آمریکا!
کد خبر: ۳۳۵۹۳۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۳/۲۸ ساعت: ۱۰:۵۵ ↗ لینک کوتاه

فرار منصور هادی به آمریکا!

رئیس جمهور مستعفی یمن پس از حدود ۵ سال سکونت در عربستان به همراه خانواده‌اش به شهر کلیولند ایالت اوهایو آمریکا فرار کرد.

فرار منصور هادی به آمریکا!
 

 

به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن پس از حدود ۵ سال سکونت درعربستان، پس از نوشتن نامه قدردانی از پادشاه عربستان، به همراه خانواده اش به شهر کلیولند ایالت اوهایو آمریکا فرار کرد کرد.

هادی نامه خداحافظی خود را در جلسه ای به «محمد سعید جابر» سفیر عربستان در یمن تحویل داده و آخرین تغییرات کابینه مستعفی را در آن ذکر کرد.

نامه ای که هادی به سفیر عربستان تحویل داده به معنای استعفا از تمام مسئولیت ها به بهانه بیماری است. رییس جمهوری مستعفی یمن در این نامه به ناتوانی در ادامه وظایف خود براثر بیماری و نیاز به استراحت و دوری از فعالیت های سیاسی اشاره کرده است.

منابع مختلف در ایالت اوهایو آمریکا نیز از ورود عبدربه منصورهادی و شمار زیادی از نزدیکانش به این ایالت برای سکونت در منزل شخصی خود در اطراف شهر کلیولند خبر دادند.

این منابع افزودند: حکومت فدرال از ورود یکی از محافظان شخصی هادی به آمریکا به دلیل وجود اسم وی در لیست افراد مشکوک به تروریسم جلوگیری کرده است.

«عبدربه منصورهادی» در تاریخ ۲۲ ژانویه ۲۰۱۵ (۲ بهمن ۹۳) پس از استعفای کابینه یمن به ریاست «خالد بحاح» از سمت خود کناره گیری کرد. وی در تاریخ ۲۱ فوریه ۲۰۱۵ (۲ اسفند ۹۳) از صنعا به عدن در جنوب یمن فرار کرد و به همراه کابینه مستعفی خود بیش از چهار سال است در عربستان به سر برد.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان