۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین برخورد قاطعانه با سگ‌گردانی و بی‌حجابی در ماشین‌ها/ در اجرای قلع و قمع تعارف نداریم
کد خبر: ۳۳۵۸۵۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۳/۲۲ ساعت: ۱۳:۴۲ ↗ لینک کوتاه

رئیس کل دادگستری استان قزوین خبرداد:

برخورد قاطعانه با سگ‌گردانی و بی‌حجابی در ماشین‌ها/ در اجرای قلع و قمع تعارف نداریم

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: برخی با اقداماتی حریم‌های اخلاقی، امنیتی و نظم جامعه را به هم می‌ریزند نظیر سگ گردانی در پارک‌ها و بی حجابی در ماشین‌ها، البته ما ابتدا به این افراد تذکر داده و آنها را نصیحت می‌کنیم و در صورت بی توجهی برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

برخورد قاطعانه با سگ‌گردانی و بی‌حجابی در ماشین‌ها/  در اجرای قلع و قمع تعارف نداریم

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ حجت الاسلام نورالله قدرتی امروز(چهارشنبه) در نخستین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان که در سالن جلسات دادسرای قزوین برگزار شد، بیان کرد: پیشگیری اصل اساسی است و در همه زمینه‌ها اهمیت دارد و وظیفه همه آحاد مردم، مسئولان و مدیران است و مهم این است راه‌های تحقق این اصل و اجرایی کردن آن را مورد توجه قرار دهیم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: در دنیای غرب با همه امکانات و تبلیغات، بزرگترین جنایت‌ها، ظلم‌ها و آسیب‌های اجتماعی را مشاهده می‌کنیم البته آنها صورت مسئله را پاک کرده‌اند و گفته اند که این آسیب‌ها به هیچ وجه جرم نیست.

وی با اشاره به اهمیت انس با قرآن در کاهش آسیب‌های اجتماعی اضافه کرد: لازم است روزانه تلاش کنیم آیات قرآن را مطالعه کنیم، کتابی که ما را به بهترین و صحیح ترین مسیر هدایت می‌کند و از نگاه دینی بهترین و مطمئن ترین راه عمل به دستورات دینی توجه به قرآن کریم است.

این مسئول تأکید کرد: کسانی که به قرآن و اهل بیت تمسک می‌جویند، نه تنها مرتکب جرائم و آسیب‌ها نمی‌شوند بلکه دیگران را هم ارشاد، هدایت و دلسوزی کرده تا دیگران را هم نجات دهند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین با اشاره به اهمیت تربیت دینی به ویژه در مراکز علمی و آموزشی اعلام کرد: ما سواد یاد داده و مدرک می‌دهیم ولی تربیتی که در قرآن کریم از آن با عنوان تزکیه یاد شده و راه نجات جامعه از آسیب های اجتماعی است را یاد نمی‌دهیم.

وی گفت: سال گذشته در استان حدود 20هزار افزایش ورودی پرونده را شاهد بودیم در حالی که این درصد افزایش جمعیت نداشتیم.

اجرای احکام قلع و قمع ابتدا یقه سفیدها شروع شود

قدرتی تأکید کرد: اگر تربیت را درست کنیم فرد در لحظات حساس دچار خطا و لغزش‌ها نمی‌شود؛ باید تلاش کنیم حداقل در حوزه کاری خود در امر پیشگیری اقدام کنیم و روحانیت در این حوزه می‌توانند نقش بسزایی داشته باشند.

مقام ارشد قضایی استان تصریح کرد: باید بپذیریم سود هدایت و دستور قرآن برای خود ماست در غیر این صورت دود آن هم به چشم خود ما می‌رود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین با تأکید بر برخورد قاطع دستگاه قضا با برهم زنندگان نظم و امنیت اجتماعی اظهار کرد: اگر کسی در حوزه اجتماعی بخواهند نظم را به هم بزند ما اجازه نمی‌دهیم و محکم برخورد می‌کنیم.

وی یادآور شد: برخی با اقداماتی حریم‌های اخلاقی، امنیتی و نظم جامعه را به هم می‌ریزند نظیر سگ گردانی در پارک‌ها و بی حجابی در ماشین‌ها، البته ما ابتدا به این افراد تذکر داده و آنها را نصیحت می‌کنیم و در صورت بی توجهی برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

این مقام قضایی استان به موضوع تغییر کاربری اراضی زراعی و منابع طبیعی اشاره کرد و افزود: نگاه پیشگیرانه در بحث تغییر کاربری‌ها باید تقویت و در باور عمومی جامعه نهادینه شود.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های متولی این امر همچون جهاد کشاورزی و منابع طبیعی باید نظارت‌های خود را تشدید کنند و اجازه ندهند تغییر کاربری اتفاق بیافتد تا در جهت مقابله و قلع و قمع پرونده قضایی تشکیل شود، زیرا ابرازهای قانونی لازم در اختیار آنان قرار دارد و باید قبل از هر گونه تغییر کاربری، مانع آن شوند.

رییس کل دادگستری قزوین افزود: اجرای احکام قلع و قمع باید تسریع یابد زیرا همین موضوع نوعی پیشگیری در جهت مقابله با تغییر کاربری‌ها محسوب می شود و تاکید بنده بر این است که اجرای احکام قلع و قمع ابتدا از افراد به اصطلاح یقه سفید و کسانی که دارای مقام و منصب هستند، شروع شود و ما در اجرای قانون با هیچ شخص و نهادی تعارف نداریم و عهد اخوت نبسته ایم. 

وی در پایان عنوان کرد: امیدواریم با تلاش و کوشش، آسیب‌های اجتماعی در جامعه کاهش یابد و امیدواریم این جلسات منتج به این امر شود.

انتهای پیام/2002

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان