۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین درمانگاه بیدستان همچنان بلاتکلیف!/ امکان ارائه تعرفه‌های خیریه و دولتی وجود ندارد
کد خبر: ۳۳۵۸۹۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۳/۲۵ ساعت: ۱۴:۵۸ ↗ لینک کوتاه

پس از گذشت ۸ سال؛

درمانگاه بیدستان همچنان بلاتکلیف!/ امکان ارائه تعرفه‌های خیریه و دولتی وجود ندارد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: با گرانی شدید اجناس و چندبرابر شدن قیمت‌ها، ارائه تعرفه‌های خیریه و دولتی امکان تامین هزینه‌های اداره این درمانگاه وجود ندارد و هنوز تیمی برای برای پذیرش مدیریت آن اقدام نکرده است.

درمانگاه بیدستان همچنان بلاتکلیف!/ امکان ارائه تعرفه‌های خیریه و دولتی وجود ندارد

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ بهمن ماه سال 1390 بود که کلنگ‌ ساخت درمانگاه موقوفه بیدستان با حضور احمد عجم استاندار وقت قزوین در این شهر به زمین زده شد و طبق اعلام مسئولان وقت آن دوره قرار بود درمانگاه موقوفه بیدستان طی دوسال ساخته شود.

ساختمان این درمانگاه در زمینی به متراژ 800مترمربع با زیربنای 1357مترمربع با هزینه ای بالغ بر 24ملیارد ریال از محل عواید موقوفه قازان ابن ارغوان با مشارکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی تکمیل شده است، اما هنوز پس از گذشت 8 سال این درمانگاه به بهره برداری نرسیده و مردم شهر بیدستان از کمترین امکانات درمانی و پزشکی برای رفع حوائح درمانی خود محروم هستند.
 
علی فرخزاد در اواسط بهمن ماه سال گذشته در نشست بررسی مسایل و مشکلات درمانگاه موقوفه شهر بیدستان با اشاره به اینکه تمامی مراحل ساخت این درمانگاه با هماهانگی دانشگاه علوم پزشکی انجام شده است، می‌گوید: مشکلات موجود باید با تعامل میان دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل اوقاف در اسرع وقت مرتفع شود تا با گشایش و بهره‌برداری از این مرکز درمانی بتوان به مردم منطقه خدمت رسانی کرد.

وی می‌افزاید: برای تسریع در روند راه اندازی درمانگاه، مسئول فنی درمانگاه باید درخواست خود را در سامانه صدور پروانه‌های معاونت درمان ثبت کند تا پس از تائید درخواست، مراحل بعدی راه اندازی درمانگاه پیگیری و انجام شود. 

امروز پس از گذشت 8 سال، هنوز مشکلات این درمانگاه حل نشده و مردم بیدستان از عدم راه اندازی درمانگاه موقوفه بیدستان گلایه‌مندند.

حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ درباره‌ی مشکلات درمانگاه موقوفی شهر بیدستان اظهار می‌کند: وظیفه‌ی ما در بحث احداث درمانگاه تنها در بخش عمرانی آن بود و اداره‌ی درمانگاه جزئی از وظایف دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین است.

وی می‌افزاید: بهمن ماه سال گذشته درمانگاه آماده‌ی بهره‌برداری بود، با برگزاری جلساتی بین اداره‌ی اوقاف و دانشگاه علوم پزشکی متوجه شدیم دولت بودجه‌ لازم برای اداره‌ی درمانگاه در عرصه‌ی ارائه خدمات عمومی و خدمات تخصصی ندارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اذعان می‌کند: با برگزاری جلسه ای با حضور معاون عمرانی استاندار و نماینده‌ی مردم قزوین و پیگیری اداره‌ی امور اوقاف پیشنهاد شد که این درمانگاه به یک تیم پزشکی واگذار شود که اداره‌ی امور اوقاف از تیم پزشکی استان برای راه‌اندازی درمانگاه برای ارائه‌ی خدمات دعوت کرد.

وی در ادامه ابراز می‌کند: پس از بازدید تیم پزشکی از درمانگاه باتوجه به تعرفه‌های خصوصی و دولتی و با درنظرگیری عدم سود از درمانگاه، قرارداد انجام نگرفت، با اینکه ما قراردادهای 15ساله برای همکاری با دانشگاه علوم پزشکی صادر کرده ایم و بارها برای تصویب قرارداد اقدام شد. اما باتوجه به هزینه‌های بالای تجهیزات پزشکی قراردادی در این زمینه منعقد نشد، زیرا به این نتیجه رسیده بودند چرخه اقتصادی برای آنها ندارد.

این مسئول بیان می‌کند: با بررسی‌های لازم آن‌چه که درباره این درمانگاه مطرح شد عدم سود و چه بسا زیان سرمایه آن بود، زیرا حتی هزینه‌ای برای اداره‌ی درمانگاه هم وجود نداشت اما اقدامات همچنان از سوی اداره‌ی امور اوقاف درحال پیگیری است. البته حتی برای دریافت تیم پزشکی از سایر استان‌ها هم پیشنهادهایی مطرح شده‌است.

وی ادامه می‌دهد: اداره‌ کل امور اوقاف تمام و کمال وظایف مربوطه را انجام داده است و سایر امور فنی در حیطه‌ی کاری اداری امور اوقاف نیست، اما با این وجود ما پیگیر انجام توافقات برای قرارداد و احداث هرچه زودتر درمانگاه هستیم، البته تکلیفی در حوزه‌ی ارائه‌ی خدمات بردوش دانشگاه علوم پزشکی نیست و این اداره نسبت به شرایط و جمعیت خدمات قراردادی خود را ارائه می‌دهد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین می‌گوید: دانشگاه علوم پزشکی هیچگونه وظیفه‌ای در ارائه‌ی خدمات و تامین تجهیزات درمانگاه بیدستان برای اداره‌ی اوقاف ندارد و وظیفه‌ی اداره‌ی اوقاف در ابتدا تاسیس ساختمان، بعد از آن انجام قرارداد با تیم مورد نظر و اجاره‌ی ساختمان مذکور با مبلغ کم و بلندمدت است.

مجیدی در پایان تاکید می‌کند: با گرانی شدید اجناس و چندبرابر شدن قیمت‌ها، ارائه تعرفه‌های خیریه و دولتی امکان تامین هزینه‌های اداره این درمانگاه وجود ندارد و هنوز تیمی برای برای پذیرش مدیریت آن اقدام نکرده است، البته هر تیم پزشکی که توسط دانشگاه علوم پزشکی تائید شود ما ساختمان درمانگاه را در اختیار آنها قرار خواهیم داد.

انتهای پیام/3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان