۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین قیمت‌هایی که همچون نوبرانه‌ها به‌روز می‌شود/ نظارت‌هایی که رونق ندارد!
کد خبر: ۳۳۵۸۳۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۳/۲۱ ساعت: ۱۴:۲۷ ↗ لینک کوتاه

گزارش صبح قزوین از قیمت کالاهای اساسی؛

قیمت‌هایی که همچون نوبرانه‌ها به‌روز می‌شود/ نظارت‌هایی که رونق ندارد!

اگر سری به بازار قزوین بزنید با قیمت‌هایی مواجه می‌شوید که گویی ساعت می‌زنند و هر روز باید شاهد تفاوت قیمت‌ها باشید و در این میان آنچه کمتر به چشم می‌آید نظارت‌هایی است که رونق ندارد!

قیمت‌هایی که همچون نوبرانه‌ها به‌روز می‌شود/ نظارت‌هایی که رونق ندارد!

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ بازاری که چندماهی است حسابی از رونق افتاده و نوسانات قیمت‌ها، فروشنده‌ها و خریدارها را برای خرید و فروش بی رغبت کرده است، این نمایی است از بازار کالاهای اساسی قزوین که روزی با کمبود شکر مواجه می‌شود و روزی دیگر با کمبود روغن جامد و مایع و روزی دیگر افزایش بیش از 40تا 50 درصدی قیمت لبنیات و برنج و دیگر کالاهای اصلی زندگی مردم را به خود می‌بیند و حال در این وضعیت شما پیدا کنید مسئولان نظارت کننده و ستاد تنظیم بازار را!

اگر سری به بازار قزوین بزنید با قیمت‌هایی مواجه می‌شوید که گویی ساعت می‌زنند و هر روز باید شاهد تفاوت قیمت‌ها باشید و در این میان آنچه کمتر به چشم می‌آید نظارت‌هایی است که رونق ندارد!

در این آشفته بازار اقتصادی و قیمت‌هایی که هر روز مثل میوه نوبرانه می‌ماند به سراغ یکی از مغازه داران سطح شهر رفتیم و سرکی به قیمت‌های اجناس کشیدیم.

مسئول یکی از خواربار فروش‌های شهر قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ درباره‌ی افزایش قیمت‌ها می‌گوید: در یک ماه گذشته قیمت تن‌ماهی حدود 800تومان افزایش یافته و قیمت ماکارانی در دوماه اخیر با افزایش حدود 50درصدی مواجه بود و هم‌اکنون به 5000تومان هم رسیده است.

وی ادامه می‌دهد: لبنیات شرکت سِون حدود 3هزار تومان و شرکت لبنیاتی کاله بیشتر از سایر شرکت‌ها قیمت محصولات خود را در عرص کمتر از یک‌ماه گذشته افزایش داده‌اند و هم اکنون ماست دبه ای سِون با قیمت 18هزارتومان در بازار عرضه می‌شود.

این فروشنده با اشاره به در پیش بودن فصل تابستان و افزایش مصرف شربت ابراز می‌کند: در یک ماه اخیر که به نسبت افزایش خرید شربت طبق سال‌های گذشته بالا می‌رود شرکت سن‌ایچ قیمت محصولات خود را در ظرف یک ماه 9هزار تومان افزایش داده‌است و قیمت شربت 1/5لیتری از 9هزارتومان به 20هزار تومان رسیده است.

وی اضافه می‌کند: رب گوجه فرنگی با 500تومان و آب‌میوه در سال جدید با 4هزار تومان افزایش قیمت مواجه بوده‌است.

این مغازه دار قزوینی عنوان می‌کند: قیمت تنقلاتی مانند چیپس و پفک طی روزهای گذشته با هزار تومان افزایش و در سه ماه گذشته با 60درصد افزایش قیمت روبرو بود، همچنین شوینده‌ها هم‌اکنون با 30درصد افزایش قیمت همراه است.

وی با اشاره به روند افزایش قیمت سیگار عنوان کرد: قیمت سیگار از 3هزار تومان به 4هزار تومان، سپس به 5هزارتومان و هم‌اکنون به 7هزار تومان و قیمت دلستر از 3هزارو پانصد تومان به 6هزار تومان رسیده است.

این فروشنده درباره‌ی عدم عرضه‌ی روغن توسط نمایندگان فروش در سطح استان عنوان کرد: حدود چند ماهی است که بعد از درخواست روغن مایع از جانب نمایندگان شرکت تولیدکننده با جملاتی مانند عدم وجود مواد اولیه و نبود قوطی روغن مواجه شده ایم؛ همچنین روغن جامد از سال گذشته به فروشندگان عرضه نمی‌شود.

وی ادامه می‌دهد: قیمت شکر طبق اعلام دولت حدود 3هزارو چهارصد تومان اعلام شد اما گویا در بازار به‌صورت آزاد و به مبلغ 5هزار و پانصدتومان و قیمت قند 8هزار تومان عرضه می‌شود که با این افزایش قیمت شاهد افزایش قیمت کیک و مربا هم هستیم.

این مغازه دار قزوینی در پایان اعلام می‌کند: قیمت کلیه‌ی شوینده‌ها در سال جدید با 30درصد افزایش قیمت همراه بوده‌ که بازرسان تعزیرات با مراجعه به فروشگاه بدون درنظرگیری نظرات فروشنده تنها قیمت محصولات را جویا می‌شوند. درخواست ما افزایش نظارت‌ها از سوی سازمان‌های متولی است با این روال قدرت خرید مردم روز به روز کاهش می‌یابد و هیچ کس پاسخگوی این همه گرانی نیست.

انتهای پیام/3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان